Straatrace in Dordrecht met motoren

Ze moeten ze wel een stukje straat geven, dan weet iedereen waar ze zijn....
Kunnen ze zichzelf daar te pleures rijden zonder omstanders te raken.
Gestolen motoren zijn dan ook daar te vinden.

Akls ze dat stukkie straat dan maar ergens op een eiland leggen :X
 
Wat lopen er toch een stelletje hypocrieten rond op deze wereld zeg. :r :r

Een van die jongens heeft nog ergens een stukkie gepost.

Het ging zeker niet om een RACE en ze zijn zeker geen motor dieven zoals ze zeggen. En er zijn geen stoplichten op de Barcalaan. Hij had zijn bike net nieuw en wilde het gewoon uitproberen. Ze reden verder gewoon achter elkaar. Alleen heeft hij zijn motor onderschat. Een SUZuka GSX750-R gaat echt en echt hard. De tweede crew member ging op zijn remmen, maar kon niet meer stoppen. Helaas.

De tweede motor is inderdaad spoorloos verdwenen. De boyz zijn zelf naar opzoek. Diefstal? Wij denken van wel.

Nogmaals bedankt dat jullie niet zo negatief zijn zoals de anderen.

Trouwens er is geen begrip meer voor motorrijders. Voor een knietje op de grond, terwijl je alleen rijdt krijg je ook al een bekeuring. FF je gas opendraaien en het is al racen...

Carl Rest in Peace my Friend.

We will meet again and forever we will be street-ill, Ryde or Die players.

En voor Roy veel sterkte. Ook aan familie, vrienden en kennissen.


ps voor de rest van de mensen die negatief zijn en/of stoere praatjes hebben. pffff doe dat maar niet. Wij zijn allemaal motorijders en we kennen de gevaren. Wie kent het niet vriend, vrouw, man, kennis what ever rijdt weg met nieuwe bandjes eronder. Eerste bocht hup onderuit met een lage snelheid. Fff naar het ziekenhuis blijvend letsel zoals rugklachten of iets dergelijks. DUSss watch your mouth. Een ongelukje zit in een hoekje
 
Wat lopen er toch een stelletje hypocrieten rond op deze wereld zeg. :r :r

Een van die jongens heeft nog ergens een stukkie gepost.

Het ging zeker niet om een RACE en ze zijn zeker geen motor dieven zoals ze zeggen. En er zijn geen stoplichten op de Barcalaan. Hij had zijn bike net nieuw en wilde het gewoon uitproberen. Ze reden verder gewoon achter elkaar. Alleen heeft hij zijn motor onderschat. Een SUZuka GSX750-R gaat echt en echt hard. De tweede crew member ging op zijn remmen, maar kon niet meer stoppen. Helaas.

De tweede motor is inderdaad spoorloos verdwenen. De boyz zijn zelf naar opzoek. Diefstal? Wij denken van wel.

Nogmaals bedankt dat jullie niet zo negatief zijn zoals de anderen.

Trouwens er is geen begrip meer voor motorrijders. Voor een knietje op de grond, terwijl je alleen rijdt krijg je ook al een bekeuring. FF je gas opendraaien en het is al racen...

Carl Rest in Peace my Friend.

We will meet again and forever we will be street-ill, Ryde or Die players.

En voor Roy veel sterkte. Ook aan familie, vrienden en kennissen.


ps voor de rest van de mensen die negatief zijn en/of stoere praatjes hebben. pffff doe dat maar niet. Wij zijn allemaal motorijders en we kennen de gevaren. Wie kent het niet vriend, vrouw, man, kennis what ever rijdt weg met nieuwe bandjes eronder. Eerste bocht hup onderuit met een lage snelheid. Fff naar het ziekenhuis blijvend letsel zoals rugklachten of iets dergelijks. DUSss watch your mouth. Een ongelukje zit in een hoekje
Tja...

Als je alle voorgaande reacties gelezen hebt, zul je gezien hebben dat er al diverse versies van het verhaal gepost zijn... Door mensen die beweren dat ze weten hoe de vork in de steel steekt. Op basis van de dingen die zij gezegd hebben, zijn de reacties in dit topic natuulijk goed te begrijpen... Zoals ik al eerder postte, is het opvallend hoe snel de algemene mening binnen een topic om kan slaan op basis van nieuwe informatie.

Jouw post geeft weer een hele andere versie van het verhaal. Op basis van deze versie zijn een aantal van de reacties in dit topic zeker niet gepast... Maar ja, deze versie van het verhaal was op dat moment niet bekend. Zoals je wellicht ook gelezen hebt, hadden de meeste mensen in het begin van het topic hetzelfde idee als jij. Dit is echter omgeslagen op basis van een aantal posts waarin o.m. gesproken werd van gestolen motoren...

Wie nu te geloven? Ik heb iig geen idee. Uit bovenstaande blijkt iig wel hoe snel een oordeel geveld kan worden op basis van 'horen zeggen' en hoever dat dat ernaast kan zitten. Ongeacht welk verhaal nu klopt... Verder blijkt ook wel hoe onbetrouwbaar de diverse media zijn en hoeveel invloed die ondanks dat hebben op het oordeel van mensen.

Hoe dan ook: gecondoleerd met het verlies van je vriend en sterkte met het herstel van de andere...
 
Laatst bewerkt:
Tja, hoe het precies is gegaan????

Wat ik niet snap uit de gequote post van Petsch, 1 van die motoren die bij het ongeval betrokken is is nog steeds verdwenen :? Ze zijn er zelf naar op zoek?

Wie jat er nou een (waarschijnlijk flink gehavende motor) op de plek van een ongeval. Misschien kan de originele bron dit vertellen.

Blijft toch wel een triest verhaal, hoe dan ook.
 
Media sucks :(
maar blijft staan dat een motordief van mij zich te barsten mag rijden .

En mocht het gegaan zijn zoals Petsch zei :dan zou ik het ook geweest kunnen zijn!.
 
Wat lopen er toch een stelletje hypocrieten rond op deze wereld zeg. :r :r

Een van die jongens heeft nog ergens een stukkie gepost.

Het ging zeker niet om een RACE en ze zijn zeker geen motor dieven zoals ze zeggen. En er zijn geen stoplichten op de Barcalaan. Hij had zijn bike net nieuw en wilde het gewoon uitproberen. Ze reden verder gewoon achter elkaar. Alleen heeft hij zijn motor onderschat. Een SUZuka GSX750-R gaat echt en echt hard. De tweede crew member ging op zijn remmen, maar kon niet meer stoppen. Helaas.

De tweede motor is inderdaad spoorloos verdwenen. De boyz zijn zelf naar opzoek. Diefstal? Wij denken van wel.

Nogmaals bedankt dat jullie niet zo negatief zijn zoals de anderen.

Trouwens er is geen begrip meer voor motorrijders. Voor een knietje op de grond, terwijl je alleen rijdt krijg je ook al een bekeuring. FF je gas opendraaien en het is al racen...

Carl Rest in Peace my Friend.

We will meet again and forever we will be street-ill, Ryde or Die players.

En voor Roy veel sterkte. Ook aan familie, vrienden en kennissen.


ps voor de rest van de mensen die negatief zijn en/of stoere praatjes hebben. pffff doe dat maar niet. Wij zijn allemaal motorijders en we kennen de gevaren. Wie kent het niet vriend, vrouw, man, kennis what ever rijdt weg met nieuwe bandjes eronder. Eerste bocht hup onderuit met een lage snelheid. Fff naar het ziekenhuis blijvend letsel zoals rugklachten of iets dergelijks. DUSss watch your mouth. Een ongelukje zit in een hoekje

Zoals eerder gezegd: Roy vind ik een goeie gozer... Als je die jongens kent, weet je ook hoe de vork in de steel zit en ken je Calimero ook. Mijn fiets is kortgeleden gejat in mijn woonplaats (Dordrecht). Die jongens komen van de Staart, Oud-Krispijn en Wielwijk. Leer mij me mijn stadsgenoten niet kennen! Fuck off met je verhaal dat er geen dieven tussen zitten. Ik weet precies wie erbij waren en wie wel of niet okay zijn. Verder: als je er pas geleden in R'dam bij was (Motoport), dan weet je hoe snel die gasten een beschadigde fiets af kunnen voeren (Duuk). Vertel me dan niet dat ze "zelf op zoek zijn". Als ik het mis heb en jij kent die groep beter dan ik: kom dan maar met feiten i.p.v. af te geven op mensen die (mijns inziens) terecht afgeven op dit soort zaken, die ALLE motorrijders in een kwaad daglicht zetten. Kom jijzelf ook uit Dordt dat je die jongens zo goed kent? Volgens je profiel niet....
 
Laatst bewerkt:
Ik kom idd niet uit dordrecht, maar uit beverwijk zoals je al had gezien, maar als je hier zo bijdehand bent en weet wie de daders zijn, waarom vertel je dat dan niet aan de politie?

En by the way, als je ff goed leest, ik beweer niks, dit is een stuk wat een van die jongens heeft gepost op een ander forum.
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 25 juli 2003 00:08 schreef petsch het volgende:
Ik kom idd niet uit dordrecht, maar uit beverwijk, maar als je hier zo bijdehand bent en weet wie de daders zijn, waarom vertel je dat dan niet aan de politie?

Of hebben jullie ook zo`n korps wat nooit tijd heeft voor dit soort dingen?

Bijdehand? Ik reageer op vragen en probeer duidelijkheid te geven over de omstandigheden, voorzover bij mij bekend. Verder: ik beweer niet dat al die gasten fout zijn. Helaas zijn sommigen/relatief veel het wel. Er heerst nu in Dordt en omstreken een vette negatieve sfeer m.b.t. sportmotorrijders in het algemeen, terwijl het om een relatief klein groepje gaat die de boel verziekt (wheelies over het Bagijnhof in het centrum bijvoorbeeld). Over de politie: zijn ook niet mijn vrienden. Korps heeft geen tijd voor diefstallen. Verlinken is niet mijn vak, tenzij een (eerlijke) gedupeerde erbij gebaat is. Verder ken ik zelf verschillende gasten uit die crew waar ik geen probleem mee heb. Met anderen daarentegen wel. Genoeg antwoord op je vragen?
 
Is het niet beter om het gewoon hierbij te laten? Ik heb zo'n idee dat er toch geen zekerheid gaat komen... En een flinke ruzie is niemand bij gebaat.
 
Feiten volgens Petsch:
Jongens waren geen dieven.
Er was geen sprake van een race.
Bron: forumpost van een van de jongens van het clubje dat bij het voorval aanwezig was.

Feiten volgens mij:
Een van de ongelukkigen was een goeie gozer, de ander een motordief (voor de rest misschien best aardig ofzo, maar ik heb het niet zo op diefjes...)
Was er een race? Niet echt nee. Normaal worden daar wel races gehouden, nu waren er twee aan het knallen. Dat is wat ik weet, was er zelf niet bij (vrienden van me wel). Ik heb er zelf ook wel eens rondjes gedraaid. Verder is iedere sportrijder in Dordt nu meteen een paria, dankzij deze actie. Veel jongens uit het genoemde clubje zijn ook wheelie-kingz, op zich heel cool. Niet in het centrum a.u.b.. De motor die is verdwenen is meegenomen. Reden: ik ken geen feiten m.b.t. de reden. Blijft giswerk.
Mijn bron: ik woon in Dordt en ken veel van die gasten hetzij persoonlijk, hetzij via derden.
 
Dit las ik net op het forum van Bikepower;

Triest
Yep echt heel triest en vooral als het om een vriend gaat en een member of burning outlawz.

Bedankt dat jullie niet zo negatief zijn zoals de kranten, tv's en sommige internet forums.

Het ging zeker niet om een RACE en ze zijn zeker geen motor dieven zoals ze zeggen. En er zijn geen stoplichten op de Barcalaan. Hij had zijn bike net nieuw en wilde het gewoon uitproberen. Ze reden verder gewoon achter elkaar. Alleen heeft hij zijn motor onderschat. Een SUZuka GSX750-R gaat echt en echt hard. De tweede crew member ging op zijn remmen, maar kon niet meer stoppen. Helaas.

