WouterBlade
MF veteraan
Hallo,
Toen ik ergens in januari van het jaar ging rijden ging het mis, de motor starte meteen na 2 maand stilstand en ging meteen rijden. Echter na 500 meter rijden begon die raar te pruttelen en werd het vermogen minder en op een gegeven moment sloeg die af.
Medio februari heb ik de carburateurs gereinigd en weer alles gemonteerd,proberen te starten met de choke uit en hij wou maar niet starten alleen een enkel plofje af en toe. Hetzelfde plofje gaf die toen ook in januari toen het probleem begon.
Ik heb de tank en het luchfilterhuis er weer af gehaald en heb er even een noodtankje aangehangen en toen weer proberen te starten, de motor gaf alleen een enkele plof. Daarna nog eens geprobeerd met een spuitbusje starthulp,met de startknop ingedrukt spuitte ik dit in de kelken van de carburateurs en hij sloeg ineens aan! Ik heb daarna alles weer gemonteerd en daarna startte de motor ook meteen weer. Heb dehele middag rondgereden en de motor liep perfect, ook stationair etc etc dus het lijkt mij dat het niet aan de carburateurs ligt.
Vandaag wou ik even rijden, de motor startte meteen maar weer na 500 meter stopte hij er weer mee met dezelfde symptomen. MEt een busje starthulp start hij wel weer en loopt dan ook goed.
Ik denk dus zelf dat het in de benzine toevoer zit, er zit een brandstofpomp in en deze vertrouw ik niet helemaal meer. ALs je er 12 volt op zet dan doet die het,maar de contactjes zien er aardig ingebrand uit en denk dat die soms kleeft.
Dus wie weet of deze pomp belangrijk is voor het starten van de motor? Of als die niet werkt er dan ook geen benzinetoevoer meer is?
Het gaat trouwens over een SC-28 uit 1992.
Mvg,
Wouter
Toen ik ergens in januari van het jaar ging rijden ging het mis, de motor starte meteen na 2 maand stilstand en ging meteen rijden. Echter na 500 meter rijden begon die raar te pruttelen en werd het vermogen minder en op een gegeven moment sloeg die af.
Medio februari heb ik de carburateurs gereinigd en weer alles gemonteerd,proberen te starten met de choke uit en hij wou maar niet starten alleen een enkel plofje af en toe. Hetzelfde plofje gaf die toen ook in januari toen het probleem begon.
Ik heb de tank en het luchfilterhuis er weer af gehaald en heb er even een noodtankje aangehangen en toen weer proberen te starten, de motor gaf alleen een enkele plof. Daarna nog eens geprobeerd met een spuitbusje starthulp,met de startknop ingedrukt spuitte ik dit in de kelken van de carburateurs en hij sloeg ineens aan! Ik heb daarna alles weer gemonteerd en daarna startte de motor ook meteen weer. Heb dehele middag rondgereden en de motor liep perfect, ook stationair etc etc dus het lijkt mij dat het niet aan de carburateurs ligt.
Vandaag wou ik even rijden, de motor startte meteen maar weer na 500 meter stopte hij er weer mee met dezelfde symptomen. MEt een busje starthulp start hij wel weer en loopt dan ook goed.
Ik denk dus zelf dat het in de benzine toevoer zit, er zit een brandstofpomp in en deze vertrouw ik niet helemaal meer. ALs je er 12 volt op zet dan doet die het,maar de contactjes zien er aardig ingebrand uit en denk dat die soms kleeft.
Dus wie weet of deze pomp belangrijk is voor het starten van de motor? Of als die niet werkt er dan ook geen benzinetoevoer meer is?
Het gaat trouwens over een SC-28 uit 1992.
Mvg,
Wouter
Laatst bewerkt: