Suzuki GS 500 Topic #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
En vandaag maar even een plaatje van de moto gemaakt...

full


Mooi kleurtje hè. :X De nieuwe lak staat al klaar...

/Edit: Voor de liefhebber zijn de rest van de foto's hier te vinden...
 
Laatst bewerkt:
ziet er leuk uit, met zo'n superbike stuurtje er op :)

maar dat windscherm vind ik echt niet kunnen hoor...

B| Nou, dat windscherm vind ik nou juist zo leuk. :X O-)

De foto's zijn ook gemaakt met het idee om het verschil te zien als de "metamorfose" voltooid is. De stickers zijn er al gedeeltelijk vanaf gehaald om het over te kunnen spuiten. De oplettende kijker heeft gezien dat het achter "handvat" er al af is. (Inmiddels mat-zwart gespoten.) Schermpie moet er nog af. Blok met commandant poetsen. Roestige boutjes vervangen. Reflectoren demonteren. Achterspatbord afzagen e.d.

Dus ik ben er nog wel even zoet mee. Maar deze foto's zijn dus ook meer ter documentatie.
 
Laatst bewerkt:
Oeps, verkeerde knop...

Dan maar weer iets verzinnen om hier te posten. :z

Heeft iemand enig idee of deze kroonplaat origineel is?!

crw_021748.jpg


Het valt mij namelijk op dat de bochten niet helemaal soepel lopen. Het kan zijn dat de moto "vierkante" banden heeft, ik moet wennen aan dez fiets of dat er iets technisch anders zit. Als jullie een idee hebben hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
De stickers zijn er al gedeeltelijk vanaf gehaald om het over te kunnen spuiten. De oplettende kijker heeft gezien dat het achter "handvat" er al af is. (Inmiddels mat-zwart gespoten.)

Dus ik ben er nog wel even zoet mee. Maar deze foto's zijn dus ook meer ter documentatie.


goed bezig stickers weghalen, en matzwart spuiten is altijd goed,probeer et es met je velgen *O*
 
goed bezig stickers weghalen, en matzwart spuiten is altijd goed,probeer et es met je velgen *O*

Ja, dat zou eigenlijk ook erg mooi zijn. Maar ik heb deze 'fiets min of meer gekocht omdat mijn andere moto uit elkaar ligt. En om te vookomen dat ik twee sleutelprojecten heb haal ik deze nog even niet te veel overhoop. Het liefst laat ik het frame stralen, galvaniseren en lakken. Maar dan is het einde zoek. Dus vooralsnog alleen de technische dingen regelen en een koevoet achter deze groene lak zetten.
 
Oeps, verkeerde knop...

Dan maar weer iets verzinnen om hier te posten. :z

Heeft iemand enig idee of deze kroonplaat origineel is?!

(Afbeelding)

Het valt mij namelijk op dat de bochten niet helemaal soepel lopen. Het kan zijn dat de moto "vierkante" banden heeft, ik moet wennen aan dez fiets of dat er iets technisch anders zit. Als jullie een idee hebben hoor ik het graag.

volgens mij is deze wel origineel. dus zou et er zo uit moeten zien..

full
 
heeft iemand misschien een foto van een gs met zo n zwart mini-tour ruitje erop?, ik zou wel eens willen weten hoe dat eruit ziet.... thnks
 
Tjezus jongens het duurt nou toch wel errug lang.
Nog steeds nog maar van één klant fotoos van de nieuwe "flame" schijf ontvangen.

Hebben jullie die dingen nou nog niet gemonteerd?

En Jazzy, kan ik van jou ook een (hoge resolutie)foto krijgen van je remschijf.

Voor me sijt (als ik nog eens tijd krijg om 'm te updaten)

culater@planet.nl
 
...en welke aanpassingen heb je gedaan om deze filters toe te kunnen passen?

zou je eens aan tinusjeuh moeten vragen. Heb het zo van hem gekocht. Is niet echt heel standaard om het maar even zo te noemen. Wat ik ervan begrepen heb is dat Tinusjeuh aan de originele aansluitingen (rubberachtige ringen) die op je carbs zitten een stukje bij geknutseld heeft dat dat weer op het filter past. Binnekort de boel weer uit elkaar dus en dan zal ik eens foto's maken (als ik het nie vergeet)

greetz
 
Tjezus jongens het duurt nou toch wel errug lang.
Nog steeds nog maar van één klant fotoos van de nieuwe "flame" schijf ontvangen.

Hebben jullie die dingen nou nog niet gemonteerd?

En Jazzy, kan ik van jou ook een (hoge resolutie)foto krijgen van je remschijf.

Voor me sijt (als ik nog eens tijd krijg om 'm te updaten)

culater@planet.nl

doe ik vanavond of morgen even!
 
Tjezus jongens het duurt nou toch wel errug lang.
Nog steeds nog maar van één klant fotoos van de nieuwe "flame" schijf ontvangen.
Hebben jullie die dingen nou nog niet gemonteerd?
Tsjah, sorry :P
Ik heb nog geen vakantie en wil eerst nog even m'n remblokjes verslijten,want die zijn nog redelijk nieuw. B|
Er komen uiteraard nieuwe remblokjes op de nieuwe schijf.
 
ff voor de goede orde, losse luchtfilters op gewone cv carburateurs vereist wel
een goede afstelling.

Als je verder niks gedaan hebt is het helemaal niet aan te raden.
Heb je bijv. al een andere uitlaatdemper en andere sproeierbezetting en/of dynojet-kit erin dan kan je het (met een goede afstelling dus) wel doen.
Maar de mogelijkheid bestaat dat bij een bepaalde (harde) zijwind de motor slechter gaat lopen.

Het (aanzuig)geluid is echter wel :9~ vraag dat maar aan Roy (Revz) ik denk dat de hele straat wakker was toen ik op zondagmorgen ff langs kwam.
Meer geluid onder de tank vandaan dan uit de uitlaat :}
(Ik heb Flatslide carbs erop dus daar functioneren die losse filters perfect op)

Groet
Nico
nico_verbouwing_1.jpg
 
Het (aanzuig)geluid is echter wel :9~ vraag dat maar aan Roy (Revz) ik denk dat de hele straat wakker was toen ik op zondagmorgen ff langs kwam.
Meer geluid onder de tank vandaan dan uit de uitlaat :}
(Ik heb Flatslide carbs erop dus daar functioneren die losse filters perfect op)
Wil je dat noooooit meer doen :X










:+

Ik was inderdaad gelijk klaar wakker door dat geluid net als de rest van m'n straat. :P
 
Oeps, verkeerde knop...

Dan maar weer iets verzinnen om hier te posten. :z

Heeft iemand enig idee of deze kroonplaat origineel is?!

(Afbeelding)

Het valt mij namelijk op dat de bochten niet helemaal soepel lopen. Het kan zijn dat de moto "vierkante" banden heeft, ik moet wennen aan dez fiets of dat er iets technisch anders zit. Als jullie een idee hebben hoor ik het graag.
Mijn kroonplaati is precies zo (Model '91?)

Er zijn dus bepaalde jaren GS geleverd met Superbike stuurtjes.

2 :Y

op elke carb 1 ;)
Dan is je hele Airbox verwijderd? Veel opnieuw af moeten stellen dus...Niet zo'n zin in ;) Geluidje zal wel smullen zijn.
 
Mijn kroonplaati is precies zo (Model '91?)

Er zijn dus bepaalde jaren GS geleverd met Superbike stuurtjes.

Jeps, bouwjaar 1991. Dan zal het wel standaard zijn. Maar dan is het verder zoeken waar de instabiliteit vandaan komt in het voorwiel.
 
Lagers lopen soepel en zonder problemen/speling. De remklauw heb ik vanmiddag uit elkaar gehaald. Daar mankeerde wel wat aan. Eén zuiger deed niet lekker mee, scheef afgesleten remblokken, droge montage blokken (?!) en geen vet meer in de geleiders. Dus daar heb ik maar even wat aan gedaan. (Ben momenteel een korte handleiding aan het kloppen.)

Dus alles weer goed schoongemaakt, gevet en gemonteerd. Dus alles loopt weer prima. De schijf is ook recht.

Echter heb ik niet het idee dat het er niet mee te maken heeft. Het lijkt alsof de banden vierkant zijn. Rechtuit gaat prima en flauwe bochten is geen probleem. Maar bij "schuin" door de bocht gaan heb ik het idee dat ik niet helemaal de controle erover heb. Ik houdt de motor wel onder controle doordat ik blijf sturen. Maar ik heb de indruk dat de motor een andere kant opgaat als ik "losser" zou sturen. En dat geeft niet erg veel vertrouwen. Vandaag ben ik daarom veel bochtige wegen afgeweest om te kijken wat het is. Het kan ook allemaal prima in orde zijn, maar dat ik er gewoon aan moet wennen.

Een ander punt is dat de banden redelijk nieuw zijn. Weliswaar is de "gladde laag" er al wel af.

Dus deze week goed blijven zoeken wat het "probleem" is.
 
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
Ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit!

HET IS BEWEZEN!!
er bestaan nog aardige examinatoren in Eindhoven!
want hoewel t eigenlijk toch veel slechter ging als de vorige keer... GESLAAGD *D *D *D

en de eerste echte GS kilometers dr al op zitten :]
best lekker eigenlijk, zo om 1 uur snachts rijden.. lekker rustig op de weg, alles gaat op groen voor je.. en nouja khad gewoon geen zin om te wachten tot morgen :P

:] = :}


Grtz DJ!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan