Guido Brasletti
Die hard MF'er
Damesch/ heren techneuten... Ik zit met het volgende:
Afgelopen zomer ging mijn motor steeds vaker slecht stationair draaien. Koude of warme motor had hier weinig invloed op. Ik heb vaak met de stationair stelschroef geprobeerd het te verhelpen, maar dat lukte niet echt. Ik dacht: ik ga in de winter wel effe de hele carburatie boel goed schoonmaken.
Maar de afgelopen tijd met het koude weer loopt hij juist wel weer redelijk stationair. Koude of warme motor heeft geen invloed, maar de buitentemperatuur kennelijk wel. Ik ben alsnog van plan om de carburateurs van een schoonmaak beurt te voorzien, maar kan dit fenomeen ook duiden dat het probleem ergens anders zit? De rubbers tussen carburateur en spruitstuk zijn zo kort dat je van buiten af alleen maar klemmen ziet en zo goed als geen rubber, maar het ziet er niet uit alsof die erg verdroogd zijn en valse lucht aanzuigen.
Iemand een idee waarom hij in erg koud weer wel stationair loop en met warm weer niet?
Afgelopen zomer ging mijn motor steeds vaker slecht stationair draaien. Koude of warme motor had hier weinig invloed op. Ik heb vaak met de stationair stelschroef geprobeerd het te verhelpen, maar dat lukte niet echt. Ik dacht: ik ga in de winter wel effe de hele carburatie boel goed schoonmaken.
Maar de afgelopen tijd met het koude weer loopt hij juist wel weer redelijk stationair. Koude of warme motor heeft geen invloed, maar de buitentemperatuur kennelijk wel. Ik ben alsnog van plan om de carburateurs van een schoonmaak beurt te voorzien, maar kan dit fenomeen ook duiden dat het probleem ergens anders zit? De rubbers tussen carburateur en spruitstuk zijn zo kort dat je van buiten af alleen maar klemmen ziet en zo goed als geen rubber, maar het ziet er niet uit alsof die erg verdroogd zijn en valse lucht aanzuigen.
Iemand een idee waarom hij in erg koud weer wel stationair loop en met warm weer niet?