Vraag:
Afgelopen weekend had ik een paar keer iets vreemds: bij het indrukken van de startknop gebeurde er helemaal niets, geen klik, geen draaiende startmotor, helemaal niets.
Alle beveiligingen (zijpoot /jiffy) werken goed, ook bak in neutraal, ingetrokken koppeling.
Eventjes gewacht (paar seconden) verder nergens aangezeten en toen reageerde de startknop wel zoals verwacht.
Betekent dit nu dat er ergens in het startcircuit iets aan het kapot raken is? En zo ja wat dan?
Heb het startrelais in de zekeringen/relaisbak eruit gehaald, maar dat ding ziet er als nieuw uit. (trouwens de rest van de zekeringen en relais ook. zitten zelfs nog originele bmw zekeringen in)
Aan de startmotor zelf zie (en hoor je als hij start) ook helemaal niets.
Maar goed het schijnt dat de startmotor van de boxer nog wel eens kapot kan gaan.
Dat geeft uiteraard niet, maar als het helemaal 'dood' zijn toch in de startmotor zit; dan haal ik die eraf, en uit elkaar.
Ik weet ik dus niet waar het in zit; en om lukraak maar dingen los te halen en /of te vervangen is ook een beetje jammer.
Het gaat om een bmw r1100rt bj 1996 met net 90.000 km
Wie heeft daar iets meer informatie over ? Of heeft dat misschien zelf wel gehad ?
Afgelopen weekend had ik een paar keer iets vreemds: bij het indrukken van de startknop gebeurde er helemaal niets, geen klik, geen draaiende startmotor, helemaal niets.
Alle beveiligingen (zijpoot /jiffy) werken goed, ook bak in neutraal, ingetrokken koppeling.
Eventjes gewacht (paar seconden) verder nergens aangezeten en toen reageerde de startknop wel zoals verwacht.
Betekent dit nu dat er ergens in het startcircuit iets aan het kapot raken is? En zo ja wat dan?
Heb het startrelais in de zekeringen/relaisbak eruit gehaald, maar dat ding ziet er als nieuw uit. (trouwens de rest van de zekeringen en relais ook. zitten zelfs nog originele bmw zekeringen in)
Aan de startmotor zelf zie (en hoor je als hij start) ook helemaal niets.
Maar goed het schijnt dat de startmotor van de boxer nog wel eens kapot kan gaan.
Dat geeft uiteraard niet, maar als het helemaal 'dood' zijn toch in de startmotor zit; dan haal ik die eraf, en uit elkaar.
Ik weet ik dus niet waar het in zit; en om lukraak maar dingen los te halen en /of te vervangen is ook een beetje jammer.
Het gaat om een bmw r1100rt bj 1996 met net 90.000 km
Wie heeft daar iets meer informatie over ? Of heeft dat misschien zelf wel gehad ?