Voor in de stad is een SM ideaal , lekker wendbaar, slank , snel etc.
Snelweg is niet echt lekker , maar een paar kilometers is best te doen hoor.
(Ik heb ruim 300 km over de snelweg gereden in een tocht
)
Ik ben ook even achteropzitter geweest bij een SM, toen ik mijn rijbewijs nog niet had.
Ook dat is te doen , maar ook hier geldt weer, lekker is anders.
Je zit vaak iets achterover op een SM , de passagier zit tegen je aangeplakt.
Op een SM schuif je regelmatig heen en weer, dan zit je tegen de tank , dan weer achterop het zadel.
Een passagier belemmert je in je bewegingen.
Maar voor af en toe eens iemand mee te nemen, gaat het wel.
Houdt rekening met het onderhoud, een 1 cilinder vraagt meer onderhoud.
Zeker de "echte"SM 's (Husky, husaberg,ktm) zijn onderhoudsgevoelig.
Een Yamaha xtx zijn mooie motors hoor, net wat meer baangericht en zwaarder, maar daarom niet minder wendbaar! Er zijn hier vast Xtx rijders die dat kunnen beamen.
Ik heb zelf een kawasaki KLX 650 omgebouwd tot SM.
Dat is misschien ook een optie, die zitten tussen de lichte huskies en de yamaha xtx in.
Ze zijn niet zo duur in aanschaf en vallen binnen je budget.
Er staan er hier en daar wat te koop op internet.
Oh ja, en niet aantrekkelijk voor diefstal??
Je woont in A'dam, een ouwe rotte fiets is nog aantrekkelijk om te jatten.