Stinken naar uitlaatgas na rit met open Akra's op XT660

Je krijg een vacuüm achter je rug waar de uitlaatgassen ingezogen worden.
Je kan proberen neer voorover hangen of een rugtast om te doen die dit verstoord...
:^

Highmount in combinatie met inderdaad het vacuüm zorgt voor stinkende kleren. Bij m'n Morini gaat het zelfs zo ver dat ik de hete adem van de Termi's in m'n nek voel. (Ideale motor voor in de winter ;))
 
Laatst bewerkt:
Heb open Akra's op m'n Aprilia Pegaso Strada met hetzelfde blok als jouw Yammie. Heb van de lucht niet zo'n last. Het uitlaatgeluid, hoe mooi het ook klinkt, begint op wat langere ritten wel wat te storen qua decibellen. De lucht komt wel met bakken tegelijk uit de pijpen. Heb je wel je mengsel iets aangepast?

Misschien veel rugwind gehad de laatste tijd? :]

Er is overigens een mooi forum voor jouw fietsje: .: XT660.com - The #1 XT660 Resource :. :Y
 
Zit ook een Powercommander en zo'n apart luchtfilter op.
PC heeft wel een mapping voor deze combinatie maar hij gaat volgende week ook nog de bank op..
Zolang het tijdens het rijden niet me'n eigen uitlaatgassen loop te snuiven , moet ik het maar mee doen. Het geluid werkt verruimend met name op de drukke snelweg :P
 
Ik dacht vandaag nog toen mijn oude Zündapp gestart werd (en er blauwe wolken uit de uitlaat kwamen): wat ruikt dit eigenlijk toch lekker! :)

Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen met een iets andere geur niet zo blij zijn. :(
 
Dit probleem is dus met een open systeem?
Heb je al eens met de dB-killers gereden, of met de catalysators erin?
Misschien scheelt dit al een stuk...
 
Dit probleem is dus met een open systeem?
Heb je al eens met de dB-killers gereden, of met de catalysators erin?
Misschien scheelt dit al een stuk...

Akra's hebben geen catalysator, alleen de originele pijpen. DB killers (origineel Akra) maken het nog stiller dan origineel......, stukje inkorten, vonkenvangers eruit tikken en het wordt gewoon beschaafd en toch lekker donker.

Zoals onze Morini rijder al opmerkte: ligt waarschijnlijk aan de hoog gemonteerde uitlaten.
 
Zit ook een Powercommander en zo'n apart luchtfilter op.
PC heeft wel een mapping voor deze combinatie maar hij gaat volgende week ook nog de bank op..
Zolang het tijdens het rijden niet me'n eigen uitlaatgassen loop te snuiven , moet ik het maar mee doen. Het geluid werkt verruimend met name op de drukke snelweg :P

Gaaf! Morgen monteer ik op die van mij de Powercommander (PCIII USB uit de USA O-) ). K&N filter en ingekorte aanzuigsnorkel hebben we er al op, naast de titanium Akra's.
 
Akra's hebben geen catalysator, alleen de originele pijpen. DB killers (origineel Akra) maken het nog stiller dan origineel......, stukje inkorten, vonkenvangers eruit tikken en het wordt gewoon beschaafd en toch lekker donker.

Zoals onze Morini rijder al opmerkte: ligt waarschijnlijk aan de hoog gemonteerde uitlaten.


Das best een goed idee.. DB-killer modje..
Met db-killers rijdt ook prima maar wat tammer en erg stil en geen last constatering van de geur.
 
Das best een goed idee.. DB-killer modje..
Met db-killers rijdt ook prima maar wat tammer en erg stil en geen last constatering van de geur.


Stuur maar Pee-emmetje dan laat ik je de gemodificeerde Akra DB killer wel zien. Fluitje van een eurocent.
 
En wat je ruikt, adem je dus ook (diep) in. Ik denk dat iedere dag woon-werk (mijn geval dik 110km pd) wel wat jaartjes in negatieve zin kan schelen
 
En wat je ruikt, adem je dus ook (diep) in. Ik denk dat iedere dag woon-werk (mijn geval dik 110km pd) wel wat jaartjes in negatieve zin kan schelen


jeesh, anders adem je dat niet in van andere autos of vrachtverkeer |(
 
Laatst bewerkt:
das gewoon je motor die je straft om dat jij hem onpopulair maakt met de asociale uitlaat die je er hebt opgezet :)

Welnee hij is er hartstikke blij mee, gisteren vertelde hij mij dat hij eindelijk van ze'n astma afwas en weer vrij kon ademen. daarnaast kom je met socialisme niet verder als een MZ of trabant O-)
 
Welnee hij is er hartstikke blij mee, gisteren vertelde hij mij dat hij eindelijk van ze'n astma afwas en weer vrij kon ademen. daarnaast kom je met socialisme niet verder als een MZ of trabant O-)

Ja want het is dat een uitlaat zorgt dat een motor ademt. Misschien de reden dat je kleding stinkt. Zeker dat je de in-en uitlaat niet hebt omgedraaid?
 
Ik heb datzelfde probleem
Jas en tas ruiken altijd naar uitlaatgas
Komt vanwege de hoge positie van de uitlaat zoals eerder al gezegt idd Highmount
In mijn geval een Hornet
 
heb ik ook gemerkt, zeker als een vriendinnetje meerijdt met lang haar, die heeft dan een leuk geurtje in haar haren, mmmmmm benzinegassen, heeeeeel verleidelijk!!
denk da de morini's een pak onverbrande uitlaatgassen naar buiten jagen en dan met die uitlaten die naar boven gericht zijn...
 
Ben inmiddels eraan gewend geraakt ( of verslaafd ? :P)..
De voordelen van het beetje extra geluid en de knallen overstijgen het luchtje..
Je valt beter op in de file en zoals eerder gezegd rechtsplakkers reageren ook eerder.. (slaap-rijders dus..)
 
En wat je ruikt, adem je dus ook (diep) in. Ik denk dat iedere dag woon-werk (mijn geval dik 110km pd) wel wat jaartjes in negatieve zin kan schelen


wat denk je wat je inademd van het overige verkeer? benzine gasjes ruiken meer dan dat ze schadelijk zijn, diesel fijnstof daarintegen.... (dat stof waar je in kan schrijven wat op je koekblik zit na weekje woon-werken)

Heb een onderzoek gezien op tv dat 1 gemiddelde auto, om specifiek te zijn een leasebak VW golf 1.9 TDI, die stoot per jaar (op basis van 24.000km) 3 jampotten vol fijnstof/roet uit PER jaar. Kun je nagaan wat die duizenden diesels op jouw woon-werk traject doen.

heb 3 jaar geleden (brommertijd) een tour gemaakt van Amsterdam tot Valkenburg, kwam aan in Valkenburg en mn witte t shirt was gewoon GRIJS geworden van de rotzooi van diesels etc.

So, yeah, we're all gonna die :Z ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan