Uhm. Een streetfighter wordt toch altijd aangepast naar de smaak van de eigenaar? Hoe kun je dan iets zeggen over de zithouding.. Die verschilt natuurlijk altijd van elkaar..
Uhm. Een streetfighter wordt toch altijd aangepast naar de smaak van de eigenaar? Hoe kun je dan iets zeggen over de zithouding.. Die verschilt natuurlijk altijd van elkaar..
hmm,
die vragen die je stelt kan je eigenlijk alleen beantwoorden als je weet om welke specifieke motor het gaat, zoals hierboven al gezegd is, remmen, weggedrag, zithouding etc zijn dingen die "altijd" gewijzigd worden bij een fighter, daar is dus niets algemeens over te zeggen.
net zoals dingen als verbruik en gedrag bij lage toeren, een originele 1100 reageert op manier a, eentje met een open uilaat en dynojet/kn filters reageert weer anders, eentje met flatslides en een bigbore alweer anders..
snap je waar ik naar toe wil?
Maar als je het wel of niet kopen van een streetfighter (te algemeen begrip) laat afhangen van de vragen die je stelt ben je m.i. verkeerd bezig...
Een streetfighter koop (of bouw!) je omdat je het mooi en leuk vindt, als de zithouding je niet aanstaat, pas je die aan, als de remmen je niet bevallen, verander je ze, etc.
En wat betreft verbruik... pfff, ik durf niet eens te gokken wat mijn 1100w verbruikt, maar ja, boeiend, een streetfighter rij je niet omdat het een goedkoop alternatief is voor woonwerk verkeer....
Waarom wil je eigenlijk een streetfighter?
heel verhaal
Als je een standaard oliegekoelde of watergekoelde 1100 koopt, daar de voorste kuipen vanaf haalt en er een ander stuur op zet rijdt dat "prima" (ligt eraan waar je het mee vergelijkt) hij stuurt goed, remt goed en komt lekker van zijn plek.
Veel (gsxr) streetfighters hebben een andere kont wat de zithouding niet altijd ten goede komt. "Sommige" zijn ook wat gekietel door wat open filters, dynojet etc wat weer nadelig is voor het verbruik.
you are welcomeKijk, dit soort info is wat ik bedoel.
Thanx.
"Sommige" zijn ook wat gekietel door wat open filters, dynojet etc wat weer nadelig is voor het verbruik.
Bull, is ie gewoon niet goed afgesteld!
Wat betreft de fighter, ga eerst eens kijken wat je qua basis aanstaat.
Er zijn zoveel soorten, smaken, stijlen.
Dus wil je een lucht-, olie- of watergekoelde krachtbron...
Ook qua frame; buizenframe a la Bandit of alu-frame als jongere gixxers.
En dan zijn er nog de speciale frames zoals Bakker, Martek, Spondon, Harris, etc.
Wordt het al makkelijker?
Bull, is ie gewoon niet goed afgesteld!
Haha, voor de eerste fiets kijk ik naar een 1100 gixxer, lucht/olie gekoeld (mooie kleine koelribjes).
En ook het oudere alu frame waarbij het blok goed zichtbaar is, dus geen buis of zo'n dikke schuin langs lopende kokerbalk.
Dát is dus mijn basis.
En dan eens een mooie versterkte achterbrug erin vrotten, USD's horen er in, andere demper, breed stuur, misschien flyscreen om e.e.a. weg te werken.
Maar de basis is dud een gsxr 1100, brute fiets als hij kaal is.
begint hier beetje op het chopper forum te lijken...zo direct krijgen we nog : wat voor kleding past er bij een streetfighter - topic enz
jij weet duidelijk niet hoe het er op het chopper gedeelte aan toe gingGek he, dat iemand dat vraagt op een motorforum. Iemand stelt imo gewoon een normale vraag, niets mis mee.