Iedere keer als mijn vriendin achterop zit en we rijden 100+ begint mijn hoofd sterk te schudden door luchtwervelingen. Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft, zij achterop maakt dezelfde bewegingen maar dan precies de andere kant op.
Het is alsof iemand de hele tijd aan je hoofd zit te trekken van links naar rechtsDikke nek krijg je er zeker van maar echt chill is het niet! Als ik alleen rijd heb ik nergens last, ( rijd naked zonder windscherm).
Iemand idee hoe je dit kan verhelpen (of hoe het ontstaat)? Andere zit positie, type helm. Kan haar natuurlijk thuis laten maar dat zal ze niet leuk vindenEn als ze achterop zit, zijn onze hoofden bijna exact op dezelfde hoogte, mocht dit er iets mee te maken kunnen hebben.
Oh en aan zijwind lag het denk ik niet, er was misschien windkracht 2/3 (vorig weekend).
Volgens mij snap jij het idee van die website niet helemaal
Volgens mij snap jij het idee van die website niet helemaal
Plak als proef eens verticaal achterop 2 cm naast het midden van je helm 2 stukjes een strookje tochtstrip van zeg 12 cm lang om de werveling via jou helm te verstoren, als lucht om iet heen moet wat rond is dan komt het 180 graden daarvan weer bij elkaar, snapje wat ik bedoel.zoniet dan maak ik een schets.
(Ik gebruik elke dag lucht en heb er veel verstand van)
ik rij ook op een naked maar ik heb er niet zoveel last van ben er ondertussen aan gewend.
Sterker nog, heb ook een ruitje erop gehad maar dit zorgde ervoor dat de wind zo lekker precies over het ruitje heen tegen mijn helm werd geblazen.
Dus moest ik dan gaan bukken met mijn hoofd zodat ik achter het ruitje zat.
Maarja, als je geen ruitje hebt en je bukt dan heb je er ook gelijk veel minder last van omdat het meer gestroomlijnd is.
Dus toen heb ik het ruitje er weer af gehaald omdat ik het zonder mooier vond en het niet veel toegevoegde waarde had omdat ik toch wel moest bukken.
Conclusie: bij hogere snelheden kin op de tank en gaan met die banaan
ik rij ook op een naked maar ik heb er niet zoveel last van ben er ondertussen aan gewend.
Sterker nog, heb ook een ruitje erop gehad maar dit zorgde ervoor dat de wind zo lekker precies over het ruitje heen tegen mijn helm werd geblazen.
Dus moest ik dan gaan bukken met mijn hoofd zodat ik achter het ruitje zat.
Maarja, als je geen ruitje hebt en je bukt dan heb je er ook gelijk veel minder last van omdat het meer gestroomlijnd is.
Dus toen heb ik het ruitje er weer af gehaald omdat ik het zonder mooier vond en het niet veel toegevoegde waarde had omdat ik toch wel moest bukken.
Conclusie: bij hogere snelheden kin op de tank en gaan met die banaan
Je moet gewoon ff uitproberen of het verdwijnt als ze óf dichter tegen je aan gaat zitten of iets verder. Nu wil de wind die om jouw helm heen gaat weer naar het midden achter jouw helm maar... dat wordt weer onderbroken door haar helm. Als ze dichter achter je gaat zitten gaat de luchtstroom van jouw helm beter over in die van haar helm: geen turbulentie. Of als ze verder van je af gaat zitten andersom.
Zo werkte het bij mij wel in het verleden.
Ik weet niet of de TS er wijs uit wordt maar ik ben na je verhaal compleet de kluts kwijt en wacht gedesillusioneerd af op een schets.Plak als proef eens verticaal achterop 2 cm naast het midden van je helm 2 stukjes een strookje tochtstrip van zeg 12 cm lang om de werveling via jou helm te verstoren, als lucht om iet heen moet wat rond is dan komt het 180 graden daarvan weer bij elkaar, snapje wat ik bedoel.zoniet dan maak ik een schets.
(Ik gebruik elke dag lucht en heb er veel verstand van)
Ik weet niet of de TS er wijs uit wordt maar ik ben na je verhaal compleet de kluts kwijt en wacht gedesillusioneerd af op een schets.
Ik weet niet of de TS er wijs uit wordt maar ik ben na je verhaal compleet de kluts kwijt en wacht gedesillusioneerd af op een schets.