Ik ben woensdag met mijn B1250 naar Ritzen Motors in Weert geweest om hem af te laten stellen op de dynobank.
We hebben eerst een meting gedaan in standaard trim met Akra +dB killer, toen zonder.
Het verschil daarvan was niet ontzettend groot; 2,5pk.
B1250SA + Akra incl dB killer: 110,2pk.
B1250SA + Akra open: 112,6pk & 126,3Nm.
Het koppel bij lage toeren was met dB killer opmerkelijk genoeg wat hoger!
Daarna K&N Filter gemonteerd en de luchtfilterkast een wat groter gat gegeven en een GSXR1100 inlaatrubber gemonteerd, en de injectie afgesteld.
Resultaat: 119,9pk en 131,8Nm! Zie grafiek.
De injectie stond vrij aardig. Het groter maken van het inlaatgat betekende wel dat hij bovenin wat rijker moest (vrij logisch).
Helaas heb ik geen meting met originele demper, ik had geen zin dat zware ding mee te nemen of te monteren..
Al met al moet ik zeggen dat het resultaat absoluut merkbaar is, vooral tov origineel. Waar de B1250 standaard boven 5000 toeren behoorlijk inkakt qua power en niet echt doortrekt, gaat hij nu veel mooier en veel harder door tot de begrenzer.
Het vlakke stuk aan het einde van de kromme zou met een andere bochtenset, Rapidbike 3 module en het verwijderen van de secundaire gaskleppen ook nog verbeterd worden aldus Ritzen, dat zou nog ca 15pk kunnen gaan schelen.
Dat wordt wel een wat prijzigere aangelegenheid.
Ik vind het voorlopig zo wel goed
.
Grafieken:
Rood: B1250SA Akra open origineel luchtfilter + kast
Blauw: B1250SA Akra open K&N & open luchtfilterkast