STORM op komst... VTR 1000F (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
en nog maar 1 om het af te leren *O*
full
 
Stormers,

Bij het terug uithalen van de storm werd de grijns op mijn gezicht alleen tegengewerkt door het geluid van de moto's van vrienden die ik eindelijk had overhaald om te beginnen rijden. Ze hebben wel naar mij geluisterd i.v.m. aantal cilinders (2!), maar niet qua merk (Ducati 916 en 750 met optionele uitlaten...) Zijn we nu met een hoopje, hoor ik mezelf gewoon niet rijden tussen al dat Ducati-geweld...! Nu kijk ik een beetje rond naa tweedehands uitlaten, en ik vroeg me af of alle uitlaten voor firestorms op alle modellen passen (vb als ik een uitlaat vind van op een '98 firestorm, past die dan op mijn 2004?)

Wil ook liefst carbon, maar lees hier en daar van mensen dat ze daar niet tevreden van zijn (plekken) en bij de dealer wisten ze me te vertellen dat Laser en Arrow geen carbonuitlaten meer aanbieden voor de Firestorms. What's up with that?
 
Stormers,

Bij het terug uithalen van de storm werd de grijns op mijn gezicht alleen tegengewerkt door het geluid van de moto's van vrienden die ik eindelijk had overhaald om te beginnen rijden. Ze hebben wel naar mij geluisterd i.v.m. aantal cilinders (2!), maar niet qua merk (Ducati 916 en 750 met optionele uitlaten...) Zijn we nu met een hoopje, hoor ik mezelf gewoon niet rijden tussen al dat Ducati-geweld...! Nu kijk ik een beetje rond naa tweedehands uitlaten, en ik vroeg me af of alle uitlaten voor firestorms op alle modellen passen (vb als ik een uitlaat vind van op een '98 firestorm, past die dan op mijn 2004?)

Wil ook liefst carbon, maar lees hier en daar van mensen dat ze daar niet tevreden van zijn (plekken) en bij de dealer wisten ze me te vertellen dat Laser en Arrow geen carbonuitlaten meer aanbieden voor de Firestorms. What's up with that?

Sommige fabricanten maken wel het onderscheid tussen de oude (<2001) en de nieuwere modellen. Je zal dus enkele websites bijlangs moeten gaan om te kijken welke.
Dat carbon minder gebruikt wordt, zal ongetwijfeld ook meerdere redenen hebben. LeoVince bijv. heeft alleen nog maar alu dempers voor de Firestorm. Waarschijnlijk omdat dit model niet meer gemaakt wordt en de vraag te klein is om de duurdere materialen op voorraad te houden..
Welk merk nog wel carbon dempers levert (nieuw), weet ik niet precies. Leden van dit topic hebben o.a. LeoVince, Laser, Superpole, Bos, IXIL, Shark en Two Brothers (zowel alu als titanium) aan hun fiets hangen en het klinkt eerlijk gezegd allemaal lekker (hoewel er nog wel kleine verschillen in zitten)...

Wellicht dat BSM ze nog in carbon levert...
 
Laatst bewerkt:
Carbon wordt door een hoop leveranciers niet meer voor de storm gemaakt omdat ze letterlijk kapot gaan. De klappen uit onze storm zijn te groot en probleem is dat carbon uitlaten daardoor scheuren cq kapot gaan.

voor zover ik weet kun je trouwens alle uitlaten voor alle jaartallen gewoon onder alle storms kwijt. Let er wel ff op dat er bevestigingsmateriaal meegeleverd wordt.

Op ebay en marktplaats vindt je trouwens regelmatig leuke uitlaten voor redelijke prijzen. Check anders eens de openingspost om te kijken welke je mooi vindt en luister op een meeting eens wat je gaaf vindt klinken.
 
Laatst bewerkt:
Carbon wordt door een hoop leveranciers niet meer voor de storm gemaakt omdat ze letterlijk kapot gaan. De klappen uit onze storm zijn te groot en probleem is dat carbon uitlaten daardoor scheuren cq kapot gaan.

voor zover ik weet kun je trouwens alle uitlaten voor alle jaartallen gewoon onder alle storms kwijt. Let er wel ff op dat er bevestigingsmateriaal meegeleverd wordt.

Op ebay en marktplaats vindt je trouwens regelmatig leuke uitlaten voor redelijke prijzen. Check anders eens de openingspost om te kijken welke je mooi vindt en luister op een meeting eens wat je gaaf vindt klinken.

Met andere woorden: meld je even direct aan voor de meeting op 2 mei in Zwolle
 
wellicht een domme vraag, ik heb al even lopen zoeken zonder resultaat maar heeft iemand de VTR owners manual digitaal?

Ik heb de service manual en de fiches al maar de owners manual niet (instructie boekkie)

Kan iemand me aan dit ding helpen?

grtz
 
Ik heb em origineel in papiervorm via marktplaats op de kop getikt. Ook gewoon wel leuk om er bij te hebben :9 Mgoed, kan je er dus helaas niet digitaal aan helpen...
 
Ik heb em origineel in papiervorm via marktplaats op de kop getikt. Ook gewoon wel leuk om er bij te hebben :9 Mgoed, kan je er dus helaas niet digitaal aan helpen...

Avondje scannen? ;-)

nee idd, als ik hem niet digi kan vinden/krijgen dan gaan we op zoek naar een papieren versie....


thnx
 
het is weer lekker storm weer!!!!!

ik heb em in de pauze ff gauw opgehaald :D
heerlijk weer... vanochtend lekkere slalommend naar werk gereden (breda - schiedam)
lekker weer lopen irriteren aan de links plakkers....
Net toch nog maar even naar de lidl gereden om de tanktas te halen.. wellicht komt ie ooit een keer van pas... strax lekker terug "stormen"

Afstanden worden oppeens zoveel kleiner met dit weer... althans in tijd.. ;-)
 
even een vraagje tussendoor: tijdens het poetsen merkte ik dat mijn remschijfklauw achter een klein beetje spelling heeft(iets heen en weer is te bewegen) is dit goed of moet ik hem even vaster draaien. tnx voor de reactie.
 
even een vraagje tussendoor: tijdens het poetsen merkte ik dat mijn remschijfklauw achter een klein beetje spelling heeft(iets heen en weer is te bewegen) is dit goed of moet ik hem even vaster draaien. tnx voor de reactie.
Achterrem?
Wie gebruikt die tegenwoordig nog! :+
 
even een vraagje tussendoor: tijdens het poetsen merkte ik dat mijn remschijfklauw achter een klein beetje spelling heeft(iets heen en weer is te bewegen) is dit goed of moet ik hem even vaster draaien. tnx voor de reactie

Net even gecheckt, de mijne heeft dit ook. Vermoed dus dat het zo hoort.

Dan een vraagje van mijn kant:

Mijn remlicht licht niet op als ik de achterrem gebruik. Is dit een bekend probleem?
 
Remklauw hoort iets speling te hebben om zich goed naar je schijf (die geen speling heeft) te kunnen "zetten".

Remlicht achter doet het bij mij pas als ik 'm heel ver in trap. Is wel in te stellen maar ik vind het prima zo. Achter de schetsplaat van je voetsteun zit als het goed is een zwarte plastic verstelbout voor je remlicht.
 
controleer ff het schakelaartje zit bij het achterrem. desnoods ff omwisselen met voorrem om te controleren of hij kapot is

Tnx Bluestorm en ToSiE

Volgens mij is inderdaad dit schakelaartje overleden. Bij verstellen of volledig omhoog trekken, geen remlicht. Zal morgen eens een multimeter regelen om eea te checken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan