startmotor

mystyrain

Die hard MF'er
20 apr 2008
520
0
Venlo
Hoi, ik rijd een kawasaki 440 LTD van 1982 die me al lang veel plezier bezorgt,tot gisteren. :( Na een korte stop wilde de startmotor niet meer ronddraaien en was er alleen een tikken te horen bij het duwen op de startknop. Dus de motor maar aangeduwd ;( en naar huis gereden en direct gaan sleutelen. Bij demontage van de startmotor bleek deze volgelopen te zijn met motorolie :? . Alles was nat en drabbig,van tandwieltjes tot koolborstels. Toen ik de startmotor schoongemaakt had en gemonteerd was draaide hij wel rond maar nam het blok niet mee rond. }) Dus weer gedemonteerd en ook het linker carterdeksel en wat bleek? :N Het tandwieltje van de startmotor was met ketting en al teruggevallen in het blok. Nou goed,maar dan de vragen: O-) Hoe kan er olie in de startmotor gekomen zijn? Mijns inziens alleen mogelijk via de aansluiting tussen startmotor en blok. Kan de oorzaak ook zijn dat ik er moderne olie ingegooid heb en moet dit vanwege zijn leeftijd speciale olie zijn? Wat kost ongeveer een revisie van zo'n startmotor omdat een koolborstelhouder afgebrokenis?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
groeten LTD
 
Hoi, met de Kawa is niets mis mee,doet het altijd. Maar ja, het zijn en blijven oldtimers en daar gaat wel eens wat mis. Het valt allemaal reuze mee,ze zijn best betrouwbaar en wat ook belangrijk is,het zijn goedmoedige fietsen.
Groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan