Startprobleem Goldwing GL1100

NVDB

MF veteraan
2 mrt 2010
1.067
0
Sint Willebrord
Wanneer de motor koud is, is er geen probleem om deze te starten. Alleen wanneer de motor warm is, krijgt de startmoter de moter niet rondgedraaid en krijg je het gevoel dat de accu leeg is. Na metingen was de accu vol en waren er geen overgangsweerstanden op alle aansluitingen.
Bij toeval kwam ik erachter, als de dodemansknop uitstaat, gaat de startmotor wel vlot rond. Dus vermoed ik dat tijdens het starttoerental de ontsteking te vroeg is. Maar bij deze is die niet afstelbaar, omdat het al een electronische ontsteking is. Bij hoog vermogensvraag op lage toerentallen hoor ik de moter ook een beetje pingelen.

Welk onderdeel of onderdelen zouden hier verantwoordelijk kunnen zijn??

WIE KAN MIJ HELPEN!?

Groeten, Nick uit naam van me pa ;)
 
Check in ieder geval de eenvoudigste dingen:

- zitten de kabelklemmen wel echt goed vast op schone accupolen
- meet met stationair draaiende motor en variërend toerental de spanning op de accupolen en post de resultaten hier

Wat bedoel je met "hoog vermogen / laag toerental"; in zesde versnelling met 50km per uur tegen de Cauberg op, ofzo?
 
Laatst bewerkt:
't Ligt hierbij niet aan de accu, want als de dodemansknop ingeschakeld is, draait hij wel goed rond.
en de druppellader geeft hem gewoon "goed" aan.

Omdat hij dan dus wel goed ronddraaid met de knop ingeschakeld, kan ik wanneer hij ronddraaid de dodemansknop weer uitzetten en dan start hij wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan