Startblokkering o.i.d. contactslot GSXR 750 '95?

Butcher_Grain

Rookie
23 jul 2004
8
0
Rotterdam
Ik probeer een alarm in te bouwen met een starten op afstand functie :} . Het alarm zelf aansluiten was geen probleem en dit werkt gewoon.

De startfunctie van het alarm werkt als volgt: Er wordt spanning gezet op de contactdraad van de motor. Het contact van de motor wordt dus ingeschakeld. Dit werkt, want m'n neutraal lampje en dergelijke gaan gewoon branden.
Een paar seconden daarna wordt er een relais in het alarm bekrachtigd die twee contacten doorverbindt. Die heb ik dus parallel aan m'n startknop aangesloten. Maar starten doet ie niet. Ook m'n startknop zelf doet niks. Als ik m'n contact aanzet met m'n sleutel kan ik wel gewoon m'n startknop gebruiken :?

Nou ben ik in het bedradingsschema van m'n motor gedoken om te kijken of ik wat wijzer kon worden en leerde dat het contactslot drie separate contacten doorverbindt. Dit heb ik ook nagemeten met m'n multimeter en dat klopt.
Het eerste contact verbindt de constante plus door. (rood naar oranje).
De tweede verbindt alleen maar verlichting door.
De derde verbindt een draad (Oranje met rode tracer) die vanaf de elektronische ontstekingsunit komt met de massa door.

Nu heb ik met een relais gezorgd dat door m'n alarm niet alleen de eerste (Rood naar Oranje) wordt doorverbonden maar ook de derde (Oranje met rode tracer) met de massa wordt doorverbonden. (De tweede leek me niet nodig om te starten want is alleen voor verlichting.) Maar ook op die manier doet m'n startknop niks. Behalve als ik m'n contact aanzet met m'n sleutel.

In een laatste poging om er achter te komen wat het zou kunnen zijn heb ik de stekker die naar m'n contactslot gaat weer losgehaald en alle contacten die normaal omgeschakeld worden door m'n contactslot doorverbonden met draden. Soort van hotwiren dus }) . Maar dan nog steeds hetzelfde. M'n neutraallampje en olielampje gaan branden maar de startknop doet nog steeds niks.

Iemand enig idee wat er voor speciaals in het contactslot zit of zie ik iets over het hoofd? Naar mijn weten zit er geen code of zo in m'n sleutel want ik heb ook gewoon reservesleutels laten maken bij de sleutelboer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan