Weet iemand nog redenen om een van de 2 scooters te nemen?
Hey bedankt Scoot_020 ! Het enige wat ik me nu nog afvraag is of die 'koplamp-dimmer-module' ook werkt met xenonlampen. Ik heb momenteel een xenon dimlicht (aftermarket) maar het grootlicht is nog halogeen. Als die dan permanent samen branden moet het wel het een of het ander zijn maar niet én xenon én halogeen naast elkaar. Het zou jammer zijn om de xenon terug uit te moeten bouwen.
Hallo beste mensen,
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen een Yamaha T-Max 530 en een Bmw C600 (35kw). Ik zit vast aan mijn A2(35kw) rijbewijs dus moet ik de BMW begrenzen.
Ik heb verschillende acceleratie videos gezien en vergeleken en zie dat de Yamaha 530 van 0 tot 50km/h sneller optrekt maar daarna de bmw c600 opgang komt en weg is. Komt waarschijnlijk door de 40-50kg extra die de BMW heeft. Maar deze vergelijkingen werden gemaakt met een vol vermogen(44KW) BMW c600 en ik ben dus bang dat de 35 kw BMW c600 gewoon niet vooruit komt.
Ik wil de scooter meestal voor stad(school/werk) en 80km/h wegen gebruiken.
Mijn keuze leunt een beetje naar de T-max maar dit kan nog veranderen.
Weet iemand nog redenen om een van de 2 scooters te nemen?
Ik zei dat xenon inbouwen erg duur zou worden, maar toen liet hij iets zien.
Xenon leds koplampen, 60-70 euro per stuk. Geen ballast niks, gewoon led koplampen die in plaats van gewone lamp kunnen.
Ik vraag me eerlijk gezegd af wat bmw nou precies heeft veranderd aan het blok, ja misschien andere vario of koppeling maar het hele ontwerp van de cvt klopt gewoon niet.Zoals webengine al in een andere topic aankaart, ligt de vario veel te diep in de blok en is er geen goede koeling beschikbaar.de nieuwe 2016 bmw hebben ze de optrek problemen opgelost en is die nu ruim sneller dan de tmax 530.
aan de andere kant kan het zijn dat de 35 kw versie minder hard trekt.
of juist harder trekt omdat ze misschien wel vermogen hebben ingeleverd voor de 35kw met als mogelijke gevolg koppel winst.
verder is het inderdaad een moeilijke keuzen.
als ik mocht kiezen tussen de tmax en de vol vermogen bmw dan ging ik zeker voor de bmw.
maar in het geval van beiden 35 kw weet ik het zo net nog niet.
het is niet zo dat je na je 35kw periode de bmw kunt ontgrenzen.
volgens mij ben je verplicht alsnog voor een nieuwe vol vermogen gaan.
het word dus toch echt beiden uitproberen denk ik.
de bmw 35 kw en de tmax.
Ach ja, een aardigheidje mag al 'ns wat kosten.
Ook een goede tip als je op zoek bent naar een manier om beide lampen te laten branden, vergelijkbaar met het apparaatje van Mototronix. ThxMisschien is dit voordeliger?
Ik heb een set OSRAM Cool Blue Intense H11 besteld. Nu nog wachten op de levering en dan hopen dat het resultaat naar wens is....
Ik kom tot de conclusie dat er voor mijn T-Max buiten de kostelijke en risicovolle ombouw naar retrofitlenzen geen echt goede oplossingen bestaan. Een xenonlamp met gedimde halogeen grootlicht (dmv dimmer) zoals ik nu heb is niet mooi vanwege het kleurverschil. Terug naar volledig halogeen (icm dimmer voor het grootlicht) zal esthetisch beter zijn maar dan ben ik meteen de positieve eigenschappen van xenon kwijt. De halogeenlamp van het grootlicht vervangen door een led geventileerde ampule is mogelijk maar beide altijd samen laten branden kan niet vanwege de verblinding van tegenliggers, dimmen blijkt ook niet te kunnen... Het enige dat misschien nog een optie blijft is om de halogeenlamp van het grootlicht te vervangen door een H11 led ampoule van beperkte wattage, die eigenlijk bedoeld is voor gebruik als mistlicht of dagrijlicht. Die geeft dan wel helder wit licht en hoeft niet gedimd te worden. Maar welk effect zou dat hebben op de tegenliggers ? En, ook niet onbelangrijk: een grootlicht heb je dan niet meer.Een led-driver wil volgens mij helemaal niks met een dimmer te maken hebben, dat zijn volgens mij geen vriendjes van elkaar. ...SMD led koplampen zijn kansloos qua lichtopbrengst, ..Die gebruik je hooguit voor stads verlichting of achterlicht iets dergelijks.
Een vriendenprijsje zodat de koper een prima zaak doet en ik nog iets kan recupereren van een uitgave waar ik uiteindelijk niks aan gehad heb. Zie http://www.kapaza.be/nl/motoronderdelen/koplicht-dimmermodule-van-mototronix-103791572.htm Als je interesse hebt neem dan contact via de advertentie op ajb.Hoeveel vraag je er voor
Over vermogen en prestaties ben ik 'as-built' tevreden. Het gaat mij idd. voornamelijk over de looks en bijkomend, de sound. De aankoopprijs is ook van belang uiteraard.Ga je alleen voor de looks en wat geluid of wil je ook vermogens vermeerdering
En anders inderdaad een goedkoop maar cool-ogend systeem aanschaffen moet voor rond de 300 euros kunnen