Blijkbaar is het niet zo eenvoudig als er beweerd wordt, toch niet voor de T-Max 2012/12/14. De ene unit is dimlicht, de andere is grootlicht. Het blijkt niet zo te zijn dat het om lampen gaat die zowel de een dimlichtfunctie als een grootlichtfunctie in één lamp combineren. Het gaat om H11 formaat. Als je wenst dat beide tegelijk werken met de originele halogeenlampen dan lijkt de koplampdimmermodule van Mototronix inderdaad de oplossing, beide lampen kunnen tegelijk branden omdat de module de wattage van het grootlicht vermindert. Grootlichtfunctie blijft mogelijk, wanneer vereist schakelt de module het grootlicht terug op 100%. Ik ken helaas niemand die dit systeem heeft en kan bevestigen dat de modeule wel degelijk doet wat er over beweerd wordt.
Als je xenon/led wil die je tegelijk kan laten werken en de grootlichtfunctie wil behouden dan kan je kiezen voor een oplossing zoals Retrofitlab units. Dan moet je de lampen helemaal uitbouwen, open maken (opwarmen in oven) en de bi-xenon inbouwen. Nadeel: redelijk duur, omslachtig en risicovol. Het resltaat is wel erg knap en je hebt dan een dubbel koplicht met beide een grootlichtfunctie: geweldig.
Een andere oplossing zou kunnen zijn om het halogeen dimlicht te vervangen met een xenenombouwset maar dan heb je dus één xenon dimlicht en één originele halogeenlamp als grootlicht, die ook niet permanent samen in werking zijn, tenzij je een dimmermodule van Motronix aansluit op het grootlicht. Maar dan speelt het argument van de esthetiek, het is niet mooi om naast een xenonlamp (wit/blauwe schijn) een wit/geel schijnend halogeenlicht te hebben. Heel mischien is het een oplossing om de standaard halogeenlamp te vervangen door een BlueVision Ultra halogeen. Daar wordt van beweerd dat die een xenon effect hebben en fel witter schijnen dan gewone haolgeen.
Is er iemand die ervaring heeft met die BlueVison Ultra lampen? Klopt het dat die zoveel witter licht geven?