De tweede motor is inderdaad spoorloos verdwenen. De boyz zijn zelf naar opzoek. Diefstal? Wij denken van wel.

Nogmaals bedankt dat jullie niet zo negatief zijn zoals de anderen.

Trouwens er is geen begrip meer voor motorrijders. Voor een knietje op de grond, terwijl je alleen rijdt krijg je ook al een bekeuring. FF je gas opendraaien en het is al racen...

Carl Rest in Peace my Friend.

We will meet again and forever we will be street-ill, Ryde or Die players.

En voor Roy veel sterkte. Ook aan familie, vrienden en kennissen.


ps voor de rest van de mensen die negatief zijn en/of stoere praatjes hebben. pffff doe dat maar niet. Wij zijn allemaal motorijders en we kennen de gevaren. Wie kent het niet vriend, vrouw, man, kennis what ever rijdt weg met nieuwe bandjes eronder. Eerste bocht hup onderuit met een lage snelheid. Fff naar het ziekenhuis blijvend letsel zoals rugklachten of iets dergelijks. DUSss watch your mouth. Een ongelukje zit in een hoekje.
 
Dit las ik net op het forum van Bikepower;

Triest
Yep echt heel triest en vooral als het om een vriend gaat en een member of burning outlawz.

Bedankt dat jullie niet zo negatief zijn zoals de kranten, tv's en sommige internet forums.

Het ging zeker niet om een RACE en ze zijn zeker geen motor dieven zoals ze zeggen. En er zijn geen stoplichten op de Barcalaan. Hij had zijn bike net nieuw en wilde het gewoon uitproberen. Ze reden verder gewoon achter elkaar. Alleen heeft hij zijn motor onderschat. Een SUZuka GSX750-R gaat echt en echt hard. De tweede crew member ging op zijn remmen, maar kon niet meer stoppen. Helaas.

De tweede motor is inderdaad spoorloos verdwenen. De boyz zijn zelf naar opzoek. Diefstal? Wij denken van wel.

Nogmaals bedankt dat jullie niet zo negatief zijn zoals de anderen.

Trouwens er is geen begrip meer voor motorrijders. Voor een knietje op de grond, terwijl je alleen rijdt krijg je ook al een bekeuring. FF je gas opendraaien en het is al racen...

Carl Rest in Peace my Friend.

We will meet again and forever we will be street-ill, Ryde or Die players.

En voor Roy veel sterkte. Ook aan familie, vrienden en kennissen.


ps voor de rest van de mensen die negatief zijn en/of stoere praatjes hebben. pffff doe dat maar niet. Wij zijn allemaal motorijders en we kennen de gevaren. Wie kent het niet vriend, vrouw, man, kennis what ever rijdt weg met nieuwe bandjes eronder. Eerste bocht hup onderuit met een lage snelheid. Fff naar het ziekenhuis blijvend letsel zoals rugklachten of iets dergelijks. DUSss watch your mouth. Een ongelukje zit in een hoekje.
Lees je wel eens een topic voordat je post? :? Exact hetzelfde verhaal staat 10 posts hoger ook. :P
 
Verlinken is niet mijn vak, tenzij een (eerlijke) gedupeerde erbij gebaat is.
ik zal nooit begrijpen waarom het aangeven van een dief (of iemand anders die de klootzak heeft uigehangen) "verlinken" heet.

de persoon in kwestie heeft zijn credits verbruikt, en als je het niet doet ben je wettelijk en moreel medeplichtig. Natuurlijk is er iemand bij gebaat als je hem aangeeft, al was dat maar de maatschappij (en dat ben jij). Als je de persoon niet aangeeft verlink je dus de gedupeerde...





en maar verontwaardigd reageren als er weer es een motor gejat is....
 
Feiten volgens Petsch:
Jongens waren geen dieven.
Er was geen sprake van een race.
Bron: forumpost van een van de jongens van het clubje dat bij het voorval aanwezig was.

Nog ff een keer, het zijn niet de feiten volgens petsch, maar de feiten volgens iemand die post onder de nick dragon.

Voor de rest ff over dit: Bijdehand? Ik reageer op vragen en probeer duidelijkheid te geven over de omstandigheden

Ik vind je idd niet zo bijdehand, Je motor is gestolen, en dat wens ik niemand toe, maar je loopt in elke reactie die je hier post te vertellen dat je motor gestolen is, dat je weet wie je motor gestolen hebben, dat de dief zichzelf maar op een hoop moet rijden, en vervolgens zeg je dit:
Verlinken is niet mijn vak, tenzij een (eerlijke) gedupeerde erbij gebaat is.

Dus het komt er in mijn ogen een beetje op neer dat je het toch niet zo heel erg vind dat je motor weg is, of je bent zelf niet eerlijk aan die motor gekomen.

Maar laten we er maar over ophouden, het gaat nergens meer over, en het is ook nogal off-topic.
 
Nog ff een keer, het zijn niet de feiten volgens petsch, maar de feiten volgens iemand die post onder de nick dragon.

Voor de rest ff over dit: Bijdehand? Ik reageer op vragen en probeer duidelijkheid te geven over de omstandigheden

Ik vind je idd niet zo bijdehand, Je motor is gestolen, en dat wens ik niemand toe, maar je loopt in elke reactie die je hier post te vertellen dat je motor gestolen is, dat je weet wie je motor gestolen hebben, dat de dief zichzelf maar op een hoop moet rijden, en vervolgens zeg je dit:
Verlinken is niet mijn vak, tenzij een (eerlijke) gedupeerde erbij gebaat is.

Dus het komt er in mijn ogen een beetje op neer dat je het toch niet zo heel erg vind dat je motor weg is, of je bent zelf niet eerlijk aan die motor gekomen.

Maar laten we er maar over ophouden, het gaat nergens meer over, en het is ook nogal off-topic.

Dat eerlijke gedupeerde is inderdaad wat ongelukkig gekozen. M.b.t. mijn eigen fiets geef ik echt wel alle info door, ik ga er niet zelf achteraan omdat ik allergisch ben voor lood. Pas als ik zeker weet dat een bepaalde fiets gejat is trek ik mijn mond open, als je geen feiten weet te melden vind ik dat je wat dat aan gaat beter je mond kunt houden tegen de cops. Voor de rest: met verlinken bedoel ik doorgeven welke jongens weleens aan het gas trekken, hetzij solo, hetzij in wedstrijd verband. Dat doe ik zelf ook, nogal hypocriet om daar wat over te zeggen. Insinueren dat ik niet eerlijk aan die motor ben gekomen vind ik nogal laag, ik heb er een paar jaar hard voor moeten werken. Erover ophouden is misschien wel zo verstandig, je hebt gelijk als je zegt dat we nogal off-topic gaan en een welles-nietes spelletje is niemand bij gebaat.
 
Volgens mij zijn ale straatraces in Nederland illegaal, tenzij een overkoepelende motororganisatie ze met vergunningen en daarbij behorende veiligheidsregels heeft georganiseerd. Ik denk dat sommigen echt niet weten waar ze mee bezig zijn. Plank gas op een recht stuk weg voorbijgaan en bij de eerste bocht vol in de ankers, omdat het zaakje anders niet in het gareel te houden is. Kom ze meestal in de zomer maar al te vaak tegen. Les één van motorrijden was toch iets van (voertuig)beheersing, of zo?? Hoezo met je verstand rijden? Mensen die willens en wetens deze grens zoeken zijn zelf verantwoordelijk voor wat zij doen en wat zij hun naasten aandoen. Elke vorm van medelijden met hen lijkt mij dan ook ongepast. Hooguit kan je je medeleven uitspreken jegens hen die zij achterlaten met een berg ellende. Je mag slechts van geluk spreken dat er geen andere (onschuldige) slachtoffers zijn te betreuren. Dit soort activiteiten geeft helaas alle motorrijders een slechte naam. Dat doen wij zelf en niet de 'media'. Deze twee 'motorrijders' hebben zichzelf toch op de voorpagina gereden? Of zie ik dat verkeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan