Stickerlijm verwijderen?

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
Ok de stickers heb ik gemakkelijk kunnen lostrekken alleen is er nu nog een lijmlaagje terug te vinden op alle onderdelen. Ik heb volgende producten reeds gebruikt zonder succes: wasbenzine, cellulose thinner, white spirit en acethon. Mijn arsenaal aan chemische goedjes is dus uitgeput ;) Iemand ideetjes?
 
WD40. Spuiten, 5 minuten wachten. Doekje eroverheen boenen en klaar!

WD40 heb ik natuurlijk liggen, OK zal ik eens proberen

Op zaterdag 27 december 2003 13:15 schreef MarcoMonstro het volgende:
stickerverwijderaar van alebastine. Nog nooit een sticker tegengekomen die ik er niet mee weg kreeg.

OK en nu proberen dat product ergens in een lokale laat-het-een-ander-doen zaak kan vinden, zal alvast de telefoon erbij nemen ;)
 
Stickerverwijderaar van alabastine heb ik niet gevonden wel van het merk HG. Geen aanrader want het helpt gewoon niet.

WD40 helpt ook niet.

De stickers die ik er nog niet afgetrokken heb zal ik laten zitten, ze moeten er maar overheen spuiten.
 
maak de stickers eerst met een fohn goed warm en trek em er daarna vanaf als er dan nog wat lijmresten zitten gewoon met benzine eraf vegen, heb ik vandaag ook bij mij gedaan, met nieuwe tankpad ( oude er natuurlijk op de bovenstaande manier eraf gehaald)

suc6 grtzz daniel B|
 
volgende keer als je een stikker verwijdert, zet eerst de fhone er een paar minuten op. het oppervlak moet warm aanvoelen. Dan kan je de stikker inc lijm er gelijk vanaf halen. En hoef je niet meer te kl*ten met stikkerverwijderaar.

Sander
 
Kijk of je ergens 98% alcohol kan vinden. Ik leen het altijd bij mijn buurman die het in de drukkerij gebruikt. Tot nu toe heb ik er alle lijmresten mee weg gekregen. Het enige wat niet werkte was hars dat uit een boom erop gedrupt was.

Succes
 
volgende keer als je een stikker verwijdert, zet eerst de fhone er een paar minuten op. het oppervlak moet warm aanvoelen. Dan kan je de stikker inc lijm er gelijk vanaf halen. En hoef je niet meer te kl*ten met stikkerverwijderaar.

Sander
Gaat je lak dan niet aan gort?

Zit met hetzelfde probleem op mn tank (gare partij veiligheidsstickers van honda |( )
 
Kijk of je ergens 98% alcohol kan vinden.

Is een goede ouwe whisky ook goed ;)

Maar 'k blijf erbij dat het verdomd rare lijm is, die lijm wil er gewoon niet vanaf, heeft waarschijnlijk aanpassingsproblemen met zijn nieuwe omgeving (vuilbak). Thinner, aceton, ... lossen normaal alle lijm op uitgenomen dit goedje.

Maar ik zal eens proberen de volgende stickers eerst warm te stoken en dan pas eraf te trekken.
 
Is een goede ouwe whisky ook goed ;)

Maar 'k blijf erbij dat het verdomd rare lijm is, die lijm wil er gewoon niet vanaf, heeft waarschijnlijk aanpassingsproblemen met zijn nieuwe omgeving (vuilbak). Thinner, aceton, ... lossen normaal alle lijm op uitgenomen dit goedje.

Maar ik zal eens proberen de volgende stickers eerst warm te stoken en dan pas eraf te trekken.


Kijk heb je die blanke lak er af gehaald?
 
Kijk heb je die blanke lak er af gehaald?

Er ligt geen laklaag meer boven de sticker (waarschijnlijk dus ook de reden waarom zo'n hardnekkige lijm gebruikt is). Ik heb de sticker gewoon los kunnen trekken (vanaf de hoekjes gelijkmatig trekken) maar de lijmlaag (of wat het ook is dat Suzuki gebruikt) bleef lekker op de kuipdelen hangen en is er dus niet af te krijgen tenzij door met je vingers erover te wrijven (vandaar de blaren).

Misschien als ik eerst de sticker wat warmstook vooralleer hem eraf te trekken dat ik meteen ook de lijmlaag meekrijg. Zo niet dan ga ik zeker niet alle sticker van alle kuipdelen verwijderen, moeten ze er maar overheen spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel iets. Klinkt alleen een beetje raar.

Je zou kunnen proberen boter(wat je op je brood smeert) er op te doen en effe in laten trekken en daarna met keukenpapier eraf vegen. Je moet het misschien een paar keer herhalen.

Kost niets en baad het niet, schaad het niet.
 
Ik weet wel iets. Klinkt alleen een beetje raar.

Je zou kunnen proberen boter(wat je op je brood smeert) er op te doen en effe in laten trekken en daarna met keukenpapier eraf vegen. Je moet het misschien een paar keer herhalen.

Kost niets en baad het niet, schaad het niet.

LOL

Ma: Hé, waar ga je met die boter heen?
Ik: Op mijn motor smeren!
Pa: Neem de choco ook maar mee!

Hé ik bedenk me zoiets, waarom niet? Mijn kat likt altijd aan de boter en die heeft zo'n rasptong. Misschien likt de kat dan wel die stickerlijm eraf.

edit: margarine of boereboter :?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon ff poetsen met turtlewax (of een ander merk) Je bent ff bezig, maar alles gaat op een veilige manier eraf.
Als je dan toch bezig bent met poetsen doe de rest ook ff ;) (het is toch K*T weer.)
 
OK met een fohn komt de sticker veel makkelijker los, maar het probleem blijft hetzelfde de lijm blijft op de verkeerde kant zitten.

'k heb nu doeken met thinner op de lijm gelegd, hopelijk weekt het los :? (en blijft de plastiek toch nog over :X )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan