Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
oké en wat is een tipover sensorHet was de tipover sensor die kapot was
oké en wat is een tipover sensor
Mooi man!
Hoe deed je bandit het in de krappere cq haarspeldbochten?
ik rijd dagelijks woon-werk met de Bandit, 46km enkele reis, maar ik ben nooit verder gekomen dan 1:19,4 met echt heel, heel behoudend en rustig rijden... gemiddeld zo tussen 1:18 en 1:19.wees gerust Sancho 1:18 is een mooie waarde.
Maar als je veel snelweg kilometers rijdt en je doet dat rustig op 120km dan loopt hij ook wel 1:20.
Maar er kan verschil bestaan tussen de motoren onderling.
Ik heb een "superbikestuur" van LSL op mijn B1250SA. Dat is echt een wereld van verschil! Dat zit er ook al van dag 1 af op, want ik vind het originele stuuur ronduit verschrikkelijk... Het LSL stuur zit wat breder, rechter en je hangt een tikje (2-3cm) verder voorover. Ik vind dat een vele fijnere, actievere houding, maar niet TE..Sorry Blade, geen idee wat het zou kunnen zijn... Hopelijk kan iemand anders je helpen.
Ik heb ook meteen een vraagje. Heeft er iemand hier soms ervaring met een ander stuur op een GSF1250SA? De uiteinden van het standaardstuur staan iets te ver naar binnen naar mijn smaak. Een iets rechter stuur - maar niet breder - lijkt me een betere optie. Heeft een van jullie daar soms al mee geëxperimenteerd?
Groet, Sancho
Prima, het blijft natuurlijk een motor van rijklaar 250Kg. Maar als je er "langs gaat hangen" heb je veel meer controle (vind ik tenminste) en kom je er verrassend snel doorheen.
ik heb dat ook eens gedaan, maar ivm het toegenomen verbruik heb ik hem weer aangesloten. Hij rijdt idd beter met losgekoppelde sensor. Maar met een kleine 20,000km per jaar vond ik 10% hoger verbruik toch zwaarder wegen; het verschil is niet zo heel groot, en alleen merkbaar bij "gas bijna helemaal dicht".Bandit 1250 is soms wat zenuwachtig op het gas. Storend vind ik het niet, went snel.
Ligt aan de afstelling ivm milieu eisen. Lamda sonde loskoppelen helpt. Even op googelen, kan door middel van het loskoppelen van een zwarte draad op de grote connector onder de buddy seat. Er circuleren op internet fotos om aan te duiden welke draad dit precies is. Velen hebben het met succes toegepast. De motor rijdt dan een stuk soepeler.
Ben voor wat meer koppel zelf nu over van bandit 1250 op intruder M1800.
Succes met je keuze....
ik heb dat ook eens gedaan, maar ivm het toegenomen verbruik heb ik hem weer aangesloten. Hij rijdt idd beter met losgekoppelde sensor. Maar met een kleine 20,000km per jaar vond ik 10% hoger verbruik toch zwaarder wegen; het verschil is niet zo heel groot, en alleen merkbaar bij "gas bijna helemaal dicht".
Ik weet alleen dat deze gewoon te hard zit ,me suzuki bandit 1200 uit 2001 had een veel beter zadel waarmee ik gerust 400 km achter elkaar kon rijden zonder pijn in me reet te krijgen,Hoi smurfke, da's inderdaad een mooie bike.
Wat betreft het zadel de meeste vinden hem te zacht en krijgen dan ook heel gauw een houten kont.
Zijn deze zadels dan anders gevuld dan de bandit 1250 zadels of weeg jij 25kg?
groeten blade99
Maandag komt de hugger erop,dan word de osco aan de binnenkant van het kettinggedeelte geplaatst en het uiteinde van het slangetje komt boven de ketting net voor het achtertandwiel,ik zal wel foto´s maken hoe het zit en hier plaatsenMooie motor Smurfke!
Grappig, mijn eigen ervaring is dat een zadel (bijna) niet hard genoeg kan zijn. Net op lange stukken zit zo'n zadel uiteindelijk veel beter dan een zacht exemplaar. Maar goed, dat kan per persoon natuurlijk verschillen.
Verder ben ik wel benieuwd waar je de Osco gaat plaatsen. Ik heb er hier ook nog een liggen en moet die nog steeds een plaatsje geven op mijn Bandit.
Groet, Sancho
We hebben op de camerabeelden gekeken naar de werking van de kleppen en ze bewegen eigenlijk alleen maar mee met de door de gaskabel bediende kleppen, behalve tussen de toerengebieden die ik noemde.Interessant verhaal Haga-San, dat had ik blijkbaar nog niet gelezen.
Een paar vraagjes: ik had begrepen dat die secundaire gaskleppen er vooral waren om de motor soepel op het gas te laten reageren en geen aan-uit-gasreactie te krijgen. Omdat je schrijft dat het verwijderen hiervan geen negatieve gevolgen heeft, neem ik aan dat de motor dus soepel bleef reageren?
Dat afstellen waar je het aan het eind over hebt met de originele ecu. Hoe gaat dat in zijn werk? Kun je dat gewoon bij een dealer laten doen of moet je daarvoor naar een specialist toe?
Kun je tenslotte nog iets vertellen over het verbruik? Is dat nog toegenomen bij normaal rijden?
Sancho
Ik ben het met Sancho eens dat het Bandit zadel wat slap is, ik zelf zou het ook liever steviger zien. Bijna alle toerfietsen hebben stevigere zadels en dat is niet voor niets ..Ik weet alleen dat deze gewoon te hard zit ,me suzuki bandit 1200 uit 2001 had een veel beter zadel waarmee ik gerust 400 km achter elkaar kon rijden zonder pijn in me reet te krijgen,
en nee ik weeg iets meer dan die 25 kg.
of deze zadels harder zijn gevuld weet ik niet