Stationair toerental BMW R1100S

Hitch

MF'er
4 mei 2010
47
0
Baal
Wat is eigenlijk een normaal stationair toerental voor een BMW R1100S single spark van bwj. 2000?
De originele luchtfilter is vervangen door een K&N, weet niet of dat er iets toe doet maar vermeld het maar even.
 
Oei, dan moet ik de mijne eens dringend gaan laten afstellen want die draait stationair op 2500 toeren. Verklaard waarschijnlijk ineens zijn hoge verbruik.
Bedankt voor de hulp!
 
is dat plotseling zo gekomen?
is de tank soms ook gelicht en daarna het toerental zo hoog geworden.
bij sommige R modellen kan de gaskabel dan uit het houdertje op het blok getrokken worden met het hoge toerental als gevolg.
 
Nu je het zegt die tank is inderdaad vlak voor de winter gelicht geweest. Dat moet ik dan best eens gaan bekijken waar dat kabeltje juist zit en misschien is het dan zo al opgelost.
 
Het verstelmoertje wordt alleen gebruikt voor het synchroniseren van de gaskabels, dat moet in principe enkel om de 10.000km nagekeken worden. Wat bananeman bedoelt, is dat het punt waar de (zwarte) gaskabel op het stelschroefje zit deze nog wel eens blijft hangen. De buitenmantel van de kabel moet in de huls van het stelboutje geschoven zijn.
 
Hehe bedankt voor het voorstel maar denk dat ik toch echt moet passen. Heb hem nog maar een jaar maar ben er echt gek op. In het begin reed de machiene met mij, nu ik hem gewend ben gaat dat al heel wat beter.
Ga morgen nog eens goed kijken of dat kabeltje mooi in die verstelschroef zit en als alles meezit mag hij voor het eerst sinds oktober nog eens van stal.
 
Wanneer ik start met de choke zit de motor aan 4000 toeren, wanneer ik de choke dan direct terug af zet zit ik nog op 2500 toeren. Ga vandaag alle tips en tests eens uitvoeren om te bekijken wat het probleem juist is maar ik zit toch meer te denken aan een blijven hangende gaskabel.
 
Zou uiteraard kunnen, maar dan wel voor de splitsbox. Als er een gaskabel blijft hangen na die bocht, dan loopt de motor niet synchroom en erg beroerd.
Het is een vierklepper, die heeft maar 1 gaskabel.
Kijk hier eens naar:
seated.jpg

Boven op je gashuis,
 
Laatst bewerkt:
De motor heeft nu 26000 km op de teller. Heeft bij de vorige eigenaar heeeel lang stilgestaan.
Heb er vandaag een toertje mee gereden van iets meer dan 100 km en hij draait stationair op 1200tpm. Ik denk dat de gas-/ of chokekabel na de lange stilstand misschien wat stroef zat of zo? In ieder geval heb ik ook aan de kabel op het gasklephuis wat "gefoefeld" en is het toch zo opgelost geraakt. Ik weet het niet maar in ieder geval draait de motor zalig nu. Ben weer helemaal uitgewaaid. Ik vond trouwens ook slechts 1 gaskabel enkel aan het gasklephuis aan mijn linkerbeen.
 
Ook die eerste 4-kleppers hadden twee gaskabels: van gashandel naar linker gasklephuis en van linker GKH naar rechter GKH.

Dat is een enkele lange gaskabel, die van gashendel over links naar rechter huis loopt. Het "nieuwe" systeem is een gaskabel van gashendel naar een splitter onder de accubak en vanaf de splitter 1 gaskabel naar ieder gasklephuis. De chokekabel zit hier ook op de splitter. Bij het een-kabel-systeem zit de chokekabel op het linker gasklephuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan