Doudou
MF veteraan
Rare titel, raar probleem.
Van Starterke's KLE 500 deed het startrelais niets meer.
Startrelais kortgesloten, startmotor draaide, maar de motor wou niet starten.
Bougietjes eruit, in de kabel op het blok, geen vonk.
CDI stuk? dachten we.
Eerst het startcircuit nagekeken, uiteindelijk bleek de startknop op het stuur vies.
Schoongemaakt, en de startmotor reageerde weer, en verbazing, er was ook weer vonk.
We hebben dan uitgebreid het schema bekeken, maar dat is knap ingewikkeld.
Het lijkt alsof het 1e startrelais, (De KLE heeft er 2, een kleine die de grote bedient) ook aan de CDI zit verbonden.
Kan het zijn dat de startknop ook een of andere reset-functie of zoiets heeft voor de CDI?
En is dit alleen op de KLE, of ook op andere Japanse motoren?
We zijn heel benieuwd om hier meer van te weten, ook omdat andere bezitters van japanse motoren misschien hetzelfde probleem hebben gehad, of eventueel kunnen krijgen...
Groeten,
Eduard
Van Starterke's KLE 500 deed het startrelais niets meer.
Startrelais kortgesloten, startmotor draaide, maar de motor wou niet starten.
Bougietjes eruit, in de kabel op het blok, geen vonk.
CDI stuk? dachten we.
Eerst het startcircuit nagekeken, uiteindelijk bleek de startknop op het stuur vies.
Schoongemaakt, en de startmotor reageerde weer, en verbazing, er was ook weer vonk.
We hebben dan uitgebreid het schema bekeken, maar dat is knap ingewikkeld.
Het lijkt alsof het 1e startrelais, (De KLE heeft er 2, een kleine die de grote bedient) ook aan de CDI zit verbonden.
Kan het zijn dat de startknop ook een of andere reset-functie of zoiets heeft voor de CDI?
En is dit alleen op de KLE, of ook op andere Japanse motoren?
We zijn heel benieuwd om hier meer van te weten, ook omdat andere bezitters van japanse motoren misschien hetzelfde probleem hebben gehad, of eventueel kunnen krijgen...
Groeten,
Eduard