Suzuki DR600 vraagje !

easy pete

MF'er
9 nov 2004
244
0
belgie
Ik heb zopas een ouwe DR600 gekocht, draait nog goed. De veerpoten vooraan staan nogal hard. Hoe doe ik het om ze zachter af te stellen ? Ik neem aan dat het met lucht werkt ? Zelfde probleem met de achtertrein trouwens...Weet iemand bovendien waar ik een werkplaatshandboek op de kop kan tikken in nederlands of engels ?

Greetz,

easy pete
 
Werkplaatshandboek is alleen in het duits en dan moet je ebay.de in de gaten houden.

Boven je veerpoten zit een luchtnippel, die kan je een beetje leeg laten lopen.
 
hoi michel,

ik heb er al een beetje lucht uit laten lopen, maar er zat al niet erg veel in. Toch is ie volgens mij nog altijd hard. Kan er teveel olie op zijn of zo ? Mochten ze versleten zijn dan zouden ze juist erg slapjes zijn, niet ? Ofwel schat ik het verkeerd in omdat ik 'n Transalp gewend ben, en die kan door z'n gewicht soms erg diep doorbuigen.

Pete
 
Er zijn geen andere versies... :)
Mag ik dan dat duitse handboek? :o

En het kan zijn dat er idd teveel olie inzit of te dikke olie...
 
Ik zou het handboek kunnen kopiëren, Michel. Maar de tekeningen zijn nu al niet erg duidelijk meer, het is al een kopie. Maar ik wil het best wel proberen, zowat tweehonderd bladzijden. Laat iets weten.
 
yo Michel,

ik heb je toegevoegd in m'n msn, mijne is petermeyvaert@hotmail.com. Nu effe zien wanneer we beide online zijn. See ya !
 
thx martijn

door 'm te testen is ie vanzelf al softer geworden vooraan. Toch is ie niet soepel. Ik denk dat ik 'm best helemaal uit elkaar gooi. De lager van het stuur klikt. Iemand dat al vervangen ?
 
Balhoofd eruit halen....
Naar een lagerboer gaan, en oude lager eraf laten halen met een trekker en een nieuw lager er weer op laten persen.
En voor boven even nieuwe kogeltjes kopen, en nieuw vet in de schaal leggen.
Onderste nieuwe lager ook even invetten.
 
hehe Michel,

jij hebt blijkbaar alle watertjes al doorzwommen :-)

Ik heb nooit gehoord van een lagerboer, laat staan dat ik weet waar een te vinden. Maar in elk geval weet ik nu naar wie ik moet uitkijken.
Heb even wat smurrie onder de wielen uitgeprobeerd vandaag, heerlijk ! Ik geloof er wel in dat het oud blik nog te herstellen valt.

't Is m'n eerste ééncylinder. Is het normaal dat de motor makkelijk stilvalt als ik 'm niet steeds op toeren hou ? Of kan je daar ook iets aan bijstellen ?
 
't Is m'n eerste ééncylinder. Is het normaal dat de motor makkelijk stilvalt als ik 'm niet steeds op toeren hou ? Of kan je daar ook iets aan bijstellen ?

Zit er geen stelboutje ofzo, staionar beetje opdraaien... Bij mij (DR 650) zit er een kartelwieltje aan de linkse kant van de carb...
 
hehe Michel,

jij hebt blijkbaar alle watertjes al doorzwommen :-)

Ik heb nooit gehoord van een lagerboer, laat staan dat ik weet waar een te vinden. Maar in elk geval weet ik nu naar wie ik moet uitkijken.
Heb even wat smurrie onder de wielen uitgeprobeerd vandaag, heerlijk ! Ik geloof er wel in dat het oud blik nog te herstellen valt.

't Is m'n eerste ééncylinder. Is het normaal dat de motor makkelijk stilvalt als ik 'm niet steeds op toeren hou ? Of kan je daar ook iets aan bijstellen ?

kroonpen.jpg


Mijn oude DR600 kroonplaat, ik had die pen nodig dus daarom doormidden gezaagt.

Je ziet nog op die kroonpen een lagerschaal onderaan zitten.
Daar moet dus een nieuw lager voor komen bij jou.

Kan ze wss ookwel halen bij groothandel of een beetje motorboer kan ze ookwel bestellen.

Ik had er 1 voor 20euro :)

En nej hij hoort niet uit te vallen, valt hij dood? dus echt WHEUUUHHHH of gewoon omdat je stationer te laag staat....?

Start ie dus wss ook kut? of startje met gashendel stuk open?
 
hé Zeeuwse,

zal meteen even zien naar kartelwieltje. (Heb ik jou niet gezien op de all-roadrit van 20 april ?).

Nee, Michel,

hij valt niet zomaar stil. De symptomen zijn : stationair draait hij aan de lage kant, al klinkt dat wel lekker. Motor rookt niet en ruikt niet nr verbrande olie noch naar benzine, ikzelf rook anders genoeg voor twee en stink wel nr de olie :-)
Ik val dus steeds stil door een handeling op te weinig toeren te doen, of meer nog als ik gas plots los na hoge toeren. Hij ploft ook de hele tijd (klinkt anders ook wel lekker). En ik lijkt zo wel een tienermeisje die leert autorijden als je me bezig ziet :-)
 
Yup, eencilinder experience...Klinkt wel alsof de stationair een beetje laag is, maar bij het stilstaan laten ploffen met de gashendel hoort er ook bij...
 
Ik zou eens nieuwe benzine erin doen, kleppen stellen en nieuwe bougies en kijk of het dan beter is...

En maak je luchtfilter even schoon.
 
bij xrretjes wil het nog wel eens voorkomen dat door de automatsiche kleplichter de uitlaatklep wordt geopend bij hele lage toerentallen waardoor ie uitvalt.
Maar suzuki's zijn vast niet uitgerust met desbetreffende ingenieuze en moderne systemen... ;)
 
yo kartelwieltje gevonden ! Hoe kon ik daar ooit naastkijken ? Ben écht wel groen in dit soort dingen. Bougies even schoon gemaakt en draait alleen daardoor al wat sneller stationair en soepeler, dat moeten dus nieuwe worden. Man man, nog een boel werk ! De grootste kut is dat ik niet het goede materieel heb. :-(
 
hé Zeeuwse,

zal meteen even zien naar kartelwieltje. (Heb ik jou niet gezien op de all-roadrit van 20 april ?).
Dikke kans, was er in ieder geval...Mijn DRetje ook gezien?? Heb je met dat clubje Transalps meegereden?

BTW, geef eens een piccie van de DR en van de TA, misschien dat ik één van tweeen herken...
 
Yo Zeeuwse !

Ik heb op 2 april wel een paar DR's gezien, geen idee welke de jouwe was. De Transalpclub bestond bij mijn weten uit 2 stuks :) en ik spotte ook nog een duits vrouwtje met een verlaagde Alp. Ik vertrok samen met een alpenbroeder vrijwel als laatste, in de buurt van een hele hoop Africans (ook leuke fietsen !). Het was een mega-leuke dag, man ! Sindsdien niet meer zo'n heerlijk weertje gehad ! Is er binnenkort nog 's zoiets ?

Bijlage: smalltransalp.jpg
 
Damn ! Ik heb geen idee hoe je die foto IN de tekst krijgt :? Ik was trouwens makkelijk te herkennen want ik leek wel een haring in een kippenhok. 1.Ik was de bij mijn weten enige Belg 2.Ik had een schone glimmende fiets 3. Ik was de enige met doodgewone motorkledij 4. Ik had helemaal geen uitrusting noch gadgets O-)
 
Yo Zeeuwse !

Ik heb op 2 april wel een paar DR's gezien, geen idee welke de jouwe was. De Transalpclub bestond bij mijn weten uit 2 stuks :) en ik spotte ook nog een duits vrouwtje met een verlaagde Alp. Ik vertrok samen met een alpenbroeder vrijwel als laatste, in de buurt van een hele hoop Africans (ook leuke fietsen !). Het was een mega-leuke dag, man ! Sindsdien niet meer zo'n heerlijk weertje gehad ! Is er binnenkort nog 's zoiets ?


Bij mijn weten waren er maar twee DR's...eentje van (DR 350 in wit en geel) Softstuff (JeeWee op Noppenforum) en eentje van mij...die wit met rode.... (DR 650)

Ik heb jouw Alp niet herkend, maar er waren wel een berg TA's of AT's dacht ik... Misschien heb je die gemist of heb ik het verkeerd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan