update:
Het is zowaar gelukt om de motor te starten. De accu heb ik sinds gisteren aan de druppellader gehangen, maar uiteindelijk was het toch nodig om er weer startkabels bij te halen om te zorgen dat er genoeg vermogen was omdat het me uiteindelijk toch +/- 10 minuten heeft gekost om hem koud te starten.
Om eerlijk te zijn ben ik bang dat ik gewoon niet goed weet hoe ik zo'n oud gebakje koud moet starten. Of het bijvoorbeeld juist handig is om wél pri aan te zetten, of het handig is om lang de choke open te zetten, of of het handig of om van tevoren al de gashendel open te draaien.
Ik weet dat het volledig off-topic is, omdat het probleem dus niet de startmotor was. Die draaide geweldig zojuist, maar ik denk dat ik ongelooflijk onkundig, dan al niet onhandig ben in het koud starten van een motor. Even voor de duidelijkheid, ik heb ook een Honda Sevenfifty, en die kan ik een jaar lang koud laten staan en vervolgens met een beetje choke starten binnen een minuut. Dit blijkt toch andere koek.
Dus vandaar alsnog de vraag, en dan laat ik hem een paar dagen koud staan en probeer ik het in een aantal dagen weer:
Hoe start ik het beste déze motor koud, aangezien ik nu meer bang ben dat ik die hele accu leeg aan het trekken ben met koud starten, omdat ik het niet volgens het boekje doe.
Groetjes, een amateur.