startmotor goed , nu de motor zelf nog

Manske

Die hard MF'er
11 sep 2008
280
0
Heiligerlee
Goeiedag allemaal,na het monteren van een andere startmotor en een volle accu blijft de startmotor heel langzaam ronddraaien tijdens het starten. De motor wil wel aanslaan en ook niet,af en toe een klein plofje zeg maar. Mijn vraag ,is dat langzaam(sloom)starten normaal? De desbetreffende motor is een VF1000F. Alvast bedankt voor jullie hulp. Gr Manske. :W
 
Als hij zonder problemen start is er geen probleem lijkt me :)

Eventueel kan een slecht contact (vuil bijvoorbeeld) zorgen voor een grote weerstand waardoor de startmotor trager gaat draaien.
 
Je kunt eens proberen om alle draden te omzeilen en de startmotor gewoon direct op de accu aan te sluiten, dus even een dikke plus en min pakken en kijken of hij het zo beter doet. Dan kun je weer wat punten uitsluiten.

De startmotor die je gemonteerd hebt is nieuw? Kan best zijn dat als je een gebruikte monteerd dat hij nog steeds niet goed werkt, je zou hem eens uit elkaar kunnen halen en kijken of alles nog goed is. Kijk dan vooral even naar de slijtage van de koolborstels.

Accu heeft ok nog genoeg capaciteit? Na verloop van tijd zal de accu ok steeds minder vermogen leveren, je kunt hem bijvoorbeeld even laten testen bij een garaga hoeveel Amperes hij nog wilt geven.

Succes er mee
 
Hallo R-Demjuyt. Je bedoeld de plus van de accu rechtstreeks op de startmotor aansluiten?Moet ik dan ook met een koperdraad een min op de(omhulsel)van de startmotor aansluiten? De accu lijkt oke,dik 14volt.Ik heb deze accu vorig jaar gekocht omdat het starten toen ook al moeizaam ging. Echter bleek later ook de startmotor niet goed( niet te draaien met de hand,zat vast zeg maar)De startmotor die ik nu er op gezet heb draaid mooi soepel en is getest op een autoaccu .Toch blijven de problemen het zelfde. :?
 
Ik heb deze startmotor gekocht van Jos Vriend en die had ook een VF1000F,de startmotor past perfect dus ik neem aan dat het de goede is.

Jos weet wat ie heeft, dus ik geloof wel dat ie van een 1000F is.
Een kwaal van deze startmotoren is dat ze van binnen vervuilen. Alle slijtagerommel blijft in de startmotor zitten. Het begint met moeilijk starten als ie warm is.

Oplossing: Startmotor openmaken, van binnen goed schoonmaken en eventueel koolborstels vervangen als ze versleten zijn. Kosten een paar euro, dat is het geld niet.
in 9 van de 10 gevallen is de startmotor dan weer prima in orde.
 
Jos weet wat ie heeft, dus ik geloof wel dat ie van een 1000F is.
Een kwaal van deze startmotoren is dat ze van binnen vervuilen. Alle slijtagerommel blijft in de startmotor zitten. Het begint met moeilijk starten als ie warm is.

Oplossing: Startmotor openmaken, van binnen goed schoonmaken en eventueel koolborstels vervangen als ze versleten zijn. Kosten een paar euro, dat is het geld niet.
in 9 van de 10 gevallen is de startmotor dan weer prima in orde.
Ik geloof zeker in de kennis van Jos :Y ,zal volgende week de startmotor open draaien en kijken hoe het er uit ziet. :W
 
ah, mijn volgelingen :} :}

;)

@ Manske, hé man, sneu dat ie het niet direct goed doet,
idd even openmaken, ik heb hem nooit opengehad, maar alleen even op de accu gecontroleerd op werking en toen de opslag in.
En zo ook vorige week, ff kijken of hij draait en daarna inpakken en versturen.

kan best zijn dat er eea aan stoffigheid / vettigheid / koolstof vervuiling in zit,
even goed schoonmaken op de kontaktvlakken moet dan weer werken.

indien niet, stuur maar weer terug, ik moet er volgens mij nog een hebben liggen.
M.vr.g.r Jos
 
ah, mijn volgelingen :} :}

;)

@ Manske, hé man, sneu dat ie het niet direct goed doet,
idd even openmaken, ik heb hem nooit opengehad, maar alleen even op de accu gecontroleerd op werking en toen de opslag in.
En zo ook vorige week, ff kijken of hij draait en daarna inpakken en versturen.

kan best zijn dat er eea aan stoffigheid / vettigheid / koolstof vervuiling in zit,
even goed schoonmaken op de kontaktvlakken moet dan weer werken.

indien niet, stuur maar weer terug, ik moet er volgens mij nog een hebben liggen.
M.vr.g.r Jos
Komt wel goed Jos,ben momenteel even druk bezig bij mijn vader,s huis. Zo gauw ik tijd heb kijk ik er even naar. :W
 
De startmotor was inderdaad vuil van binnen en 1 van de koolborstels was een stuk verder afgesleten als de andere ( Bedankt voor de adviezen hierover) :} .Hij draait nu mooi krachtig rond. Nu de motor zelf nog aan de praat krijgen. Wand die geeft af en toe een paar kuchjes tijdens het starten en dat was het. :? Weet één (of meerdere)van jullie waar dit aan liggen kan. De motor is goed draaiend weg gezet voor de winter.
 
vraag eens bij de dealer, vaak blijft het standaard boordgereedschap over.
misschien zit daar een passende bougiesleutel bij.
of ze hebben dat soort gereedschap op voorraad, je zal vast niet de eerste zijn die erachter komt dat zijn bougiesleutel niet past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan