suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Vanochtend de Throttle body's afgesteld d.m.v. carbtune.
Verschil viel allemaal reuze mee. 2 binnenste cilinders heb ik wat bijgesteld.

Helaas niet de goede torx sleutel. Moet er 1 zijn met een gaatje in het midden, dus throttle position sensor moet nog wel gebeuren.

Het viel uiteindelijk allemaal behoorlijk mee *D
 
daarbij heb ik gemerkt dat de zadeltassen de lak van kappen beschadigen. Ik heb veel gezocht op internet naar een afstandhouder / zadeltassenrek voor de bandit maar kom er geen tegen. Wie heeft hier nog meer ervaring mee of een oplossing voor?
Doorzichtig plakplastic op de plastic zijkanten plakken.
 
Ik wil de sound van mijn Bandit 1250 gaan upgraden, met de originele uitlaat maakt hij zo'n braaf geluidje ;)

Nou blijkt dat er van alles te krijgen is, yoshimura, leovinci enz. enz. wat ik lastig vind is dat je van te voren nooit weet wat voor geluid een demper uiteindelijk gaat maken. Wie kan mij vertellen welk resultaat de verschillende uitlaten hebben?
 
Ik wil de sound van mijn Bandit 1250 gaan upgraden, met de originele uitlaat maakt hij zo'n braaf geluidje ;)

Nou blijkt dat er van alles te krijgen is, yoshimura, leovinci enz. enz. wat ik lastig vind is dat je van te voren nooit weet wat voor geluid een demper uiteindelijk gaat maken. Wie kan mij vertellen welk resultaat de verschillende uitlaten hebben?
Ik heb een leovinci skb er onder liggen en de sound is geweldig,maar het geluid is bij elke demper een persoonlijke voorkeur.
 
Ik wil de sound van mijn Bandit 1250 gaan upgraden, met de originele uitlaat maakt hij zo'n braaf geluidje ;)

Nou blijkt dat er van alles te krijgen is, yoshimura, leovinci enz. enz. wat ik lastig vind is dat je van te voren nooit weet wat voor geluid een demper uiteindelijk gaat maken. Wie kan mij vertellen welk resultaat de verschillende uitlaten hebben?
Ik had de tacconi op mn vorige bandit 1250 en dat was een prima geluidje voor de prijs! Mooi zwaar ,ook met db killer voor duitsland!
full
Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page 259 euro montage in 10 minuten,prima zelf te doen. Ook in zwart 279 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een laser duo-tech. Foto op pagina 2 van dit forum. Daar krijg je een legale en een sport demper bij. Ik heb de legale erin i.v.m. veel "Duitsland tripjes". De Bandit krijgt er wat meer PK's en draaimoment door.
 
Nu het toch over dempers gaat, haak ik ook ff in. Heb er namelijk koffers op, en die wil ik wel behouden. Bij welke demper kan dat?
De duo-tech lijkt me wel wat, maar kan niet vinden of het dan past :S
 
Nu het toch over dempers gaat, haak ik ook ff in. Heb er namelijk koffers op, en die wil ik wel behouden. Bij welke demper kan dat?
De duo-tech lijkt me wel wat, maar kan niet vinden of het dan past :S
De takkoni komt op dezelfde plek,is alleen lichter en dunner. Ovaal.
 
Laatst bewerkt:
Nu het toch over dempers gaat, haak ik ook ff in. Heb er namelijk koffers op, en die wil ik wel behouden. Bij welke demper kan dat?
De duo-tech lijkt me wel wat, maar kan niet vinden of het dan past :S


Gaat niet passen. Daarvoor is die te hoog aan de achterkant. Om die reden loopt de originele uitlaat niet "in lijn" met het subframe.

Uitlaat testen kun je hier terugvinden (wel in het Duits):
Produkttest Nachrüstschalldämpfer für Suzuki Bandit 1250/S - Motorradauspuff
 
Thanks. Had nog een andere oplossing gekregen, de zachte kant van klitteband op de tassen plakken. Die ga ik proberen

Ik raad het je af; als je ermee rijdt, vooral in de regen, wordt het vuil, er komt zand e.d. in en dan gaat het alsnog krassen.

het beste is echt de lak afplakken met folie oid, of de tassen op afstand te monteren.
 
Heb me eens wa bezig gehouden met het draaien van GSXR 1000 vork verlengers
Mits de motor met de GSXR vork 50 mm lager op de snoet staat en iets te vlug instuurd

Heb me zo een mini draaibankje gekocht om het prutswerk van busjes of spacer zelf te maken 8-) ... niet dat ik kan draaien hoor ... verre van :$


Eerst eens gezien en gevoeld wat dat draaibankje met mij uitspookte ... maar dat viel goed mee ... na wat proefjes gedraaid te hebben (sleutel laten zitten in de klauwplaat en de beitelspanner vergeten aantrekken :Z ben ik er toch in geslaagd enkele proef stukjes te maken :Y

Ja ik moet toe geven dat het niet te prutsen valt bij die werkskes … tis niet alleen aan die wiellekes draaien zoals ik het voor had … het is uw hoofd er bij houden … rekenen en tellen … maar alé na 4x missen en 3x herbeginnen is het dan toch (niet professioneel) redelijk gelukt

Dit is hier het regel gedeelte van de vork die ik wil verlengen met 50mm


Heb me een stukje dikwandige (50mm x 12mm) alu bus gekocht


Na de verlengstukken op maat gezaagd te hebben heb ik deze uit gedraaid tot het demping gedeelte kon passeren


Ben intussen al wa grijzer geworden maar tis me toch gelukt om 2 identieke stukken te draaien en daar draad van M6 x 100 op te snijden





Nu den binnenkant nog draaien … dat was al iets anders zulle … dit is het stuk waar de bovenkant van de demping word vast geschroefd


Na wat draai en precisie werk is het me ook gelukt om in beide stukken draad te snijden van M6 x 100 … moet toegeven dat er een verschil op zit van beide stukken met een kleine 0.050mm … maar nu alles een beetje opgeschuurd is,is de pasvorm best o.k.




Voila … en zoals gezegd … alles past precies in elkaar … en als deze al in elkaar passen mag ik zeggen dat het redelijk geslaagd is hé



Heb hier nog een vork liggen uit een schademotor GSXR 1000 K7 K8 in reserve en daar eens het verlengstuk op gemonteerd … en past wel zekers


Nu ga ik me wat bezig houden met de 2 andere verlengstukken te draaien … deze komen dan binnenin onderaan de demping
Veel werk is het niet … is enkel maar staafjes van 50mm x 16mm … daar komt aan beide kanten draad ingetrokken van M12 x 100 …

De motor staat nu 40 mm hoger op bijna de standaard hoogte … moet toch nog een beetje insturen ook hé … als het een beetje mee zit is er Zondag namiddag een test
ritje
Hier zie je bij de montage de bovenste zwart geanodiseerde UPSD verlengstukken van 50 mm



Dit zijn de verlengstukken van 50 mm die binnenin onderaan de Rebound pompen komen



Eens de vorkbenen weer in elkaar met de verlengstukken past alles precies in elkaar



Bij de montage van de UPSD vind ik dat het nog mee valt met de vork verlengers in zwarte kleur ;)

 
Met de standaard telescopische voorvork van de B 1250 is de UPSD met de standaard instellingen een enorm verschil ... maar met de vork verlengers zijn de instellingen verschillend kwa rij gedrag ... stuurt ook veel minder vlug in ... ik ga de vork weer 0,5 mm door de kroonplaat steken zo dat hij weer iets vlugger instuurt ... de in en uitgaande demping zal nog wel wat tijd vragen voor ik de juiste waarde vind.
 
Ik wil de sound van mijn Bandit 1250 gaan upgraden, met de originele uitlaat maakt hij zo'n braaf geluidje ;)

Nou blijkt dat er van alles te krijgen is, yoshimura, leovinci enz. enz. wat ik lastig vind is dat je van te voren nooit weet wat voor geluid een demper uiteindelijk gaat maken. Wie kan mij vertellen welk resultaat de verschillende uitlaten hebben?

Welke resultaat de uitlaten qua geluid geven, geen idee. Ik heb de Laser X-treme op mijn GSF650A (geloof ik qua pasvorm gelijk aan de 1250).

Als ik nu opnieuw een uitlaat moet uitzoeken, wordt het waarschijnlijk de BOS GP-2 (is kort), zie http://www.bosauspuff.de/auspuff/SUZUKI-GSF-1250-Bandit,22-113-2 .

Verder interessant vind ik: Yoshimura Tri-Oval, Laser Hotcam, Sebring GP6, Remus Powercone.

Je moet voor jezelf uitmaken of je een 'standaard' ovalen uitlaat wilt, of iets specialers. Overigens, als je interesse hebt in de mijne, Laser Xtreme, dan laat het maar weten.

bikepics-1941593-full.jpg
 
daarbij heb ik gemerkt dat de zadeltassen de lak van kappen beschadigen. Ik heb veel gezocht op internet naar een afstandhouder / zadeltassenrek voor de bandit maar kom er geen tegen. Wie heeft hier nog meer ervaring mee of een oplossing voor?

Dit probleem had ik ook al voorzien. Zie hier de oplossing!

bikepics-2021043-full.jpg


bikepics-2021861-full.jpg


Hepco Becker C-Bow. Tassen zijn niet al te groot (kun je als voordeel of nadeel zien). Ze zijn met een rits te vergroten. Geen krassen, en tassen zitten met een slotje vast tegen diefstal.
 
Deze week een UPSD van een B-King gekocht … deze is gekocht om te combineren met het gewicht van de motor
B-King = 235 kg
Bandit = 225 kg
GSXR = 172 kg


Na wat opzoek werk gezien en gelezen dat de vorken bijna overeen komen qua afmetingen … de B-King vork is 55 mm en de GSXR K8 vork is 56 mm … het T-stuk en kroonplaat heb ik behouden mits deze van een B-King 7 mm breder staat … dus heb ik 2 alu spacers gemaakt van 0,5 mm zo dat de vork perfect past in het T-stuk
Hier zie je beide vorken naast elkaar


Sowieso moest de vork uit elkaar … ten eerste moest ik weten wat daar is stak … en ten tweede ging ik daar zo al nieuwe olie op doen.
In vergelijking met de demping van de GSXR vork dacht ik … tis niet waar hé … weeral van dienen overstock dat ze daar ingeduwd hebben




Het ABS zag er ook goed uit … enkel de ABS rotor die in het wiel zit heb ik 5 mm naar de sensor toe moeten brengen … daar had ik een speling van 6 mm … nu komt de sensor speling op 1 mm



De GSXR1000 vork verlengers die ik gedraaid heb zijn natuurlijk mee verhuist hé … maar ik vond dat de motor veel te weinig instuurde met de vork verlengers van 50 mm … deze zijn nu afgedraaid tot 45 mm en steken nu 5 mm door de kroonplaat … zo komt de verhoging op 40 mm.



In een vluggertje wa fotos getrokken van de vork na montage … zal wel eens wa nieuwe trekken



Vandaag een testrit gedaan van 160 km met de standaard instellingen van de B-King en ik moet zeggen “A NEW BANDIT IS BORN” … bochten nemen en slechte wegen heeft hem geen problemen mee … enkel nu nog achter vering op elkaar afstemmen.
 
Laatst bewerkt:
Dit probleem had ik ook al voorzien. Zie hier de oplossing!

Hepco Becker C-Bow. Tassen zijn niet al te groot (kun je als voordeel of nadeel zien). Ze zijn met een rits te vergroten. Geen krassen, en tassen zitten met een slotje vast tegen diefstal.

Ziet er goed uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan