Ah, ik zie het al, de E staat voor elektrische start, de se is de meer naked variant en de rse lijkt meer op een toer motor.Edit: ik vond deze nog even .. Wat extra info van de DR modellen.
SP43B | DR650RSE | 1991-1996 | Tourenverkleidung | Tour body with E-Starter |
SP46B | DR650SE | 1996- | komplett überarbeitetes Modell mit Enduroverkleidung und E-Starter | Completely revised Enduro body with E-Starter |
Dat is spijtig. Ik was in de veronderstelling dat ze niets kostte. Kan ik als alternatief shoppen voor een dr600 van eind jaren 80? Of is dat niet te vergelijken?Een aardige DR650se uit Duitsland vanaf 1996 ga je helaas niet vinden voor onder de €2500,-.
Door o.a. de populariteit van de TET heeft het ertoe bijgedragen dat ook alle oudere allroad/enduro's gewilde motoren geworden zijn, welke inderdaad wel goedkoper kunnen zijn. In vergelijking mis je bij een DR600 van eind jaren 80 al gauw een elektrische starter en de vering en remmerij van die tijd is ook wel wat minder. Eventueel een lichtere variant zoals een Suzuki DR350 of een ander merk zoals een Yamaha XT600E licht dan meer voor de hand.Dat is spijtig. Ik was in de veronderstelling dat ze niets kostte. Kan ik als alternatief shoppen voor een dr600 van eind jaren 80? Of is dat niet te vergelijken?
Uw zoon heb ik volgens mij een keer gezien bij een Discover Overland evenement (2018 volgens mij). Toen ging hij volgens mij het niet veel later aan zijn reis beginnen. Heeft hij toevallig een webblog? (edit: al gevonden op instagram!)Goede keuze ! O.a. in Australië zweren ze bij de DR650 als ideale Bush bike (net als de KLR650 ook zo'n survivor) Dit is een foto van mijn zoon die momenteel in Equador zit en daar een prachtige tocht aan het maken is op....een DR650 :-)
Goede keuze ! O.a. in Australië zweren ze bij de DR650 als ideale Bush bike (net als de KLR650 ook zo'n survivor) Dit is een foto van mijn zoon die momenteel in Equador zit en daar een prachtige tocht aan het maken is op....een DR650 :-)
Er is zelfs een DR650 club of Australia met bijna 5000 leden op FB. En ze worden ook nog nieuw verkocht. Een maat van mij in Cairns en zijn vrienden rijden ze ook allemaal. Maar in een land dat 185 x NL is in oppervlakte is het lastig ze te spotten waarschijnlijkOh, ik zie ze nooit.
Een DR400 kom ik wel eens tegen, in de stad en dan als SM, maar voor int bos is het meestal de Honda's, Yamaha's en KTM.
Off roadjes zie je hier sowieso best weinig, terwijl er overal bos is met kilometers aan tracks.
Net even op Gumtree gekeken, er staan er inderdaad een paar te koop, maar nou niet bepaald bij mij in de buurt..Er is zelfs een DR650 club of Australia met bijna 5000 leden op FB. En ze worden ook nog nieuw verkocht. Een maat van mij in Cairns en zijn vrienden rijden ze ook allemaal. Maar in een land dat 185 x NL is in oppervlakte is het lastig ze te spotten waarschijnlijk
Ja ze zijn soort van zeldzaam, toch staan er 32 DR650SE motoren in de RDW database, 7 stuks zijn van eigenaar gewisseld afgelopen jaar, 2 stuks zijn sinds de aanschaf bij dezelfde baas gebleven:Ikzelf heb dit jaar een DR650se uit '97 gekocht en geïmporteerd uit Duitsland. Ik ben nummer 6 in Nederland met een DR650se SP46B. Zo zeldzaam zijn ze dus in Nederland. Het probleem met dit model is dat ze sinds een jaar of 2 alleen maar duurder zijn geworden. Ik heb eigenlijk ook teveel ervoor betaald, maar het is lastig om er één aan de grens te vinden. Een aardige DR650se uit Duitsland vanaf 1996 ga je helaas niet vinden voor onder de €2500,-.
