Suzuki gs450L caferacer project

Nou heb dus afgelopen zondag even mijn synchroniseer-tool geprobeerd, werkt aardig alleen moet hij wel even wat meer geknepen kunnen worden want nu duurt het niet lang of alle olie is verdwenen uit de slang voordat ik de kans krijg iets bij te stellen_O-
Maargoed dat is weer een gereedschapje erbij!
Gisteren tijdens een kort ritje hoorde ik kabaal van de aandrijflijn komen en was bang voor een kapot bloklager bij het voortandwiel. Echter was het een lager in het achterwiel welke in de kap zit van het tandwiel, ik heb blijkbaar bij montage een bus verkeerd gemonteerd ( en een hele belangrijke ben ik zelfs vergeten) dus na 100km was dat einde lager. De kracht waarmee het achterwiel word vastgedraaid kwam op het lager ipv de bussen dit was het probleem. Dus ik busje zoeken en nernens vinden (heeft er nooit in gezeten?). Vandaag op het werk nieuw lager meegenomen en een busje gedraait en klaar is beunhaas.
 
Als alle olie er uit gezogen wordt. Dan staan ze dus wel heel erg verschillend.
Je kan de carburateurs er uit halen en dan eerst mechanisch gelijk zetten . Dit doe je door met een voelermaatje onder de vlinderklep te meten zodat ze gelijk komen te staan. Hier na zou je ze met het vacuüm tool fijn af moeten stellen.

Of je draai gewoon eens flink links om en kijkt of het nu meer in balans is en dan gewoon weer fijn afstellen.

Wel moeten natuurlijk allebei de slangen gelijk aangesloten worden en mag er geen lek in zitten anders werkt het natuurlijk ook niet. Succes er mee beunhaas :Y
 
Nou heb dus afgelopen zondag even mijn synchroniseer-tool geprobeerd, werkt aardig alleen moet hij wel even wat meer geknepen kunnen worden want nu duurt het niet lang of alle olie is verdwenen uit de slang voordat ik de kans krijg iets bij te stellen_O-
Maargoed dat is weer een gereedschapje erbij!
Gisteren tijdens een kort ritje hoorde ik kabaal van de aandrijflijn komen en was bang voor een kapot bloklager bij het voortandwiel. Echter was het een lager in het achterwiel welke in de kap zit van het tandwiel, ik heb blijkbaar bij montage een bus verkeerd gemonteerd ( en een hele belangrijke ben ik zelfs vergeten) dus na 100km was dat einde lager. De kracht waarmee het achterwiel word vastgedraaid kwam op het lager ipv de bussen dit was het probleem. Dus ik busje zoeken en nernens vinden (heeft er nooit in gezeten?). Vandaag op het werk nieuw lager meegenomen en een busje gedraait en klaar is beunhaas.
Die bus pleurt ongemerkt uit de tandwieldrager als je het spul loshaalt er rolt dan ergens heen, over een tijdje ga jij ergens een stoffige bus tegenkomen met opruimen. _O- Zonder die bus is het in no time bekeken met je lagers dus hij heeft er wel ingezeten denk ik.
 
Die bus pleurt ongemerkt uit de tandwieldrager als je het spul loshaalt er rolt dan ergens heen, over een tijdje ga jij ergens een stoffige bus tegenkomen met opruimen. _O- Zonder die bus is het in no time bekeken met je lagers dus hij heeft er wel ingezeten denk ik.
Ik denk inderdaad dat ik hem ooit terug ga vinden.

Als alle olie er uit gezogen wordt. Dan staan ze dus wel heel erg verschillend.
Je kan de carburateurs er uit halen en dan eerst mechanisch gelijk zetten . Dit doe je door met een voelermaatje onder de vlinderklep te meten zodat ze gelijk komen te staan. Hier na zou je ze met het vacuüm tool fijn af moeten stellen.

Of je draai gewoon eens flink links om en kijkt of het nu meer in balans is en dan gewoon weer fijn afstellen.

Wel moeten natuurlijk allebei de slangen gelijk aangesloten worden en mag er geen lek in zitten anders werkt het natuurlijk ook niet. Succes er mee beunhaas :Y
Dit is ook een goeie, persoonlijk denk ik dat het aan de inlaatklep licht van de rechter cilinder, deze is toch iets mee en van de winter gaat de kop er af om het hele spul te inspecteren.
Ik heb namelijk de stelschroef al bijna maximaal gehad en veranderd weinig de lengte van de slangen is precies het zelfde net als de andere factoren. Er is gewoon iets niet helemaal lekker binnenin maar hij loopt er momenteel niet slecht om dus het kan een half jaartje wachten (denk ik)
 
Weet neit over welke stel schroef jij het hebt maar die vlinderkleppen gelijk zitten doe je met een schroef en borgmoer en zal maar een kwartslag nodig zijn althans meer heb ik nooit nodig gehad om twee carbs gelijk te krijgen van een jap
Op de werk bank gebruik ik geen voelermaatjes die van niet rond maar plat .
twee nieuwe boortjes van bv 3mm één tussen de vlinderklep en huis zodat de klep er op rust en dan de ander boortje gebruiken om de tweede vlinderklep te meten als die licht de vlinder raakt maar er onder past sta je vrijwel gelijk .
lastiger om dit op op de computer uit te legen dan te laten zien
 
Weet neit over welke stel schroef jij het hebt maar die vlinderkleppen gelijk zitten doe je met een schroef en borgmoer en zal maar een kwartslag nodig zijn althans meer heb ik nooit nodig gehad om twee carbs gelijk te krijgen van een jap
Op de werk bank gebruik ik geen voelermaatjes die van niet rond maar plat .
twee nieuwe boortjes van bv 3mm één tussen de vlinderklep en huis zodat de klep er op rust en dan de ander boortje gebruiken om de tweede vlinderklep te meten als die licht de vlinder raakt maar er onder past sta je vrijwel gelijk .
lastiger om dit op op de computer uit te legen dan te laten zien
Dit is idd ook een manier, ik zal het eerder met paspennen dan doen in plaats van boortjes, maar dat is omdat ik deze voor handen heb. Ik zou het zelfs kunnen wanneer ze gemonteerd zitten :Yaangezien ik overal zeer makkelijk bij kan.
 
Stukje 1.6 mm lasdraad heb ik de laatste keer gebruikt, hoef je ze niet zo ver open te zetten voor het meten.
 
Nou het probleem van de verzopen cilinder elke keer is opgelost, gisteren carburateur er af gehaald en vlotter stond niet super strak afgesteld maar ook niet zo los dat dit het probleem zou moeten veroorzaken. Eenmaal aangekomen bij de motor weer zag ik toch druppels benzine op het blok en toen zag ik dat deze uit de vaccum leiding kwamen die nog aan de tank zat deze is nu afgedopt en de membraan uit het kraantje gehaald aangezien ik toch een kraan tussen de slang heb zitten.
 
Weet niet of ik er al iets over gezegd had, maar ik heb een startschakelaar gemonteerd een tijdje geleden en een killswitch (klein rood drukknopje) heel toevallig paste op de startschakelaar een kapje die ik bij ali express besteld had (waar ik een filmpje van heb geüpload) deze kapjes leken volgens de beschrijving op ali inclusief schakelaar, dit bleek echter niet zo te zijn. Gelukkig had ik er op het werk een gevonden waar het kapje dus toevallig wel op paste. Verder heb ik vandaav sproeiers 130 oftewel 1.3mm gemonteerd welke origineel 115 zijn (er zat 125 in de afgelopen weken) en met 130 loopt hij vlekkeloos en trekt lekker door. Ik merk totaal geen belemmering door de luchtfilters of dergelijke wat ik toch veel lees op internet. Maargoed een kleine update weer dus aangezien ik er veel mee rij weinig tijd om er iets aam te doen :P ps het cockpitje word nog bijgewerkt.
 
Ok fijn om te horen, dat je er veel mee rijdt en dat er nu een sproeier in zit van 130.
Veel plezier er mee. :] .
 
Jaa ik ben er erg blij mee dat hij nu lekker loopt is ook heerlijk enige wat echt nog moet gebeuren is dat de tank nog gespoten moet worden :Y
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1622620Bekijk bijlage 1622620

Dit is trouwens een setje van Tarozzi wat ik pas op een motor heb gebouwd, de bout die de stuurhelften vast zet klemt ook gelijk de clipons op de poot vast, en in de stuurhelften zit een knik waardoor het hele setje mooi zo te stellen is als je wilt. Misschien wat ideeën voor je zelfbouw setje?
hallo

mag ik vragen wat u er voor vraagt?

gr bart
Dat is idd amper een demper te noemen :? ik heb er zelf maar een paar gemaakt (db-killer is besteld) verder nog even demperwol ofwat de originele naam mag wezen kopen en dan ben ik benieuwd wat straks het geluid is! Heb vandaag ook de hitteband binnen gekregen en hoop dat ik aan 1 rol genoeg heb dus dat is even afwachten. Ik heb ook een rearset gekocht (schakel/remset) van tarozzi, goeie €120 kwijt maar als ik het lees wel de moeite waard dat komt morgen al binnen en dan zijn de meeste onderdelen wel compleet schiet mij alleen nu binnen dat ik koplamp oren ben vergeten maar die kan ik in de buurt misschien wel halen. Bekijk bijlage 1627831
screenshot_20210503-192228_chrome-jpg.1627833
Bekijk bijlage 1627834
hallo

waar dient zo'n rear schakel en rem set voor en heeft een foto als ze gemonteerd zijn?
 
Hallo Bart, het is gewoon een leuke upgrade voor je motor, ik kon het originele schakelpookje niet meer gebruiken doordat de zithouding was veranderd waaroor ik verder met mijn voeten naar achter moest ivm de lengte van mijn benen. Uiteindelijk dit setje gekocht die je overal universeel op kunt maken en ze zijn super fijn en makkelijk kan ik je vertellen! Als ik goeie foto's heb zal ik ze even sturen.
Screenshot_20210702-074026_Gallery.jpg
Screenshot_20210702-074057_Gallery.jpg
 
Ik wil nu weer een opmerking maken over het kraantje én het slangetje van de accu maar ik doe het niet. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan