Start probleem T509 speed triple 1997

Mr. Steel

Rookie
21 mei 2020
2
0
Wie kan mij wijzer maken ? Mijn vrouw heeft een T509 maar door een gebroken rug heeft zij nu 2 jaar niet meer gereden.
Nu het weer mogelijk is om te gaan proberen om te rijden heeft zij de motor weer lekker opgepoetst en voor zover als
mogelijk klaar gemaakt . Tot hier aan toe niks aan de hand hij blinkt weer als een lucifer de ketting is weer gevet nieuwe
accu erin gemonteerd ( motobatt dus niet zo'n goedkoop accu-tje ) olie + filter vervangen en luchtfilter gereinigd ( K&N )
Nieuwe benzine 98 octaan en klaar dacht ze.
Helaas niet blijkt minder waar .
De motor maakt contact gaat rond maar slaat niet aan.
Voorheen weet ik dat zodra je de contact maakte door de sleutel om te draaien je heel even een zoem geluidje bij de
Brandstofpomp of de injectoren hoorde dat is nu niet het geval .
Wie kan mij aangeven wat ik aan mijn vrouw haar motorfiets kan doen zodat hij start en kan rijden om haar weer van
de vrijheid van het motorrijden te kunnen laten genieten?
 
efdfde.png
Zekeringen allemaal nagezien ? / startonderbreker op het stuur wellicht vergeten , standaard schakelaar misschien vies/defect ??
 
Motor slaat niet aan maar startmotor werkt.
Koppeling in startknop ingedrukt motor gaat rond maar aanslaan helaas niet lijkt of injectiensysteem niet werkt of brandstofpomp niet wil.
 
Komt er stroom op de benzinepomp ? kan je dat meten wellicht met een multimeter ? misschien even een tik op de kop geven met achterkant schroevendraaier om hem wakker te maken ?
 
De motor maakt contact gaat rond maar slaat niet aan.
Voorheen weet ik dat zodra je de contact maakte door de sleutel om te draaien je heel even een zoem geluidje bij de
Brandstofpomp of de injectoren hoorde dat is nu niet het geval .

Hier zit je probleem, zoals gezegd even controleren of er spanning op de pomp komt.
Pomp zit in de tank, het kan ook dat de stekker onder de tank los zit.
Of eerst de zekeringen controleren, dat is makkelijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan