Stuur inkorten

Wilco40

MF'er
29 sep 2022
55
48
Hallo, ik zou een triumph tiger 900 willen kopen, kom er echter achter dat het stuur 94 cm breed is en dat dat niet lukken met mijn schuurdeur, het stuur van mijn huidige motor is 84 cm en dat gaat nog net door te "zigzaggen" om het zo maar te noemen.
Nou zal het wel een domme vraag zijn maar is een stuur in te korten en zoja wat kan ik dan aan ander rijgedrag verwachten?? Of is een nieuw en korter stuur een beter idee?
Ook zou ik wel benieuwd zijn wat dat zou gaan kosten als ik het laat doen.
En nee de deur/kozijn verbreden is geen optie.
Hoor graag jullie ideeën hierover
 
om gewoon verder moeilijk te blijven doen : dat is geen M16, maar M16 met fijne draad (1.00 ? 1.25?)
O-)

als we dan toch zo blijven doen ;) m16 met fijne draad is dus wel M16(met fijne draad, volgens mij 1,25 ja) heb dat tapsetje thuisliggen iets vergelijkbaars als dit, maar dan als 2 delige set. Maar volgens mij staat daar ook m16 op. eindstand is wel dat ik dit dus makkelijk heb kunnen tappen in mijn nieuwe aftermarket stuur. als het geen m16 is moeten ze het ook niet allemaal zo noemen.
 
Laatst bewerkt:
stuurgewichten dienen om hoogfrequent trillingen te dempen. Dat is nodig bij een stalen stuur. Tik maar op een stalen stuur en daarna op een alu stuur.
hoog geluid staal, alu dof.
 
stuurgewichten dienen om hoogfrequent trillingen te dempen. Dat is nodig bij een stalen stuur. Tik maar op een stalen stuur en daarna op een alu stuur.
hoog geluid staal, alu dof.
Eens, trilt nauwelijks met die aftermarket alu stuurtjes. Zelf alsnog moeten kloten om de barends te monteren omdat ik deze gebruik om mijn gashand te stabiliseren door mn pink/ringvinger erop te laten leunen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan