STS smart turn system

Geen ervaring mee, wel ervaring met oude BMW's die het zelf uitzetten. Gruwelijk irritant is dat. Na een bocht je knipperlicht aanhouden omdat je nog een keer rechts moet is er bijvoorbeeld niet bij. Die BMW's hadden ook de tik om hem na een bepaalde afstand uit te zetten, wat pittig irritant is als je op tijd richting aan geeft om de snelweg af te gaan.

Gewoon je richtingaanwijzer leren gebruiken. En dat je hem eens aan laat staan.. ach, overkomt iedereen wel eens.
 
Geen ervaring mee, wel ervaring met oude BMW's die het zelf uitzetten. Gruwelijk irritant is dat. Na een bocht je knipperlicht aanhouden omdat je nog een keer rechts moet is er bijvoorbeeld niet bij. Die BMW's hadden ook de tik om hem na een bepaalde afstand uit te zetten, wat pittig irritant is als je op tijd richting aan geeft om de snelweg af te gaan.

Gewoon je richtingaanwijzer leren gebruiken. En dat je hem eens aan laat staan.. ach, overkomt iedereen wel eens.
Mijn BMW heeft zelf-cancelling, maar ik zet hem eigenlijk altijd eerder uit dan het apparaat. Kan het toevallig zo zijn dat jij je knipperlicht gewoon veel te vroeg aanzet? Dat dient namelijk ook helemaal nergens voor en is best irritant ;)
 
Mijn BMW heeft zelf-cancelling, maar ik zet hem eigenlijk altijd eerder uit dan het apparaat. Kan het toevallig zo zijn dat jij je knipperlicht gewoon veel te vroeg aanzet? Dat dient namelijk ook helemaal nergens voor en is best irritant ;)
Ik zet mijn knipperlichten vroeg aan ja, afhankelijk van de situatie natuurlijk. Maar als ik rechts blijf hangen voor een afrit van de snelweg kan het best zijn dat ik daar al 400 of 500 meter van tevoren mee begin. Vooral om te voorkomen dat mensen weten dat ik rechts wil en dus dat ze geen ruimte hoeven te maken dat ik naar links kan. Ik moest met de K100 dan nog een keer de knippers aanzetten halverwege.

Dat BMW systeem is juist ideaal.
Als je 1 keer de moeite neemt om te lezen hoe het werkelijk werkt is het doodsimpel en rij je niet als een halve gare continu met je knipper aan.
Dat heb ik toen ook gedaan. Maar ik kan er geen vriendjes mee worden.

Sowieso vond ik de bediening van die knipperlichten niet fijn werken. Knopjes die je moet indrukken tijdens het rijden aan de gaskant.. :/ Niet mijn ding.

Verder wel fijne motoren om mee te rijden trouwens. Dat wel.
 
De bediening is een tweede, da's inderdaad wat apart maar eenmaal eraan gewend is het prima. 500 meter van tevoren al knipperen is klare onzin... Ze blijven 200 meter aanstaan tenzij je tussendoor opnieuw input geeft. Da's zat.
 
De bediening is een tweede, da's inderdaad wat apart maar eenmaal eraan gewend is het prima. 500 meter van tevoren al knipperen is klare onzin... Ze blijven 200 meter aanstaan tenzij je tussendoor opnieuw input geeft. Da's zat.
500 meter is wat vroeg ja.
Maar, bij je autorijlessen krijg je tegenwoordig te horen: 400 meter voor de afslag. Dat zou betekenen dat je hem dan halverwege nog een keer moet indrukken, en dan nog een keer als je bij de afrit bent.
Ik heb te weinig BMW gereden om mezelf daar aan te herrineren, dus meestal wissel ik dan naar de uitvoegstrook zonder knipper.
Geen man over boord, maar niet netjes.


Overigens sorry TS, ik neem je topic langzaam over.

Mijn hele verhaal komt er op neer: een systeem dat dat voor je uitzet heeft ook flinke nadelen.
 
Geen ervaring mee, wel ervaring met oude BMW's die het zelf uitzetten. Gruwelijk irritant is dat. Na een bocht je knipperlicht aanhouden omdat je nog een keer rechts moet is er bijvoorbeeld niet bij. Die BMW's hadden ook de tik om hem na een bepaalde afstand uit te zetten, wat pittig irritant is als je op tijd richting aan geeft om de snelweg af te gaan.

Gewoon je richtingaanwijzer leren gebruiken. En dat je hem eens aan laat staan.. ach, overkomt iedereen wel eens.

Hoe het bij de oude BMWs is weet ik niet, maar bij de nieuwere kan je zelf kiezen na welke tijd en/of afstand hij m moet uitschakelen. Even langs de dealer en aan de computer ermee :Y Op de RT heb ik wel vaker dat hij te vroeg wordt uitgeschakeld, op de RR eigenlijk nooit.

Terug on topic: als dit systeem m na x minuten uitschakelt, lijkt het me prima in dagelijks gebruik. Maar, ik zou liever niet in mn kabelboom willen hakken voor zo'n relatief onbelangrijke modificatie als dit, ivm risico's op storingen. Lijkt me beter er een feller lampje in te steken, zoals eerder gezegd, of gewoon gewoonte van maken de knippert weer uit te doen.
 
Dit heb ik heel snel laten uitzetten op mijn KTM Super Duke 1290. Werd gruwelijk irritant.
De knipperlicht ging automatisch na 30 seconden uit. Tevens na een bocht. Lekker klungelen als je 2 keer achter elkaar moet afslaan. Ook met het veranderen van rijstrook.
Ik heb liever dat ik hem vergeet uit te zetten dan dat ik niet in de gaten heb dat hij uit staaten ik plots een auto afsnijd omdat hij niet ziet dat ik van rijstrook zou veranderen.
Met de rijlessen leggen ze simpel uit: Je moet klaar zijn voordat je de bocht in gaat. Dus knipperlicht, remmen terugschakelen en de bocht in. Dat werkt dus niet als je je knipperlicht in de gaten moet houden.
 
Mijn broer is er erg over te spreken. Heeft mij zo'n setje gegeven voor mijn verjaardag, maar heb hem dus moeten uitleggen dat BMW deze "motorcylce innovation 2018" al in 1986 standaard op haar motoren toepaste :+

Doordat het ding met gyroscopen werkt, schijnt hij behoorlijk intelligent te werken, en bijvoorbeeld ook te detecteren dat je van baan gewisseld bent. In dat opzicht wel intelligenter dan het systeem op de BMW.
 
Mijn broer is er erg over te spreken. Heeft mij zo'n setje gegeven voor mijn verjaardag, maar heb hem dus moeten uitleggen dat BMW deze "motorcylce innovation 2018" al in 1986 standaard op haar motoren toepaste :+

Doordat het ding met gyroscopen werkt, schijnt hij behoorlijk intelligent te werken, en bijvoorbeeld ook te detecteren dat je van baan gewisseld bent. In dat opzicht wel intelligenter dan het systeem op de BMW.
Ben met deze in de weer
Smart Turn Systeem 2e generatie
Knipperlicht automatische uitzetting


Mocht het doorgaan laat ik weten hoe of wat
 
Dit heb ik heel snel laten uitzetten op mijn KTM Super Duke 1290. Werd gruwelijk irritant.
De knipperlicht ging automatisch na 30 seconden uit. Tevens na een bocht. Lekker klungelen als je 2 keer achter elkaar moet afslaan. Ook met het veranderen van rijstrook.
Ik heb liever dat ik hem vergeet uit te zetten dan dat ik niet in de gaten heb dat hij uit staaten ik plots een auto afsnijd omdat hij niet ziet dat ik van rijstrook zou veranderen.
Met de rijlessen leggen ze simpel uit: Je moet klaar zijn voordat je de bocht in gaat. Dus knipperlicht, remmen terugschakelen en de bocht in. Dat werkt dus niet als je je knipperlicht in de gaten moet houden.

Kan er wel mee leven, maar had er geen idee van dat dit kon worden uitgezet op de 1290
 
Lees er ook niks anders dan goede dingen over .

En als ik eerlijk ben ik vergeet hem ook nog weleens uit te zetten zwaar irritant voor andere weggebruikers dus ik zeg mooie optie op de brommert
 
....
Ik heb liever dat ik hem vergeet uit te zetten dan dat ik niet in de gaten heb dat hij uit staaten ik plots een auto afsnijd omdat hij niet ziet dat ik van rijstrook zou veranderen.
...
Dit werkt helaas ook in de omgekeerde richting: een auto die toch de rijweg oprijdt omdat hij denkt dat je gaat afslaan omdat je knipperlicht nog opstaat.
 
detectie lampjes werken niet als ik met het verkeer bezig ben of aan het sturen ben
een pieper is irritant bij een stoplicht8)7
had een automatisch op mijn oude adventure ktm:t
op de nieuwe zit die niet meer in het pakket👎
dan is dit systeem toch ook iets voor mijn😍
ik kan kilometers met mijn knipperlichten aan rijden
dan ga je zo,n systeen toch waarderen
heb ook ervaring met bijna ongelukken doordat knipper nog kniperde

ga het gelijk aanschaffen:W
 
detectie lampjes werken niet als ik met het verkeer bezig ben of aan het sturen ben
een pieper is irritant bij een stoplicht8)7
had een automatisch op mijn oude adventure ktm:t
op de nieuwe zit die niet meer in het pakket👎
dan is dit systeem toch ook iets voor mijn😍
ik kan kilometers met mijn knipperlichten aan rijden
dan ga je zo,n systeen toch waarderen
heb ook ervaring met bijna ongelukken doordat knipper nog kniperde

ga het gelijk aanschaffen:W
Laat ff weten als het op je brommert zit Ga het hier ook kopen zie het nut er wel van in .Kost wat maar beter duur als niet te koop *O*
 
500 meter is wat vroeg ja.
Maar, bij je autorijlessen krijg je tegenwoordig te horen: 400 meter voor de afslag. Dat zou betekenen dat je hem dan halverwege nog een keer moet indrukken, en dan nog een keer als je bij de afrit bent.
Ik heb te weinig BMW gereden om mezelf daar aan te herrineren, dus meestal wissel ik dan naar de uitvoegstrook zonder knipper.
Geen man over boord, maar niet netjes.


Overigens sorry TS, ik neem je topic langzaam over.

Mijn hele verhaal komt er op neer: een systeem dat dat voor je uitzet heeft ook flinke nadelen.

wat meer gasgeven, dan hoeft dat niet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan