Sorry ik kan je niet helpen, ik heb hem zelf pas en net 23 km gereden.
Ik zou de achterschokbreker om te beginnen 2 klikjes strakker zetten.
wat betreft de pekel als je gelijk goed afspoelt met koud water en daarna even met een sopje wassen en weer afspoelen en wd40 spuiten dan kan het geen kwaad.
Het is alleen een heel gedoe als je dat elke keer weer moet doen.
Maar ja ik wilde het toch even proberen, en ondanks de weinige km toch onder de indruk.
Wat de kofferset betreft die heeft er toch bij gezeten want dit is ook een gt.
ps prachtige motor wat heeft hij gelopen.
De 1250A veervoorspanning aan de achterkant staat "af fabriek" op stand 3. De 1250SA staat af fabriek op 4 (meer voorspanning). Ikzelf heb op mijn 1250A de achterkant op 4 gedraaid en nog niets aan de demping verandert. Met mijn gewicht gaat die dan strakker door de bocht. Voor heb ik de veervoorspanning om dezelfde reden ook een ring ingedraaid. Dan duikt die ook niet zo met stevig remmen. Het nadeel is dat die niet zo soepel reageerd als het wegdek slechter is. Ik neem dat maar op de koop toe. De bandit is "af fabriek" al vrij stevig geveerd (tenminste voor een Japanse fiets). Afstelling is natuurlijk wel afhankelijk van de eigen gewicht, rijstijl en voorkeur.
te hoge veervoorspanning zorgt voor weinig (of geen) negatieve veerweg, m.a.w. de motor kan de kuilen in de weg niet opvangen. te weinig veervoorspanning zorgt dat de vering doorklapt, dat de motor dus teveel doorveert. hoge veervoorspanning zorgt er overigens ook voor dat de achterkant van de motor hoger komt te staan tijdens het rijden, en dus voor een wat scherper stuurgedrag.Hallo Theun, Ik rij veel met duo en bagage vandaar dat het wel cruciaal is dat de vering goed staat afgesteld zeker als deze vanaf de fabriek te zacht is afgesteld. Ik heb met de Bandit nog geen ervaring m.b.t. de vering instelling en de daarmee samen hangende rijeigenschappen maar bij mijn vorige motorfietsen was het vaak een heel gedoe om de juiste afstelling te vinden, dus is het altijd handig als je al een beetje ervaringen en instellingen van andere gebruikers weet zodat je al een indicatie heb als je gaat experimenteren met de afstelling, in ieder geval kan ik met jouw reactie al wat aanvangen, bedankt, komende tijd zal ik wel eens mijn ervaring omtrent de (afstelling) vering hier plaatsen.
@vester86:
Het wiebelen aan de achterkant, ondanks dat het in veel gevallen inderdaad geen kwaad kan, vind ik persoonlijk ook niets, dit moet met duo en belading ook redelijk strak aanvoelen. Ik weet dat je zonder extra investeringen in betere/straffere veren geen super wegligging krijgt met de fabrieksveren maar in veel gevallen kan je toch met een juiste afstelling best een acceptabele wegligging krijgen. De sport is om de zogenaamde "Gulden Middenweg" te vinden. Ik lees ook op diverse fora dat veel (ouder model) Bandit rijders inmiddels wel een vering aanpassing hebben gedaan, dit gaat van van dikkere olie in de voorvork tot het vervangen van de binnenveren en de achterveer.
vandaar mijn voorbehoud, ik verwachtte al dat de nieuwere modellen beter geveerd zouden zijnDe vering en demping van de waterkokers (vanaf 2007) is veel strakker dan de lucht/olie gekoelde modellen. Ik heb wel eens een klein stukje op een 1200 gereden. Dat was in vergelijking tot de 1250 een dweil. Suzuki heeft blijkbaar onderkend dat de gemiddelde Europeaan een strak sturende fiets wil. Persoonlijk denk ik dat je achter op 5 a 6 voor de voorspanning gaat uitkomen.
Overigens is de verstelling van de veervoorspanning achter moeilijk bereikbaar (tenminste met het boordgereedschap). Ik heb er de linker voetsteun vanaf moeten draaien voordat het lukte. Dat doe je dus niet eventjes.
het is zo ongeveer standaasrd voor het eerste model bandit om zowel de vering achter (gsx-r schokbreker) als de vering voor (progressieve vering met eventueel dikke olie) te vervangen...@vester86:
Het wiebelen aan de achterkant, ondanks dat het in veel gevallen inderdaad geen kwaad kan, vind ik persoonlijk ook niets, dit moet met duo en belading ook redelijk strak aanvoelen. Ik weet dat je zonder extra investeringen in betere/straffere veren geen super wegligging krijgt met de fabrieksveren maar in veel gevallen kan je toch met een juiste afstelling best een acceptabele wegligging krijgen. De sport is om de zogenaamde "Gulden Middenweg" te vinden. Ik lees ook op diverse fora dat veel (ouder model) Bandit rijders inmiddels wel een vering aanpassing hebben gedaan, dit gaat van van dikkere olie in de voorvork tot het vervangen van de binnenveren en de achterveer.
Hoi, Gisteren voor de eerste keer getankt, de motor heeft nu 137km gelopen bij een buitentemperatuur van 1 á 2 graden en liep 1 op 17.
Blijft dit zo of gaat hij meer of minder zuinig lopen.
Inderdaad, je Bandit ziet er zo zeer fraai uit met die Laser.Zo, da's een stuk mooier dan die orginele melkbus
Rij zelf al wat jaren met een voorloper van de Bandit een GS(X)750E 1982 vanaf 1997 belasting vrij en een R1100RS voor de lange afstand.
Heb jullie site doorgelezen voor meer info over de Bandit, die als volgende motor in aanmerking komt. Wegens gewicht waarschijnlijk de 600. Maar eerst een nieuwe auto.
@Blade99, heb gelezen over jou nekzenuw beknelling en atrose.
Kan hierbij mijn nieuwsgierigheid en misschien een goede tip voor jou mij niet bedwingen!
Klopt het dat je een rechtzaak verloren hebt, terwijl volgens jou recht jij deze had moeten winnen. Of iets dergelijks wat er op lijkt is ook van toepassing.
Je hoeft dus niets over de inhoud te vertellen. Maar als deze opmerking waar is, dan heb ik leerzame info voor jou nek probleem op te lossen.
M.v.g. Frans.
Hallo,
Leuk topic!!
Ik rijd nu op een Varadero maar orienteer me op een andere motor.
Op de lijst staan:
-FJR
-R1200RT
-PAN EUROPEAN
-BANDIT 1250 GT
Wat is de reden dat jullie voor de Bandit gekozen hebben en hoe is het gesteld met het duo-comfort, kan mijn vrouw het achterop een dag volhouden of komt ze er stijf en stram vanaf? Op de Varadero zit ze fantastisch.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet'n Snicker
Hallo,
Leuk topic!!
Ik rijd nu op een Varadero maar orienteer me op een andere motor.
Op de lijst staan:
-FJR
-R1200RT
-PAN EUROPEAN
-BANDIT 1250 GT
Wat is de reden dat jullie voor de Bandit gekozen hebben en hoe is het gesteld met het duo-comfort, kan mijn vrouw het achterop een dag volhouden of komt ze er stijf en stram vanaf? Op de Varadero zit ze fantastisch.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet'n Snicker