Street Triple topic 20- Een nieuwe lente en een nieuw geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
De dunlop sportsmart is idd goed te combineren met de S20. Leg er maar op :)

Gister even bij de motorzaak geweest voor koelvloeistof en gelijk even gevraagd voor
een andere achterband.. Nu was de beste man zelf niet zo weg van Dunlop... hij was
meer van de bridgestone en michelin.. Hij had het over de BT023 en 1 van michelin.
Welke keuze zou ik doen?? Toch een Dunlop of toch maar voor de Michelin gaan??
En dan voor welke?? De MPP of de MPR..

alvast bedankt voor de reacties

MVG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn vorige R1 de dunlop sportmax sportsmart gehad, was echt een uitstekende band. Voorheen was dunlop ook niet echt mijn merk, maar was hier zeer over te spreken. Reed met de R1 de voetsteun ermee aan de grond, en dat is best plat :Y

De MPP daarentegen vond ik niet echt al te best. Geeft niet echt aan als je op de grens rijdt, maar is gewoon ineens weg. Maar goed, ieder zijn eigen ervaring
 
Laatst bewerkt:
Als ik nieuwe banden ga halen dan ga ik ook over denk ik op de sportsmarts :Y schijnt het zeer goed te doen en nog veel km aan te kunnen ook dus *O* :]
 
Ik de MPP3. Warmer sneller op, sturen vinniger, veel beter in de regen (2 seconden sneller dan de tweede beste band op hetzelfde circuit) en gaan zeker zo lang mee dan de sportmarts.
 
Blijft toch erg persoonlijk hoor banden.....
Op mijn vorige motoren heb ik meerdere types gehad, met verschillende resultaten!!
Mijn eerste YZF750r, kocht ik het vierkante dunflops, daarna gingen er bt012's op , redelijke grip, randje goed duidelijk maar verder...tja...
Hierna Pirelli SC , goed droge grip, levensgevaarlijk bij natte weg....
Toen een setje mpp's goede allround band , maar vooral op die zware(gewicht dan) machine onduidelijk op de rand , 2x volle broek gehad daardoor zeg maar....

Toen een Daytona 675 gekocht met zgan bt014's erop... waarom heeft die gast dat gedaan?? iets met budget geloof ik.... na de eerste 6mnd in bezit gehad te hebben en wennen aan andere fiets heb ik er Pirelli Diablo Rosso's 1 en 2 er onder gehad opvolgend, en ik moet zeggen dat ze me erg goed bevielen..... droge grip, plenty, en 4x in de stromende regen met een glimlach in de Eifel lopen boenderen... bandjes gaven genoeg grip (stiekum meer dan ik verwacht had)

Nu dan een nieuwe STR met de Pirelli Diablo Rosso Corsa's moet ik zeggen fijn bandje... beetje glibberig als deze nog net te koud en nat is , maar verder voldoende feedback en grip....


Ik vind maar das mijn mening dat Triumph en Pirelli een goed huwelijk is en dat ik in mijn geval er denk ik niet snel iets anders onder ga leggen dan Pirelli's , gewoon omdat het klopt....

Ow btw kilometertje meer of minder maal ik niet om... gemiddeld 7k met welke band dan ook achter vind ik ok.... spanning goed houden en warm rijden gaat het best!!
 
Laatst bewerkt:
Ben ook heel tevreden over de standaard Rosso corsa op mijn nieuwe street. Geven meer vertrouwen dan mijn vroegere Power Pures. Heb ook graag gereden met de gewone Pilot Powers en de vroegere diablo Rosso en daarvoor nog de oude bt010. Vind in dit rijtje de Rosso corsa echt top! Wel nog uit te proberen op circuit...
 
Ik vind het ook een prima band, die rosse corsa. Vorige week in zuid-duitsland en oostenrijk gereden bij temperaturen van tegen de 35 graden. De grip is dan echt enorm! In de regen (heb ik ook wel wat gehad) rij ik automatisch een stuk rustiger, maar de banden deden het op zich prima. Er staat nu ong 6K op de teller en heb achter nog tegen de 3,5 mm aan profiel. Niet verkeerd dacht ik.

Nu ga ik eind aug nog voor een dag of 10 ri de dolomieten (zal zo'n 4K bijkomen denk ik). Verwacht niet dat de pirelli's dat nog gaan meemaken (achterband al helemaal niet). Ik ga hierna voor de Angel GT's.
 
Ik vind het ook een prima band, die rosse corsa. Vorige week in zuid-duitsland en oostenrijk gereden bij temperaturen van tegen de 35 graden. De grip is dan echt enorm! In de regen (heb ik ook wel wat gehad) rij ik automatisch een stuk rustiger, maar de banden deden het op zich prima. Er staat nu ong 6K op de teller en heb achter nog tegen de 3,5 mm aan profiel. Niet verkeerd dacht ik.

Nu ga ik eind aug nog voor een dag of 10 ri de dolomieten (zal zo'n 4K bijkomen denk ik). Verwacht niet dat de pirelli's dat nog gaan meemaken (achterband al helemaal niet). Ik ga hierna voor de Angel GT's.
En wat vond je van de Tridays? Heb je niet gezien.
Ik ben daarna nog naar het Gardameer gereden voor nog meer zon en ben donderdagavond teruggekomen.
Vandaag al weer naar Assen en Rossi zien winnen *O*
Man wat voelt dat goed :Y
full
 
Net nog een street op de snelweg gespot :Y grijze r was hèt en ik ben er nog even naast gaan :] en mijn duim opgestoken :Y zat zelf ook op de fiets :Y iemand van hier :? :W
 
En wat vond je van de Tridays? Heb je niet gezien.
Ik ben daarna nog naar het Gardameer gereden voor nog meer zon en ben donderdagavond teruggekomen.
Vandaag al weer naar Assen en Rossi zien winnen *O*
Man wat voelt dat goed :Y [afbeelding]
Vond het geweldig! Goede sfeer, prachtig weer. Ga volgend jaar zeker weer! Ook lekker, sutkje Gardameer!

Dat was een spoiler-alert van Rossi... Heb de race opgenomen en wilde die morgen kijken... :(















:+
 
Vind de Pirelli Diablo Rosso Corsa een superband maar met inrijden erbij haal ik amper 3500 km :( . Gaat wel snel maar volgens mij gaan de S20 niet veel langer mee. Dunlop hoor ik goede berichten over. Persoonlijk ben ik geen fan van de mpp's.Die ik had werden snel warm maar gingen wel gauw smeren.
Maar banden zijn erg persoonlijk :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een setje Pirelli rosso corsa liggen in vrij goede staat. Toen ik enkele maanden geleden op weekend vertrok en er regen werd voorspeld heb ik ze eraf gehaald enMichelin Pilot Road 3 erop gegooid. Zelf vind ik dit een meer rationele keuze. Grip genoeg om er de hooligan mee uit te hangen, niet nodig om warm te rijden. Ook goed in de regen, en slijten niet zo snel.

Een bandje dus voor de sportieve piloot die NIET DENKT dat hij Rossi heet.
:X

P.S.ik ben een piloot die zijn hele band gebruikt en 75 procent van de andere rijders zoek rijdt. Je hebt echt geen supersportband nodig om je mee te vermaken op straat.
 
Ik heb nog een setje Pirelli rosso corsa liggen in vrij goede staat. Toen ik enkele maanden geleden op weekend vertrok en er regen werd voorspeld heb ik ze eraf gehaald enMichelin Pilot Road 3 erop gegooid. Zelf vind ik dit een meer rationele keuze. Grip genoeg om er de hooligan mee uit te hangen, niet nodig om warm te rijden. Ook goed in de regen, en slijten niet zo snel.

Een bandje dus voor de sportieve piloot die NIET DENKT dat hij Rossi heet.
:X

P.S.ik ben een piloot die zijn hele band gebruikt en 75 procent van de andere rijders zoek rijdt. Je hebt echt geen supersportband nodig om je mee te vermaken op straat.

En wat zijn in jou ogen supersport banden :?

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een setje nieuwe banden want de mijne zijn ook bijna op :Y
 
Laatst bewerkt:
Vind de Pirelli Diablo Rosso Corsa een superband maar met inrijden erbij haal ik amper 3500 km :( . Gaat wel snel maar volgens mij gaan de S20 niet veel langer mee. Dunlop hoor ik goede berichten over. Persoonlijk ben ik geen fan van de mpp's.Die ik had werden snel warm maar gingen wel gauw smeren.
Maar banden zijn erg persoonlijk :Y
Jamaja, de MPP is van 2003, de Rosso Corsa van 2010 en dan nog eens een semi-circuitband. Dan ben je dus oude appelen met nieuwe citroenen aan het vergelijken. Je moet die Rosso Corsa en de Dunlop Sportsmart vergelijken met een MPP3.

Maar idd. Banden zijn erg persoonlijk. Koop waar je je het beste bij voelt.
 
En wat zijn in jou ogen supersport banden :?

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een setje nieuwe banden want de mijne zijn ook bijna op :Y


Is waar, de hedendaagse sporttoerbanden geven genoeg grip.
Maar er is ook de factor "het kopje", je moet nu eenmaal vertrouwen in je materiaal hebben om plezier te beleven met het rijden. Dan maar wat vroeger een nieuwe band erop.
 
Jamaja, de MPP is van 2003, de Rosso Corsa van 2010 en dan nog eens een semi-circuitband. Dan ben je dus oude appelen met nieuwe citroenen aan het vergelijken. Je moet die Rosso Corsa en de Dunlop Sportsmart vergelijken met een MPP3.

Maar idd. Banden zijn erg persoonlijk. Koop waar je je het beste bij voelt.

Klopt. Ik heb de mpp 3 niet gereden.

Maar zoals gezegd, je moet dat rijden waar je vertrouwen in hebt. Gelukkig is er keus genoeg en zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden :Y
 
Ik heb er de Bridgestone S 20 opgelegd (voor en achter) want die kwam het beste uit de tests van verschillende motor bladen en die bevallen me momenteel goed.
Al een paar keer de volle band gebruikt (de zijkanten ook dus) en in de regen geen vreemde dingen mee gemaakt dus voor mij bevallen ze voorlopig (een paar maanden en een 1500km verder) goed.

P.S, Ik gebruik mijn street als tweede auto dus pak hem als ik hem nodig heb (ook in de regen en in de winter).


Klopt. Ik heb de mpp 3 niet gereden.

Maar zoals gezegd, je moet dat rijden waar je vertrouwen in hebt. Gelukkig is er keus genoeg en zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden :Y
 
Vond de S20 ook een zeer fijne band. Die gaat er in het najaar op als de 2e Pirelli achterband op is :Y

[q,uote]rwvmz schreef op 30 juni 2013 @ 17:48:
Ik heb er de Bridgestone S 20 opgelegd (voor en achter) want die kwam het beste uit de tests van verschillende motor bladen en die bevallen me momenteel goed.
Al een paar keer de volle band gebruikt (de zijkanten ook dus) en in de regen geen vreemde dingen mee gemaakt dus voor mij bevallen ze voorlopig (een paar maanden en een 1500km verder) goed.

P.S, Ik gebruik mijn street als tweede auto dus pak hem als ik hem nodig heb (ook in de regen en in de winter).


Klopt. Ik heb de mpp 3 niet gereden.

Maar zoals gezegd, je moet dat rijden waar je vertrouwen in hebt. Gelukkig is er keus genoeg en zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden :Y
~[/quote]
Ik heb er de Bridgestone S 20 opgelegd (voor en achter) want die kwam het beste uit de tests van verschillende motor bladen en die bevallen me momenteel goed.
Al een paar keer de volle band gebruikt (de zijkanten ook dus) en in de regen geen vreemde dingen mee gemaakt dus voor mij bevallen ze voorlopig (een paar maanden en een 1500km verder) goed.

P.S, Ik gebruik mijn street als tweede auto dus pak hem als ik hem nodig heb (ook in de regen en in de winter).
 
Laatst bewerkt:
De S20 heb ik ook liggen gehad. Prima bandje voor droog en nat. Meer nog, de beste band die ik tot op heden heb mogen meemaken. Alleen gaat de achterband dus niet lang mee (3500km op de speed triple).

Daarmee dat ik teruggegrepen heb naar een oude liefde: MPP voor en MPR3 achter. Goed voor 10K à 12K kilometer rijplezier op de speed triple.

De volgende is een setje MPP3. Als die 8000km meegaan, worden dat mijn vaste rubbers de komende vijf jaar.

Nee, sportsmarts moet ik niet. Te lange opwarmtijd en sturen lomer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan