HondaMike
MF'er
Door een paar heel vervelende omstandigheden een paar weken niet op de VFR gezeten en je raadt het al.. accu leeg. Normaal gesproken moet ik voor het starten op de knop van de handzender van het Spyball-alarm drukken waarna de benzinepomp begint te draaien. Zelfs hiervoor lijkt de accu nu te ver leeg; ik hoor niets meer. Verlichting brandt wel gewoon (wel wat zwakker). Als ik op de startknop druk, hoor ik een relais, en gaan de koplampen uit, maar verder gebeurt er niets.
Mijn vraag is nu: als ik die benzinepomp niet gehoord heb, maar het contact staat wel aan, kan ik dan de motor aanduwen? Ik lees op het forum wisselende verhalen over het gebruik van startkabels i.v.m. de hogere stroomsterkte die auto-accu's leveren. De accu is nagenoeg nieuw en ik zou hem niet graag vernielen.
Alternatief is natuurlijk een druppellader kopen, maar ik ben er altijd van uit gegaan dat de accu geen kans zou krijgen om te ver leeg te raken..
Alvast bedankt voor je reactie!
Mijn vraag is nu: als ik die benzinepomp niet gehoord heb, maar het contact staat wel aan, kan ik dan de motor aanduwen? Ik lees op het forum wisselende verhalen over het gebruik van startkabels i.v.m. de hogere stroomsterkte die auto-accu's leveren. De accu is nagenoeg nieuw en ik zou hem niet graag vernielen.
Alternatief is natuurlijk een druppellader kopen, maar ik ben er altijd van uit gegaan dat de accu geen kans zou krijgen om te ver leeg te raken..
Alvast bedankt voor je reactie!