Stud remover.

JasonM

MF'er
11 nov 2018
178
60
Appelscha
Goedemiddag, is er heel toevallig iemand in de buurt van Assen die een tool heeft om tapeinden uit het blok te verwijderen?
Ik heb 2 afgebroken studs waarvan nog zo'n 1,5cm uitsteekt. Krijg er met een griptang geen grip op en er is te weinig draad over om met 2 moeren te werken.
Heb ze al warm gestookt, ge-kruipolied, bewerkt met een hamer maar ik krijg er te weinig grip op om ze los te draaien.
 
Vraag hem even of hij dat wel oke vindt
Het zijn openbare gegevens, je hebt een link naar zijn bedrijfswebsite, misschien vraagt-ie er een tientje voor maar ik denk het niet eens. Als je zegt dat ik het doorgegeven hebt zal het allicht okee zijn, of hij doet helemaal nooit meer wat voor je
 
1609070163536.png
 
Heb deze besteld. Heb een poging gedaan om er een moer op te lassen en ben tot de conclusie gekomen dat ik dat niet kan.. mocht iemand in de toekomst zo'n ding nodig hebben weet je mij te vinden.
 
Als het niet lukt met tapeind uitdraai gereedschap.
maak dan een hulpstuk tbv uitboren tapeinden
Asje van gereedschap staal ( zilverstaal 12 mm lengte 30 mm ). Deze op een draaibank voorzien van inwendig schroefdraad m8 en gatje van 5 mm (minimaal 10 mm geleiding ) tbv staalboor geleiding ,zo dat je zeker weet dat je het te verwijderde tapeind kunt voorzien van een zuiver gat van 5 mm in het hard van de tapeind .
daarna op boren met boor tbv helion m8
 
De tapeindes zitten vaak met locktide vast, grote kans dat die nog een keer afbreekt met een tapeinde uitdraaisetje.

Het beste werkt een moer erop lassen, en dan minimaal vast draaien en, weer minimaal los.
Steeds kleine stukjes (millimeter's) heen en, weer tot er beweging in komt.
 
Heb een poging gedaan om er een moer op te lassen
Het beste werkt een moer erop lassen, en dan minimaal vast draaien en, weer minimaal los.
Je leest niet hè? Neej!

Steeds kleine stukjes (millimeter's) heen en, weer tot er beweging in komt.
Dat is wel de manier, om het zo te doen. Maar die dop zit net zo vast als een moer eropladden hoor, die draait niet door. Je mist effe de warmteontwillkeling van het lasschen
 
he
Je leest niet hè? Neej!


Dat is wel de manier, om het zo te doen. Maar die dop zit net zo vast als een moer eropladden hoor, die draait niet door. Je mist effe de warmteontwillkeling van het lasschen
Of jij leest niet goed.
Het is (hem) niet gelukt een moer erop te lassen, als je de foto bekijkt zie je genoeg draaiend zitten om een moer erop te lassen, daar las ik zo een moer op.

Na het lassen kan je ook laten afkoelen he.
 
Bedankt Rob,
Ik heb geprobeerd er een moer op te lassen zonder succes. Ik heb alleen een elektrode lasapparaat en daarmee krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb ook geen draaibank, ben maar een simpele hobbybob. Uitboren is mijn laatste optie en ben eigenlijk niet van plan om het blok daarvoor uit te bouwen. Ik snap dat ik exact door het midden van de tapeind moet boren, misschien kan ik ergens een paar uitlaatflensen op de kop tikken om die als geleide te gebruiken. Gelukkig zijn het er maar 2🙈
 
Terug
Bovenaan Onderaan