Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Ja klopt. Ik heb hem weggebracht en gaat me nu incl zuiger, kleppen, filter en vloeistoffen het dubbele kosten geloof ik. Heb vroeger bij brommertjes wel eens zuigers vervangen maar hier heb ik toch liever dat iemand anders het doet...
 
20190810_151803.jpg
20190810_194343.jpg


Het lijkt net een echte enduro zo.
 
Knoop door gehakt: mijn SM gaat er uit. Ik doe er gewoon te weinig mee wegens gebrek aan tijd en een overschot aan hobby’s :P

Staat nog nergens te koop. Ik wil hem hier eerst aanbieden omdat hier de liefhebbers af en toe langs komen en die krengen nauwelijks meer te krijgen/vinden zijn ;)

Prijs ben ik nog over aan het nadenken maar zal geen dumpprijsje worden omdat dit exemplaar goed onderhouden is met een lage km stand en veel extra’s...

99330BC9-AC28-4D80-B0DD-476A5099EC7B.jpeg
99330BC9-AC28-4D80-B0DD-476A5099EC7B.jpeg
 
DRZ400SM 2005.
Km.stand 9972.
Volledige Yoshimura.
K&N filter.
Dynojet.
3x3 mod.
Nieuwe Michelin Pilot Power banden.
Voor en achter nieuwe remblokken.
Nieuwe stalen remleiding voorzijde.
Nieuw ProTaper alu stuur incl Zeta rubber killers.
Alu carterplaat.
Voor- en achteras crash bobbins.
Optimate laadkabel.
Garmin Zumo 220 incl. auto accessoires.


Extra’s:
Cross velgen incl Michelin noppies.
GUTS zadel (hoger, voor offroad)
Ray’z zadel (breder voor meer comfort)
Extra gele tank.
Carb.
Div. beschermplaten.
Suzuki manual.
Originele onderdelen.
 
DRZ400SM 2005.
Km.stand 9972.
Volledige Yoshimura.
K&N filter.
Dynojet.
3x3 mod.
Nieuwe Michelin Pilot Power banden.
Voor en achter nieuwe remblokken.
Nieuwe stalen remleiding voorzijde.
Nieuw ProTaper alu stuur incl Zeta rubber killers.
Alu carterplaat.
Voor- en achteras crash bobbins.
Optimate laadkabel.
Garmin Zumo 220 incl. auto accessoires.


Extra’s:
Cross velgen incl Michelin noppies.
GUTS zadel (hoger, voor offroad)
Ray’z zadel (breder voor meer comfort)
Extra gele tank.
Carb.
Div. beschermplaten.
Suzuki manual.
Originele onderdelen.

Leuk lijstje.

Wat mag het kosten ex garmin die heb ik al.

Mag ook via pm
 
Via PM niet nodig want vroeg of laat moet ik er toch eens een prijskaartje aan gaan hangen ;)
Ik doe de SM weg zoals hij erbij staat inclusief alle accessoires. Anders moet ik straks alles los nog zien te verkopen. Levert wellicht meer op maar ik gok dat er wel een gegadigde is die in 1 keer alles compleet wil hebben met de juiste extra’s erbij. Is in een korte tijd om te bouwen tot enduro. Alle slijtage onderdelen zijn onlangs vervangen. Zit een verse lichtgewicht litium ion accu in. Banden moeten er nog om, dat zal ik van de week fixen.
Vaste prijs 4000,-

Voor de afdingers is het 4250,- :P
 
Wow, noppenbanden staan toch wel zoveel beter :}

Knoop door gehakt: mijn SM gaat er uit. Ik doe er gewoon te weinig mee wegens gebrek aan tijd en een overschot aan hobby’s :P

Staat nog nergens te koop. Ik wil hem hier eerst aanbieden omdat hier de liefhebbers af en toe langs komen en die krengen nauwelijks meer te krijgen/vinden zijn ;)

Prijs ben ik nog over aan het nadenken maar zal geen dumpprijsje worden omdat dit exemplaar goed onderhouden is met een lage km stand en veel extra’s...

Bekijk bijlage 1417344Bekijk bijlage 1417344
Mooie sm met weinig kms! Kan me niet voorstellen dat het lang zal duren voor je hem kwijt bent!

Heb zelf na de nieuwe zuiger/kleppen een kleine 300km gereden waarbij hij geen druppel olie heeft gebruikt dus dat lijkt gelukkig opgelost!
 
Knoop door gehakt: mijn SM gaat er uit. Ik doe er gewoon te weinig mee wegens gebrek aan tijd en een overschot aan hobby’s :P

Staat nog nergens te koop. Ik wil hem hier eerst aanbieden omdat hier de liefhebbers af en toe langs komen en die krengen nauwelijks meer te krijgen/vinden zijn ;)

Prijs ben ik nog over aan het nadenken maar zal geen dumpprijsje worden omdat dit exemplaar goed onderhouden is met een lage km stand en veel extra’s...

Bekijk bijlage 1417344

Mooi ding!
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een DRZ400, maar er staan er maar verdomd weinig te koop!
Heel soms zie je er 1 rijden, op MP staan er niet meer dan een handvol te koop. Ook over de grens is er maar weinig aanbod.

Zal wel komen omdat de Suzuki te zwaar is voor de hardcore SM/Enduro rijder, en te licht voor de toer-rijders. Aan de kwaliteit kan het niet liggen lijkt me.
 
Sinds dit weekend eindelijk eigenaar van een DZR! Het is een standaard S model geworden. Helemaal prima want ik rij er alleen off-road mee, dus hoe stiller hoe beter.
WhatsApp Image 2019-09-01 at 22.39.38.jpeg
 
Yep, proper.
Zo veel verschil zit er volgens mij toch niet tussen en S en een E. Remlicht, pinkers en teller lijken me wel handig, zeker als je niet alleen rijdt.
 
Thx!
2005, met 5200km op de teller.

Maarrrr de zoektocht is nog niet over. De vrouw is haar WR400 met (zware) kickstart beu, dus ook zij zoekt , uh, wij zoeken nog een DRZ...

WhatsApp Image 2019-09-01 at 22.39.39(1).jpeg
 
Yep, proper.
Zo veel verschil zit er volgens mij toch niet tussen en S en een E. Remlicht, pinkers en teller lijken me wel handig, zeker als je niet alleen rijdt.

Op de knipperlichten en spiegels na zit er alles op.
Spiegels zijn besteld en knippers komen er ook nog op, gewoon om eventueel gezeik van bromsnor te voorkomen.

2.jpg
 
Op mijn E past dat helaas niet, hier in BE wordt men ook steeds minder tolerant, helaas.
 
Thx!
2005, met 5200km op de teller.

Maarrrr de zoektocht is nog niet over. De vrouw is haar WR400 met (zware) kickstart beu, dus ook zij zoekt , uh, wij zoeken nog een DRZ...
Rijdt zij een beetje stevig door? Zo nee, dan zou een wr250r of klx250 vanaf 2008/9 iets kunnen zijn, mocht de juiste DRZ niet te vinden zijn. Startmotor en injectie👍
Zijn qua crosseigenschappen niet te vergelijken met de wr400 maar als duo-sporter vele malen beter.
(Ik heb de wr400 gehad en momenteel de klx250 voor de vrouw omdat de wr250r te hoog was).
 
Laatst bewerkt:
Yep, proper.
Zo veel verschil zit er volgens mij toch niet tussen en S en een E. Remlicht, pinkers en teller lijken me wel handig, zeker als je niet alleen rijdt.
Qua uiterlijk niet maar qua rij gedrag is het een wereld van verschil in de positieve form ik heb eerst 3 jaar lang een s gereden probleemloos echter tijdens de natte otr ritten door nederland kwam ik niet uit de 3e versnelling dit heeft mij doen besluiten een e op te zoeken. Een wereld van verschil de e gaat door daar waar de s het laat afweten. Ik heb wel het voortandwiel eentandje groter als standaard. En als ik hem in de zomer gebruik gaat her orginele tandwiel er weer op. Wat ik mis van de s is de luxe het dashboard en de knipperlichten.
 
We hebben een afspraak staan voor zaterdag. Alleen betreft dat een Belgische DRZ-E variant, dus zonder knipperlichten en ik denk ook zonder teller (niet te zien op foto en vergeten te vragen). Ben benieuwd of dat gezeik gaat opleveren mochten we die kopen en dus invoeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan