Stinkende handschoenen???

Vooral na het rijden niet je handschoenen in je helm laten!!
laat ze open staan zodat ze kunnen luchten.

Inderdaat die motorrijschool handschoenen en helmen die zijn echt goor, ik heb ze maar 1 keer aan gehad, was meteen doorgereden naar een motorzaak om zelf een helm en handschoenen te halen!!
En niet te vergeten na een heerlijke hete zomerdag de jas van degene aandoen die voor je 1.5 uur heb zitten zweten!! BAHH
Maar ja dat was de kleinste maat die er was, dus ik moest wel.... ;(

Wat dat betreft is het perfect zo, alles voor jezelf!!
 
Das wel slim bedacht maar echt waar???

Ik had op een gegeven moment ook last van stinkende(niet leren zomer/winter handschoenen) elke keer wat ik thuis kwam ze in de vrieskist gegooid en een uur voor ik weg ging weer op de verwarming gelegt. Het helpt echt. Na je het een paar keer hebt gedaan, heb je nergens last meer van.

Dat is de enige manier hoe het mij gelukt is de handschoenen weer schoon/reukloos te krijgen.
 
Ik had op een gegeven moment ook last van stinkende(niet leren zomer/winter handschoenen) elke keer wat ik thuis kwam ze in de vrieskist gegooid en een uur voor ik weg ging weer op de verwarming gelegt. Het helpt echt. Na je het een paar keer hebt gedaan, heb je nergens last meer van.

Dat is de enige manier hoe het mij gelukt is de handschoenen weer schoon/reukloos te krijgen.

Toch maar eens proberen dan???
 
Het helpt ook als je een extra setje handschoenen hebt, ze om de dag aan doen enzo.

Maar ik kan je dat echt adviseren stond er echt versteld van. Je moet de proces wel een paar keer herhalen.
 
ik heb een tijd geleden handschoenen gekocht van motozoom B| deze zouden moeten ademen, maar het heeft inderdaad het effect van natte gympen. ik krijg er zweethanden in en dat gaat, net als bij voeten, in een anaerobe omgeving meuren als een giertank...

enige oplossing: goed ademende handschoenen of dunne handschoenen waarin je handen niet gaan zweten
 
Lederen horlogebandjes krijgen na verloop van tijd ook een hele penetrante en onaangename geur over zich. Een tip van een horlogemaker: alle metalen delen eraf en kort in de magnetron... Zelfde effect als in de vrieskist, alleen werkt het gelijk!

Opgepast: NIET TE LANG IN DE MAGNETRON!
 
Lederen horlogebandjes krijgen na verloop van tijd ook een hele penetrante en onaangename geur over zich. Een tip van een horlogemaker: alle metalen delen eraf en kort in de magnetron... Zelfde effect als in de vrieskist, alleen werkt het gelijk!

Opgepast: NIET TE LANG IN DE MAGNETRON!

Tis wel een hele aparte manier....Leer in de magnetron??? :?
 
Ik heb het dus ook en dat is best irritant als je je handschoenen sochtends uit doet en het dus eigenlijk de hele dag ruikt. En het zijn vrij nieuwe handschoenen :? Misschien zal ik ze vnvnd 's in de vriezer stoppen zoals Wimmels zegt :?

Nog meer tips?
 
hhhhhhm nooit echt op gelet.
Me handen stinken aan het eind van de dag wel naar leer, maar dat lijkt me toch normaal?
 
Het beste is idd (om het stinken te voorkomen) om je handschoenen in ieder geval na een regenbui bv op de verwarming neer te leggen maar dan op zo'n manier dat er ook lucht in de vingers kan komen. Tip van mijn rij-instructeur en mijn handschoenen stinken na ruim 5 jaar nog steeds niet 8-)

En nee dat is niet omdat ik ze niet gebruik, ben ondertussen al ca 80.000 km verder met die handschoenen :+
 
Same here, mijn handschoenen (zeker die van de rijschool) meurden een uur in de wind, na een uurtje les stonken mijn handen nog een halve dag naar die kapotgezweette schoenzolen :( .

Mijn eigen handschoenen hebben minder last, maar toch... Die eerder genoemde zweetvoetenspray klonk wel als een goed idee (naast goed drogen natuurlijk)
 
werkt ook goed:

mirazyme

o.a. verkrijgbaar bij bever zwerfsport. Werkt in koud water, kreeg er zelfs de lucht mee van m'n slippers. En volgens m'n vriendin roken die echt een stuk onaangenamer dan m'n (niet fatsoenlijk gedroogde) handschoenen na een flinke regenbui :X

zit net even de verpakking te lezen en volgens de fabriekant werkt het o.a. bij: huisdieruitwerpselen, stinkdier, vis, gemorste melk en boerderijlaarzen :Z (hoe verzin je het bij elkaar)
 
M'n handen meuren erger dan de handschoenen... misschien toch tijd voor zomerhandschoenen :z
Ik zet trouwens mijn handschoenen met de opening naar boven in m'n laarzen...
 
Gewoon niet in ruiken!! :) net zoals ik weet dat mijn voeten stinken maar ik ga ook niet in mijn sokken ruiken om het te checken :r

En als je het echt nog ruikt bij 120 km/u dan zou ik denk ik tock nieuwe handschoenen kopen. :) :)
 
JE MOT OOK NIE SO VAAK AN JE BALLEH KRABBEN!!!

:+


Dus je moet je balleh gewoon eens wassen, dan is dat probleem met de handschoenen ook opgelost. ;)
 
Ik denk het wel, maar niet die ik bedoel...

STOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOM
STOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOM
STOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOM
STOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOM
STOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOMSTOM


ow ja...

STOM

|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan