Sinds gisteren heeft mn GSX1100G uit 1993 een vervelende eigenschap gekregen
Onder de 2500 toeren sputtert hij heel erg, bokt hij een beetje en heeft hij totaal geen trekkracht. En boven de 2500 toeren heeft hij opeens weer trekkracht en schiet hij weg.
Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden en daarvoor heeft hij wel even een tijdje stilgestaan jah. Maar in die 2 maanden heb ik er zelf wel flink mee gereden en geen problemen ervaren..
Zal forte helpen denk je? Dan gaan we dat toch gewoon proberen
Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden en daarvoor heeft hij wel even een tijdje stilgestaan jah. Maar in die 2 maanden heb ik er zelf wel flink mee gereden en geen problemen ervaren..
Zal forte helpen denk je? Dan gaan we dat toch gewoon proberen
kan zijn dat de tank is gaan roesten (vanbinnen) en dat er nu stukjes lak of roest je carburateur zitten te verstoppen van binnen.... forte kun je sowieso proberen, voor die 10 euro is het in ieder geval de goedkoopste "reparatie" (als het daarmee opgelost wordt natuurlijk)
Zelf heb ik dat forte een keertje geprobeerd...het helpt niet...is volgens mij gewoon onzin...
Misschien dat het wel effect heeft voor motoren die veel stilgestaan hebben, maar verder denk ik niet dat het gaat helpen.
Sputteren en bokken kan door diverse oorzaken komen...(niet goed afgestelde carbs), te weinig of te veel benzine...lucht ergens aanzuigen...bougie die stuk is...spanningsregelaar stuk? enz enz
Even een update,
carbs heb ik laten schoonmaken maar heeft weinig effect gehad. Carbs waren ook al redelijk schoon.
Motor laten afstellen ook geen effect.
Ik zal het probleem iets specefieker proberen te omschrijven. Het is dus als de motor koud is, dan komt hij niet hoger dan 2500 a 3000 toeren. Pas na 1 minuut rijden op 2500 toeren (in zn 1e versnelling) dan komt hij erboven en dan pakt hij hem ook meteen goed op. Als ik naar zijn 2 schakel houdt hij nog een beetje in rond de 3000 toeren en eenmaal daarboven pakt hij hem meteen weer goed op..
Als het snachts erg koud is geweest is het nog erger!!
Membramen van de carburateurs lekken niet????
Bij de 1100F kun je na verwijdering van het luchtfilter tot in de carburateurs kijken en zien of alle gasschuiven wel gelijk omhoog komen bij gas geven. Blijft er 1 achter dan heb je een lek membraam hetgeen overeenkomt met je klachten.
Of je het met een 1100G op dezelfde manier kan bekijken weet ik niet.
Membramen van de carburateurs lekken niet????
Bij de 1100F kun je na verwijdering van het luchtfilter tot in de carburateurs kijken en zien of alle gasschuiven wel gelijk omhoog komen bij gas geven. Blijft er 1 achter dan heb je een lek membraam hetgeen overeenkomt met je klachten.
Of je het met een 1100G op dezelfde manier kan bekijken weet ik niet.