Start problemen met mijn Pocketbike

Fedor666

Rookie
13 sep 2004
9
0
Amsterdam
www.ikelaar.nl
Hallo!

Deze motor leek heeft een probleem en een vraag en hoopt hier goeie antwoorden te krijgen!
Zins kort heb ik een Pocketbike en het is een onwijs leuk ding, heb me er al suf op gereden. Alleen nou begint hij wat mankementen te vertonen, maar het probleem is dat ik er de ballen verstand van heb J Maar ik vind het wel interessant dus ik hoopte dat als ik de problemen omschreef dat jullie me tips konden geven over wat ik moet na kijken of proberen.
Ik doe er ff een foto bij zodat jullie kunnen zien om welk type het gaat, het is een vrij bekend en goedkoop dingetje.
Het begon een week of 2 gelede met dat hij erg moeilijk wou starten, ik moest rustig 20 keer trekken voordat hij eindelijk starte.
Als hij eenmaal liep ging het wel, moest wel ff pielen met de lucht toevoer voordat hij goed bleef lopen maar daarna ging hij als de brandweer. Maar als hij na een paar minuten warm werd dan sloeg hij weer af. Zodra ik hem dan weer starten sloeg hij weer direct af zodra ik een dot gas gaf. Pas als hij wat was afgekoeld wou hij weer rijden.
Nu lijkt het steeds erger te worden, hij start steeds moeilijker en nu eigenlijk helemaal niet meer. De laatste keer (eer gister) kregen we hem helemaal niet meer aan de praat. Als het motortje eindelijk aan sloeg dan liep hij een paar tellen en dan ging opeens het toerental iets omhoog en sloeg hij af. 1 keer bleef hij iets langer lopen, maar toen kregen we hem alleen gestart met de lucht toevoer zo goed als helemaal dicht, maar dan rijd hij voor geen meter. Maar zodra we meer lucht er bij lieten sloeg hij al weer af.
Maar veel meer dan kijken of de uitlaat het nog goed doet en alles vast geschroefd zit kunnen we eigenlijk niet. Verder heb ik nog even uiterst intelligent naar de bougie gekeken maar dat zag er allemaal prima uit ook ff naar de sproeier gekeken maar dat zag er ook goed uit.
Heeft iemand tips of suggesties? Want ik wordt er een beetje gestoord van :-S Ik wil gewoon lekker racen!

Thnx alvast

Greetz

Fedor

http://www.kartingcup.nl/kartrpic/048.jpg
 

Fedor666

Rookie
13 sep 2004
9
0
Amsterdam
www.ikelaar.nl
hehe, ja dat wel! en bendankt voor het hartelijke welkom :)
Maar zou zo iets ook kunnen omdat er wat veel olie in benzine zit? Zelf gemengd dus zou best wel iets te veel in kunnen zitten. :9
 

Martijntje

MF veteraan
28 feb 2003
7.811
1
NL
grotere kans dat je bougie dan enorm vet slaat.
En als je zelf mengt dan is de verhouding benzine/lucht idd kleiner.
 

Dingezz

MF'er
14 okt 2003
47
0
37
Vlissingen
volgens mij heb je iid bezine tekort dat kan komen doordat je carburateur vies is of je heb je last van valse lucht dus dat hij lucht aanzuigt langs b.v. het inlaatspruitstuk ipv door de carburateur wat tot gevolg heeft dat je lucht benzine mengsel niet meer klop.

om te beginnen zou ik je carburateur schoon maken en kijken of je inlaatspruitstuk goed afsluit.

het kan ook nog zijn dat er te weinig benzine in je carburateur komt door vuil in je tank of een knik in de benzine kabel.
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
5
Sittard
Er zijn ook nog 2 dingen die "onzichtbaar" inwendig defect kunnen raken:
- de bougie
- het bougieKAPJE

Verder: zit er een rubber-achtig verloopstuk tussen carburateur en blok? Dat kan scheef zitten, scheurtjes hebben opgelopen of poreus zijn geworden.

Controleer ook of je tank niet vervuild is, roest, stolsels, bladders op de kraan (meestal "reserve" stand het eerst verstopt).

Dan nog: misschien heeft het vlotterpennetje een heel klein plastic sluit-puntje. Bekijken onder vergrootglas, of het niet vervormd/ versleten is.
 
Laatst bewerkt:

Fedor666

Rookie
13 sep 2004
9
0
Amsterdam
www.ikelaar.nl
Jullie zaten wel in de buurt maar het was uiteindelijk de tankdop die geen lucht door liet zodat er een vacuüm ontstond en er geen benzine meer uit liep.
Nog bedankt voor de tips!

Groetjes

Fedor
:]
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
5
Sittard
Hehe, net te laat; zo-even begon ik bij het opnieuw doorlezen ook aan de tankventilatie te denken, echt een "klassieker". Nou fijn, het beestje loopt tenminste weer.