Ja ze zijn soort van zeldzaam, toch staan er 32 DR650SE motoren in de RDW database, 7 stuks zijn van eigenaar gewisseld afgelopen jaar, 2 stuks zijn sinds de aanschaf bij dezelfde baas gebleven:
Kenteken Merk Handelsbenaming Datum tenaamstelling
95MLXX SUZUKI DR650SE 20200617
MV60SJ SUZUKI DR650SE 19960207
22MJDK SUZUKI DR650SE 20180902
93MFKK SUZUKI DR650SE 20141106
MNZR73 SUZUKI SP46B 20180317
MVTG80 SUZUKI DR650SE 20190615
MDNB08 SUZUKI DR 650 SE 20041208
MSBR31 SUZUKI DR 650 SE 20200728
MX18DK SUZUKI DR650SE 20050803
MX51FS SUZUKI DR650SE 20090822
MX62HN SUZUKI DR650SE 20140620
MX38JH SUZUKI DR650SE 20110801
MX49PR SUZUKI DR650SE 20200810
MRGF29 SUZUKI DR650SE 20161125
89MLVH SUZUKI DR650SE 20200527
MZ54GN SUZUKI DR650SE 20060223
MGNZ07 SUZUKI SP46B 20041023
MNFH96 SUZUKI SP46B 20050929
MY32FS SUZUKI DR650SE 20191028
MY17GZ SUZUKI DR650SE 20130903
MVNJ05 SUZUKI DR 650 SE 20090525
57MNGF SUZUKI DR650SE 20200820
MJHS06 SUZUKI DR 650 SE 20160109
MY30YP SUZUKI DR650SE 19981031
04MDLG SUZUKI SP46B 20201223
MZ72RZ SUZUKI DR650SE 20190208
MFXN86 SUZUKI SP46B 20170516
MNBR13 SUZUKI DR650SE 20160305
23MNNS SUZUKI DR 650 SE 20201229
44MHFF SUZUKI DR650SE 20161110
93MGZL SUZUKI DR650SE 20170906
47MKTS SUZUKI DR650SE 20190528
Ik heb mijn DR650SE (2000) in december 2020 uit Duitsland geimporteerd. Dus ik denk dat ik 1 van die 6 ben.Ikzelf heb dit jaar een DR650se uit '97 gekocht en geïmporteerd uit Duitsland. Ik ben nummer 6 in Nederland met een DR650se SP46B. Zo zeldzaam zijn ze dus in Nederland. Het probleem met dit model is dat ze sinds een jaar of 2 alleen maar duurder zijn geworden. Ik heb eigenlijk ook teveel ervoor betaald, maar het is lastig om er één aan de grens te vinden. Een aardige DR650se uit Duitsland vanaf 1996 ga je helaas niet vinden voor onder de €2500,-.
Er was een tijd geleden een prachtig dr650 model, met gewoon een hoog voorspatbord en die er wat meer enduro uit zag dan een dual sport. Dat vond ik mooi. Ik zou zo'n ding gelijk lichtrr maken, lichtere demper erop, kan aardig wat kg's schelen tov zo'n standaard rpg ding. Een andere plastic tank zou ik ook doen, een oude plastic xr tank scheelt ook weer kg's en goeie kans dat ie past. Dat bij elkaar bespaart je dat toch al gauw 6 a 7 kg aan topgewicht.
Ben benieuwd naar het resultaat van je DR.. wellicht leuk om een update te geven?Ik ben nu bezig om mij DR650SE om te bouwen naar een meer rally geïnspireerd uiterlijk met als voorbeeld deze DR welke door ZEN overland is gemaakt. Het meeste is binnen en hoop de motor begin augustus klaar te hebben om in de Dolomieten en Franse Alpen het onverharde op te gaan. Qua kilo's zal het hetzelfde blijven omdat ik o.a. van de originele 13L tank naar een kunststof Acerbis 20L ga en wat meer er aan toevoeg en/of vervang zoals de uitlaat.
Ben benieuwd naar het resultaat van je DR.. wellicht leuk om een update te geven?
Ik ben zelf ook sinds de zomer eigenaar van een DR650 uit '92 en inspiratie kan nooit kwaad ;-)