Zx12R streetfighter project

Als je voor de "Bandit" klauwen gaat neem dan ook de Brembo gesinterde remblokken met rode plaatjes, echt een goede combinatie voor op straat, geen of amper opwarmtijd maar wel goed bijten, zo had ik het op mijn getunede Bandit 1200, en ik had een radiale Nissin pomp, stalen leidingen en de 4-zuiger Nissin Bandit/GSX-R klauwen met carbon/keramische blokken op mijn Classic Racer en ik kon bij 180 km/h mijn voorwiel blokkeren, met racebanden, maar die blokken hadden echt wat warmte nodig, het is een combo die je vaak ziet omdat deze goed werkt.
Dank voor je overtuigende bericht!
Heb ik wel voor niks een halve dag die zeszuiger klauwen lopen schoonmaken 😂
Vul meteen mijn boodschappenlijstje aan en ga op zoek!
Het is maar goed dat ik ten tijde van de koop niet wist dat het zo uit de hand zou gaan lopen. Onwetendheid is zaligmakend 😇
Ben erg blij met de kennis die jullie met me delen. Op deze manier is ie straks niet alleen qua looks zo als ik hem wil maar heb dan ook de juiste onderdelen verbouwd/ ge-upgrade!

Heb daarom vandaag meteen maar een donatie gedaan aan MF
 
Robinjo,

Ik heb een mooie brembo radiale rempomp gevonden. Kun je aan de hand van het plaatje en de info aangeven of dit de juiste remklauwen zijn die jij ook verbouwd hebt?
Ofwel: zijn dit de goeie? 😇

Omschrijving zegt:

Set Nissin remklauwen. Passend op diverse modellen GSX-R. Bouwjaar 1988 t/m 2000.
• Model/Type: GSX-R600 GSXR600 GSX-R750 GSXR750 GSX-R1100 GSXR1100
• Artikelnummer: 59100-33C00 / 59300-33C00
 

Bijlagen

  • IMG_4717.png
    IMG_4717.png
    84,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4718.png
    IMG_4718.png
    86 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Robinjo,

Ik heb een mooie brembo radiale rempomp gevonden. Kun je aan de hand van het plaatje en de info aangeven of dit de juiste remklauwen zijn die jij ook verbouwd hebt?
Ofwel: zijn dit de goeie? 😇

Omschrijving zegt:

Set Nissin remklauwen. Passend op diverse modellen GSX-R. Bouwjaar 1988 t/m 2000.
• Model/Type: GSX-R600 GSXR600 GSX-R750 GSXR750 GSX-R1100 GSXR1100
• Artikelnummer: 59100-33C00 / 59300-33C00
Het lijken dezelfde

1708476966850.jpeg

Wat ik je niet kan garanderen is of deze inderdaad op jouw voorvork passen, dat was niet mijn idee, ik bevestigde alleen dat het goede klauwen zijn. ;)
 
Hahaha, midden in de nacht nog antwoord krijgen. Dank je hartelijk. MF is de hemel voor motorrijders en onwetende sleutelaars 😎
Ja die lijken inderdaad hetzelfde te zijn. Ik zal eerst even langs Bor motorparts in De Lutte rijden, kijken wat hij heeft liggen. Neem ik mijn remklauwen mee om te vergelijken. Als hij niets heeft liggen bel ik in de loop van de dag maar even naar de aanbieder van die foto”s. Wellicht kan het bedrijf me daarbij helpen of ik maak de afspraak dat ik ze terug kan sturen als ze niet passen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een laat werkschema dus ben ook nog laat wakker, in de ochtend geen moeilijke vragen stellen aub. :P
Succes met je remmen. :t
 
voor de ZRX weet ik er meer van, voor de ZX12R is het wat gissen, ligt namelijk niet alleen aan de afstand russen de boutgaten maar ook aan de vork constructie en de diameter van de remschijven.

er zijn ook 6-zuiger nissin remklauwen, schijnen goed te zijn maar zeldzaam en duur.
 
Ik heb de klauwen gevonden en lijken inderdaad te passen. Maar mij werd aangeraden om eerst de boel op te bouwen met de standaard remklauwen (met blauwe Brembo remblokken) zodat ik weet wat ik heb en dan beslissen of ik de remklauwen wil veranderen. Ik heb besloten om die stappen te volgen. Ik heb wel de stalen remleidingen opgemeten en besteld.

Heb net een heel goede aanbieding gekregen voor een radiale rempomp van Brembo (zx10r) voor 120 euro, zo goed als nieuw. Die koop ik dus toch maar voor de zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
goed advies, je klauwen zijn al netjes (neem aan dat ze mooi soepel lopen). Geld uitgeven kan altijd nog. Denk dat de aansluiting van de remleidingen niet heel veel anders zal zijn op de 4-pots klauwen, ga je naar radiale klauwen dan zou dat wel een issue kunnen zijn.
 
goed advies, je klauwen zijn al netjes (neem aan dat ze mooi soepel lopen). Geld uitgeven kan altijd nog. Denk dat de aansluiting van de remleidingen niet heel veel anders zal zijn op de 4-pots klauwen, ga je naar radiale klauwen dan zou dat wel een issue kunnen zijn.
Ook jouw tip is erg waardevol en voorkomt wellicht overbodige kosten, waarvoor dank!

De remmen lopen inderdaad soepel. Heb de koop van de stalen remleidingen nog kunnen annuleren. Ga eerst de standaard remleiding gebruiken en vervang die pas als ik meer weet.
 
Het kan zomaar zijn dat de aansluiting van de remleiding bij een radiale rempomp op een andere plek zit, dat kan gevolgen hebben voor je remleidingen, lengte en aansluiting. Ik zou eerst zorgen dat je de pomp en klauwen hebt die je wilt houden en dan de remleidingen op maat laten maken, bijvoorbeeld NR1motor heeft een heel fijne Hell remleiding configurator, daar heb ik al een paar sets laten maken, kan je ook kleurtjes kiezen en zo.
 
Het kan zomaar zijn dat de aansluiting van de remleiding bij een radiale rempomp op een andere plek zit, dat kan gevolgen hebben voor je remleidingen, lengte en aansluiting. Ik zou eerst zorgen dat je de pomp en klauwen hebt die je wilt houden en dan de remleidingen op maat laten maken, bijvoorbeeld NR1motor heeft een heel fijne Hell remleiding configurator, daar heb ik al een paar sets laten maken, kan je ook kleurtjes kiezen en zo.
Zo had ik het ook in de planning, thx
 
Robinjo,

Ik heb een mooie brembo radiale rempomp gevonden. Kun je aan de hand van het plaatje en de info aangeven of dit de juiste remklauwen zijn die jij ook verbouwd hebt?
Ofwel: zijn dit de goeie? 😇

Omschrijving zegt:

Set Nissin remklauwen. Passend op diverse modellen GSX-R. Bouwjaar 1988 t/m 2000.
• Model/Type: GSX-R600 GSXR600 GSX-R750 GSXR750 GSX-R1100 GSXR1100
• Artikelnummer: 59100-33C00 / 59300-33C00
Die heb ik ook nog wel voor je liggen.
 
ik heb mijn leidingen bij Venhill engineering besteld, dan koop je de losse onderdelen en kan je het op maat maken.

Iets minder gladjes als een HEL of galfer, maar je kan wel mooi alles perfect op maat maken.
 
Besteld ze misschien ook wel bij sparks of maken ze ze zelf ?
Ik denk dat Hell een applicatie heeft gemaakt die webshops dan kunnen integreren op hun eigen website, bij Sparks werkt het hetzelfde als bij NR1motor. Hell maakt zelf de daadwerkelijke leidingen, de webshops pakken alleen hun percentage. :Y Best kans dat de leidingen ook direct bij Hell vandaan geleverd worden. (Ik zit zelf ook in de online bestel business dus ik zie zeg maar de achterkant van dit soort orders)
 
Ik denk dat Hell een applicatie heeft gemaakt die webshops dan kunnen integreren op hun eigen website, bij Sparks werkt het hetzelfde als bij NR1motor. Hell maakt zelf de daadwerkelijke leidingen, de webshops pakken alleen hun percentage. :Y Best kans dat de leidingen ook direct bij Hell vandaan geleverd worden. (Ik zit zelf ook in de online bestel business dus ik zie zeg maar de achterkant van dit soort orders)
Dit zegt Sparks op hun site:
In onze eigen werkplaats maken wij de HEL remleidingen . Wij zijn de enige officieel gecertificeerde fabrikant van Hel Performance stalen motor remleidingen voor Nederland.
Je koopt dus rechtstreeks bij diegene die ze maakt.
Hel remleidingen zijn van absolute topkwaliteit en dankzij onze unieke persverbinding zijn de koppelingen nog draaibaar na het afpersen, waardoor een perfect pasvorm altijd gegarandeerd is.
Dus ws komen die van nr1 ook gewoon van Sparks trading.
 
Sparks-Online is de internet domeinnaam van onze bedrijfsnaam Sparks Trading.
Gestart in 2003 als importeur van kwaliteits-accessoires voor motoren en Nederlands enige officieel gecertificeerd fabrikant van Hel Performance motor remleidingen.

Je hebt gelijk. :Y
 
Sparks-Online is de internet domeinnaam van onze bedrijfsnaam Sparks Trading.
Gestart in 2003 als importeur van kwaliteits-accessoires voor motoren en Nederlands enige officieel gecertificeerd fabrikant van Hel Performance motor remleidingen.

Je hebt gelijk. :Y
En weer wijzer :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan