Suzuki gs450 zuigt geen benzine aan

TheDutchFab

Rookie
15 okt 2022
13
3
Hallo,

Ik heb een Suzuki GS450 uit 1988 maar het lijkt erop dat de carburateur geen benzine aanzuigt..
Alles is los geweest, schoongemaakt en weer juist gemonteerd.
Als ik rechtstreeks benzine via de achterkant van de carburateur erin gooi loopt de motor gelijk.

Ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn...
Alle hulp wordt zeer opprijs gesteld.

Groetjes Fabian
 
Nu weet ik van ‘n XJ600/Diversion dat deze erg ‘arm’ staan. Derhalve de vacuümgasschuiven staan als het goed is gesloten, dus is er onderdruk in het gedeelte tussen inlaat motor en de smoorklep. Bij n maat van mij zat de vacuümschuif vast. Kan het zijn dat tijdens het monteren de veer boven de schuif niet goed zit? De 450 is wat jaartjes oud, neem aan reguliere verse peut in de tank? Het zou toch apart zijn zo’n mod te moeten doen? Zit er een Pri stand op je benzinekraan? Met tankdop open starten?
De schuif zit niet vast en de veer bovenop zit goed gemonteerd (net even snel gecheckt).
er zit geen pri stand op mn benzinekraan. de vacuum slang die naar de benzine kraan moet gaan heb ik dicht gezet aangezien die aansluiting niet op de benzine kraan zit.

Ik had ook een scheurtje gevonden in de inlaatrubber. Deze was ook behoorlijk uitgedroogd.
Meteen nieuwe besteld, komen volgende week binnen.
 
Als ik dit zo lees is jou mengsel met die filters erop veel , veel , veel te arm geworden als die het wel doet met je hand ervoor .
K&N filter of open geeft veel meer lucht dan het standaard filter en dat moet je met je sproeiers compenseren , meer lucht is meer benzine .
Oke! En hoe ga ik dan tewerk?
Met welke stappen doe ik dat?
 
nee , niet he ? nou , wel dus , bij die van mij hielp niets , alles geprobeerd , en dit was het venige wat hielp ,
het gaat niet om het feit dat een ori luchtfilter(box) niets doet, maar je uitleg is "van de pot gerukt" :

veel motoren hebben de originele filterbox nodig omdat die voor vacuum zorgt

een luchtfilter zorgt niet voor vacuum, het laat minder lucht door.
 
ja , waardoor er een vacuum in de filterbox ontstaat , ik zeg niet dat een filterbox een vacuum maakt , maar goed , je moet hier weer op elke letter letten die je schrijft , ik hoop voor de topic starter dat hij het voor elkaar krijgt
 
Laatst bewerkt:
Er ontstaat geen Vacuüm in een airbox dat kan ook niet anders zou je motor juist met een airbox niet werken je hebt immers lucht nodig voor de verbranding .
De box met een standaard meest gebruikte papieren luchtfilter laat een bepaalde hoeveelheid lucht door waar de sproeiers op afgestemd zijn .
Bij gebruik van Potfilters is die doorlaten van lucht groter door minder weerstand en dan moet er meer benzine bij gemengd worden .
Vacuüm ontstaat alleen als er geen aanvoer is en wel lucht ( meestal) uit gepompt word .

Hoe je te werk gaat om dat met sproeiers aan te passen is al gemeld , lees ik
 
ja , waardoor er een vacuum in de filterbox ontstaat , ik zeg niet dat een filterbox een vacuum maakt , maar goed , je moet hier weer op elke letter letten die je schrijft , ik hoop voor de topic starter dat hij het voor elkaar krijgt
Als je dingen verteld die niet kloppen mag dat best gecorrigeerd worden, hoef je niet boos over te worden hoor, sneeuwvlokje. O-)
 
De schuif zit niet vast en de veer bovenop zit goed gemonteerd (net even snel gecheckt).
er zit geen pri stand op mn benzinekraan. de vacuum slang die naar de benzine kraan moet gaan heb ik dicht gezet aangezien die aansluiting niet op de benzine kraan zit.

Ik had ook een scheurtje gevonden in de inlaatrubber. Deze was ook behoorlijk uitgedroogd.
Meteen nieuwe besteld, komen volgende week binnen.
Dit stukje snap ik niet helemaal, een Suzuki GS450 heeft een benzine kraan die werkt op vacuum, als je dat slangentje er afhaald zou er toch echt geen benzine uit jou benzine kraan mogen komen.

Heeft die motor ooit wel eens gelopen bij jou.
 
Terug
Bovenaan Onderaan