Ik kom net binnen man
, laat me ff bijkomen!
Het was echt een waanzinnig evenement: geen toegangsprijs voor publiek, alles afhankelijk van het inschrijfgeld van de rijders ( daar bedoel ik niet mee dat het lekker goedkoop was, maar ik wil aangeven dat het puur om de sport gaat en niet om de poen ). Dat was zeer wel besteedt: Andy heeft in Nederland dit seizoen ( zoals hierboven ergens staat ) 16 runs gereden. Dat had hij bij de Straightliners al om 14.00 gedaan, waarbij hij ook nog eerst een tijdje heeft moeten wachten om te beginnen omdat de 3e rijder de timinglights aan het eind van de baan finaal aan flarden reed. 16 runs in 4 uur tijd en dat is op de helft van de eerste dag!!!!!! Eindelijk dus eens tijd om wat dingetjes qua schakelen en wegrijden te testen ipv maar zo snel mogelijk gaan omdat anders je tijd op is. Wel Zaterdag middag een andere band gehaald, degene die hij gekozen had ( een nieuw type Azzarro ) leek uit Teflon te bestaan: tirespin in alle versnellingen all the way down the track. Met maar 4 PSI in de band kon je het karkas nog niet induwen. Tijd daardoor; 11.7 . 2e hands band ( Metzeler raceband ): 9.7 !!!
In het hele weekend zijn er 451 runs gereden door de 40 deelnemeners en dat had veel meer kunnen zijn als het niet Zaterdag om 15.00 was gaan regenen. Regen hield op om 16.30 en om 16.45 werdt er alweer gereden. Nix omhoog blijven kijken of er nog meer kwam, droog= rijden!!!!!
Andy is uiteindelijk 2e geworden door electrische problemen ( die we nog niet opgelost hebben ). Shannigan Paula is doorgegaan de Top Class bike competitie in omdat hij onder de index reed in de Ultimate Street Bike!!!
Er reed werkelijk van alles: 1500 cc Turbo+NOS tot en met een grietje op een 830 cc Bandit \"600\" die echt iedereen eruit had gereden als ze een sterkere motorfiets had gehad.
Toen alle wedstrijden gereden waren is er nog een Anglo-Dutch competition gehouden: de 3 snelsten van beide landen tegen elkaar. Helaas 2-1 voor Engeland maar wat een enthousiastme langs de baan, schreeuwende en juichende mensen op een tijdstip waarbij in Nederland alle toeschouwers ( en de meeste deelnemers ) al op weg naar huis zijn.
We zullen volgend seizoen zeer zeker meerdere malen op de Engelse banen te vinden zijn: minder kosten om te rijden, veeeeel meer runs en ongelovelijk veel gezelliger. Een aanrader dus.
Wil je weten wat je motor doet op de 400 meter ( het hoeft niet hoor GuZ
), houdt de agenda in de gaten en ga lekker in Engeland rijden.