Stark Varg MX

Is dat nulpunt ook goed voelbaar? Als in dat je echt gewoon een beetje kracht moet zetten om in het motor rem gebied terecht te komen?
 
Gewoon gas loslaten is uitrollen. Voorbij die nulpositie draaien geeft even veel weerstand als normaal gasgeven, alleen de andere kant op.
Je voelt de middenpositie dus goed.
 
wat ik gelezen had is dat er talloze instellingen te kiezen zijn, vermogen, opbouw naar max, remvermogen etc..
ik dacht ook dat jezelf een map kon instellen/ maken..
In de promo's tonen ze zelfs dat het dashboard een Android telefoon is wat je vastklikt op het stuur. Een telefoon met hun branding en een specifieke Android versie die dus toelaat die instellingen aan te passen. Of dat het ook in de productie versie zal maken is nog maar de vraag natuurlijk. Maar lijkt met dat er inderdaad wel minimaal een App bij komt.

 
Gewoon gas loslaten is uitrollen. Voorbij die nulpositie draaien geeft even veel weerstand als normaal gasgeven, alleen de andere kant op.
Je voelt de middenpositie dus goed.
Bij BMW is dit al een ding sinds ze op elektronische throttle zijn overgeschakeld. Daar kun je door je hendel naar de andere kant te duwen bv de cruise control uitschakelen. Daar is het dus wel gewoon ON/OFF.

Bij de vectrix elektrische motorscooters hebben ze het ook gebruikt om zo te remmen met regen. Alleen is het dezelfde functie waar ook de achteruit versnelling zit vanuit stilstand. Had begrepen van een eigenaar dat het minder goed werkt. Al kan ik me de details niet meer herinneren.



Bij Energica motorfietsen is kracht van de regen instelbaar en actief vanaf de hendel op 0 staat. Bij Zero motorfietsen ook maar daar krijg je een extra instelling voor de intensiteit op basis van microswitch van remhendel voor remlicht. Dat werkt goed op straat omdat je dan meteen ook je remlicht actief hebt. Dat heeft Energica dan met een dynamisch remlicht opgelost dat bij regen ook flikkert.
 
.... Dat heeft Energica dan met een dynamisch remlicht opgelost dat bij regen ook flikkert.
Dat was zo, het "Formule 1" knipperen van het remlicht.
Ik begreep dat dat wettelijk niet toegestaan is en vanaf firmware 39 (dacht ik) is dat eruit gehaald en nu brand het remlicht gewoon vanaf een bepaalde vertraging. (knippert dus niet meer)
 
Bij de vectrix elektrische motorscooters hebben ze het ook gebruikt om zo te remmen met regen. Alleen is het dezelfde functie waar ook de achteruit versnelling zit vanuit stilstand. Had begrepen van een eigenaar dat het minder goed werkt. Al kan ik me de details niet meer herinneren.



Bij Energica motorfietsen is kracht van de regen instelbaar en actief vanaf de hendel op 0 staat. Bij Zero motorfietsen ook maar daar krijg je een extra instelling voor de intensiteit op basis van microswitch van remhendel voor remlicht. Dat werkt goed op straat omdat je dan meteen ook je remlicht actief hebt. Dat heeft Energica dan met een dynamisch remlicht opgelost dat bij regen ook flikkert.

Ik heb ooit een paar dagen een Vectrix te leen gehad en ik vond dat regenereren helemaal geweldig. Een behoorlijke remkracht en traploos regelbaar door inderdaad het “gas”hendel de andere kant op te draaien.
Dat is inderdaad ook de achteruit maar gelukkig gaat ie niet achteruit nadat je al regenererend tot stilstand komt.
De Zero regenereert al bij gas los en er komt nog wat remkracht bij als je de remlichtschakelaar bedient, hoeveel is in te stellen met de App.
Werkt niet onaardig maar Vectrix is twee hele stappen beter. Die is sterker én traploos.
 
Laatst bewerkt:
L
Dat was zo, het "Formule 1" knipperen van het remlicht.
Ik begreep dat dat wettelijk niet toegestaan is en vanaf firmware 39 (dacht ik) is dat eruit gehaald en nu brand het remlicht gewoon vanaf een bepaalde vertraging. (knippert dus niet meer)
Bij FW versie 41 steekt het er in elk geval nog in. BMW gebruikt dat ook bij hard remmen op zowat al hun modellen.
 
Bij FW versie 41 steekt het er in elk geval nog in. BMW gebruikt dat ook bij hard remmen op zowat al hun modellen.
Dat is weer anders :+
Zie je bij auto's ook veel: adaptieve remlichten
Dan moet de snelheid boven de 50 km/h zijn en je een noodstop of een hele flinke remvertraging hebben.
Het systeem "herkent" de noodstop en laat de remlichten knipperen. Volgens studies reageren andere weggebruikers daar net een fractie sneller op.

Bij regeneratie mag het (in Nederland iig) niet.
Ik heb geen idee of er verschil is in Belgie en of de Energica ook weet in welk land hij aangemeld is.
 
Ik zag het toen ik als Belg een Fransman volgde. Hadden toevallig net de FW vergeleken bij een Tesla SuC anders had ik zijn versie niet gekend. Maar dat maakt het er niet gemakkelijker op.

Is wel zo dat het lang niet altijd te zien was. Dus mss heb je gelijk hoor dat het enkel nog maar bij snel remmen is of zo. Zal er eens een camera op moeten zetten.
 
In de promo's tonen ze zelfs dat het dashboard een Android telefoon is wat je vastklikt op het stuur. Een telefoon met hun branding en een specifieke Android versie die dus toelaat die instellingen aan te passen. Of dat het ook in de productie versie zal maken is nog maar de vraag natuurlijk. Maar lijkt met dat er inderdaad wel minimaal een App bij komt.

Ik haak af.
Kutzooi apps op voertuigen.
Aan/uit, gaan.
 
goed verhaal, goede review,
jammer van de "vaste accu"
plastic zal wel goed komen,
maar polisport is geen acerbis...
 
Plastic zal de minste van m'n zorgen zijn. Ook al krijgen ze het niet voor elkaar, dan lukt de aftermarket dat binnen no-time.

Het is dat er geen kenteken op te krijgen is op het moment. Ik rij nog net te veel straat situaties...
 
Plastic zal de minste van m'n zorgen zijn. Ook al krijgen ze het niet voor elkaar, dan lukt de aftermarket dat binnen no-time.

Het is dat er geen kenteken op te krijgen is op het moment. Ik rij nog net te veel straat situaties...
regel je zelf dan toch?
individuele keuring,
licht en knippers erop..
goedgekeurde demper...

🤔
wacht even..
bpm aftikken..
en rijden..
 
goed verhaal, goede review,
jammer van de "vaste accu"
plastic zal wel goed komen,
maar polisport is geen acerbis...

De huidige Varg's hebben 3D geprinte kappensets. Die zijn te bros om de klappen op te vangen van het springen. Ze hebben op de test, waar deze review geschreven is, een hand vol achterspatborden gebruikt die allemaal knapten.

Edit: ik bedoel met "huidige Varg's" de prototypes. de productiemodellen zullen goede kappen hebben die niet knappen/bros zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe nog een keer een nieuwe 2t enduro en dan ga ik ook kijken voor zoeen. Even afwachten hoe dit zich ontwikkelt. Ben toch altijd wat huiverig voor kinderziektes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan