Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Van een hypermotard naar een drz ? Ik ben juist voor wat zwaarders aan het kijken. De dr-z had gewoon een 6de versnelling moeten hebben dan had ik hem gehouden. Ik ben aan twijfelen tussen ktm 690 of toch nog even wachten en dan een hyper 821.
sinds enkele weken een nieuwe 690 smc r in bezit :}
rijdt heerlijk! Dna open luchtfilter, akra demper en mapping aangepast scheelt echt enorm tov origineel! Rijdt heerlijk en 120 is geen probleem. Zelf een stuk of 7 racers gehad (3 r1's) ,z759 naked,520 enduro's en sm. Maar dit is een alles in een machine :Y .
sinds kort een navi op de motor die functie heeft voor "kronkelroutes" wat het erg leuk maakt. Alles binnendoor :9

Je gaat er zeker geen spijt van krijgen.
 
Van een hypermotard naar een drz ? Ik ben juist voor wat zwaarders aan het kijken. De dr-z had gewoon een 6de versnelling moeten hebben dan had ik hem gehouden. Ik ben aan twijfelen tussen ktm 690 of toch nog even wachten en dan een hyper 821.
Ja ik wilde een echte sm, maar vond een ktm etc. te veel onderhoud vragen. Ik rijd er namelijks dagelijks naar mijn werk mee. Het liefst een beetje om via de polder. Wil je ook echt toerritten doen etc, dan is een hyper beter geschikt. Ik vind het volgende ( en daarom mijn keuze) de (drz) Supermotard is voor polderweggetjes en lekker raggen etc. Hypermotard meer voor provinciale wegen en ook touren, of in ieder geval daar beter voor geschikt. Ik vind dat meer een echte motorfiets, waar een sm toch meer met een crosser te maken heeft.
Vermogen vind ik niet zo interessant bij een motor, vind hard remmen, sliden (nou, het oefenen daarvan dan :P )en door de bocht vliegen leuker. Dus daar is mijn keuze op gebaseerd. Vond de remmen van de 796 trouwens wel echt bagger B| Hoop dat het bij de 821 beter is.
 
Laatst bewerkt:
sinds enkele weken een nieuwe 690 smc r in bezit :}
rijdt heerlijk! Dna open luchtfilter, akra demper en mapping aangepast scheelt echt enorm tov origineel! Rijdt heerlijk en 120 is geen probleem. Zelf een stuk of 7 racers gehad (3 r1's) ,z759 naked,520 enduro's en sm. Maar dit is een alles in een machine :Y .
sinds kort een navi op de motor die functie heeft voor "kronkelroutes" wat het erg leuk maakt. Alles binnendoor :9

Je gaat er zeker geen spijt van krijgen.

Toch es gaan proberen dan! Al die indianenverhalen :)
 
overal wel een beetje, als t beter kan ademen toch?

Denk alleen dat t vooral neerkomt op je jetting die erbij hoort waar je het verschil zult merken...

~[edit]
Heb ooit begrepen (dus van horen zeggen, hier ergens waarschijnlijk) dat de voorbocht van Arrow (die ik op de vorige had zitten, zonder kromming, gewoon recht naar achter) beter was voor koppel bovenin, en die met een mooie kromming naar onder (zoals de Yoshi nu, en voor dat doel het originele pijpje en de e-pijp ook) beter zijn voor koppel onderin.
 
Laatst bewerkt:
Kijk Dankje.
Ik heb ze kunnen bestellen.

Even een interesse peiling.

Ik heb een james Dean jet kit gekocht. Deze moet nog binnen komen.
Maar ik heb intussen voor een nette cvk40 gehad van een maat die deze nog had liggen.
Dus mocht ie interesse hebben hoor ik het graag.
In alle waarschijnlijkheid verkoop ik de set als de cvk40 goed functioneert.

Groeten jorgen
 
heb zelf al diverse malen een dyno jet setje gekocht en stage 1 en 2
maakt geen z#k uit. Is hetzelfde vwb gasnaald, alleen sproeiers zijn anders
maar die zitten allemaal in het doosje.

Er wordt idd geadverteerd met stage 1 en stage 2 maar als je besteld
(kijk maar naar de bestelnrs) zijn ze gewoon gelijk

overigens zijn stage 1 of 2 ook allebei bedoeld icm de 3x3 mod :P
 
Laatst bewerkt:
een cvk is toch een keihinin fcr of vergis ik me?

Ik weet wel dat het op een DRZ gebruikelijk is om er een FCR39mm op te zetten
en dat dan net past (met name onder de bovenste frame buis)
Heb die diverse malen erop gezet (bij mij en anderen)

Heb ook eens gelezen dat iemand een deuk heeft geslagen om het passend
te krijgen, hahahaha dat is niet nodig
Snap dat je die 40mm goedkoop van een vriend hebt overgenomen en ben
benieuwd hoe dat uit gaat pakken
(qua passing en afstellen)

Bij gashand kun je ( bijna) alles krijgen voor je carb en bij Frankmx kun je
om raad vragen als je er niet uit komt
 
Ik heb hier vanalles gelezen over de beperkte EU CDI van de SM, en vroeg me af of iemand me de "impact" van een eventuele andere CDI een beetje kan uitleggen..

Moet ik dat hebben? Hoegee had hem vrij aardig afgesteld met snorkel, hij loopt wel iets beter nu, maar de vacuum op t blok was al netjes afgeplakt, heb een "gewone" benzinekraan, er hangt alleen nog wel veel bagger aan mn carb. Mengselschroef was al netjes toegankelijk, en moest na mn -standaard uit t boekje van de dynojet kit rejet- van 1 slag naar 3,5 slag, kon helaas niet lezen wat voor sproeier er uit kwam, zal bij tijd en zin nog wel eens een poging wagen.

En heb een cree H4 led ding er in sinds zojuist, en weet nog zo net niet of dat er lang in blijft, al oogt het "moderne" kleurtje natuurlijk wel grappig (aangezien het ding toch niet uit kan.. en ik meestal overdag rijd..)

Trouwens ook wat lucht uit mn achterband gelaten, gooit ie ineens een stuk minder met zn kont! Nee niet de moeite genomen om er een meter aan te hangen, die heb ik niet thuis liggen en hij "doet" het immers gewoon prima als vervoersmidden ;)

Voorlopig geen tijd meer om te klussen, en mn handen vol aan mn auto op dit moment...

Die is nog slechter voor je armen en handen dan een drz...

Goed stukje weekend nog!
 
Zover ik heb kunnen onderzoeken op het grote interweb hebben de ECU's geen vermogensverschillen als je het pairsysteem afkoppelt. de EU ECU houd de gasschuif tegen in de eerste 3 versnellingen middels dat pairsysteem zodat je niet 'volgas' kan geven. Dus gewoon het hele milieu zakje eraf halen.

Op thumpertalk ooit een topic gevonden van iemand (dacht EddieS van SSW die inmiddels gebanned is) die runs incl grafieken had gemaakt met verschillende ECU's en er is geen verschil in vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, en wie het weet mag het zeggen: :)
Vanochtend reed ik ongeveer 100km/h en viel de motor stil. Het was behoorlijk aan het regenen. Daarna niet meer starten. Start motor ging wel gewoon rond en ook accu leverde genoeg stroom (het klonk dat ie de motor nog goed rond kon krijgen.)
Na ongeveer 20 min drogen startte hij weer. Dus het lijkt op een vocht/water probleem. Alle aansluitingen/ stekkers lijken op het eerste gezicht wel gewoon droog te blijven, verlichting etc blijft ook nog prima werken. De motor pakte gewoon niet op bij starten. Iemand een indicatie waar dit vandaan zou kunnen komen?
 
Vraagje, en wie het weet mag het zeggen: :)
Vanochtend reed ik ongeveer 100km/h en viel de motor stil. Het was behoorlijk aan het regenen. Daarna niet meer starten. Start motor ging wel gewoon rond en ook accu leverde genoeg stroom (het klonk dat ie de motor nog goed rond kon krijgen.)
Na ongeveer 20 min drogen startte hij weer. Dus het lijkt op een vocht/water probleem. Alle aansluitingen/ stekkers lijken op het eerste gezicht wel gewoon droog te blijven, verlichting etc blijft ook nog prima werken. De motor pakte gewoon niet op bij starten. Iemand een indicatie waar dit vandaan zou kunnen komen?

wellicht heeft het niets met de regen te maken maar dat je motor warm werd.
Kijk eens wat er gebeurd bij een mooie dag, als het dan weer gebeurd wellicht je ontsteking en dan meestal de pick-up overleden, ik heb zo dagen zitten zoeken alles uit proberen te sluiten alles leek goed ook met metingen, maar na ontsteking te hebben vervangen nooit meer problemen gehad.
 
Bij droog weer (nog) geen probleem gehad, maar zal het in de gaten houden. De bougie-afwatering is een goede mogelijkheid; ik moet dan ook bekennen dat ik daar nog nooit van gehoord had :$ Ik ga die eens opzoeken, en kijken of hij open is. Bedankt zover!
 
Dit moet hem zijn bij de dr-z
102_0163-1.jpg
(plaatje van thumpertalk )
 
Terug
Bovenaan Onderaan