PixelKillerGJ
MF'er
- 28 jun 2023
- 63
- 26
- Onderwerp starter
- #26
Ik heb wel een normale maar op YouTube gebruiken ze zo'n speciale boutJazeker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb wel een normale maar op YouTube gebruiken ze zo'n speciale boutJazeker
Ja klopt, ik had al wat aan mijn bericht toegevoegd. Die bout is beterIk heb wel een normale maar op YouTube gebruiken ze zo'n speciale bout
Ik denk dat ik geluk hebNee, eerst kijken of je de vliegwielen kan verwisselen
Of heb je 'n Calfornia model bemachtigt?Ik heb een cdi en kabelboom opgehaald, want de vliegwielen uitwisselen kan dus niet. Er zitten wel meer aansluitingen op de 4JH cdi zie ik maar die wil ik eigenlijk leeg laten dan. Ik kan alleen niet herleiden welke kleuren waarheen gaan omdat de kleuren niet overeen komen met het schema uit de haynes manual. Zijn er schema's met welke pin op de cdi waarvoor is, dan kan ik daarmee de stekkers overzetten, ik zoek wel maar kan ze niet vinden.
Ik mag hopen dat ik geen California model heb. Bedankt voor het schemaatje. Even zien hoe ze de pinnetjes nummeren.Misschien is dit nuttig:
https/www.ignitech.cz/zdroj/en/vyrobky/tcip/manual/Yamaha FZR600 4JH TCIP4.doc
Volgens een vage bekende zouden de bedradingsschema's hetzelfde moeten zijn, 4JH en 3HE.
Bedradingssschema zie FZR, het enige echte, volledige topic
Of heb je 'n Calfornia model bemachtigt?
Zou gek zijn als je de CDI kan verwisselen, aangezien de vliegwielen niet gelijk zijn?Het kan best zijn dat heel veel tot alles overeen komt en dat je 1 op 1 de CDI kan wisselen. Ik heb het nog nooit gedaan, ik weet echter wel wat de draden betekenen en doen. Ben wel reuze benieuwd naar de pinbezetting en wat je vindt. Nu ga jij dingen aan mij vertellen
Ik heb bij elk vliegwiel een passende cdiZou gek zijn als je de CDI kan verwisselen, aangezien de vliegwielen niet gelijk zijn?
Oké komt ie. Voor de 3HE cdi heb ik 2 stekkers, 8 en 6 pins met een 3 en 6 bezetting respectievelijk (Zie de foto's met de witte stekkers). De kleurtjes kloppen netjes met de haynes manual dus daarvan weet ik wat welke draad doet.Het kan best zijn dat heel veel tot alles overeen komt en dat je 1 op 1 de CDI kan wisselen. Ik heb het nog nooit gedaan, ik weet echter wel wat de draden betekenen en doen. Ben wel reuze benieuwd naar de pinbezetting en wat je vindt. Nu ga jij dingen aan mij vertellen
Daar heb ik ook aan gedacht, alleen het 3HE blok had glitter in de olie en wat grotere blokken dus ik denk dat ik niet weg kom met alleen de kop vervangen.Misschien stomme opmerking, maar is de kop niet uitwisselbaar? En anders het timing-tandwiel bewerken zodat deze wel passend te maken is?
Nou, ik ben eruit gekomen. Alle draden nagelopen en uiteindelijk passend gekregen. De motor loopt.Het kan best zijn dat heel veel tot alles overeen komt en dat je 1 op 1 de CDI kan wisselen. Ik heb het nog nooit gedaan, ik weet echter wel wat de draden betekenen en doen. Ben wel reuze benieuwd naar de pinbezetting en wat je vindt. Nu ga jij dingen aan mij vertellen
Uiteindelijk de draden als volgt doorverbonden voor het geval iemand dit ook wil doen.Nou, ik ben eruit gekomen. Alle draden nagelopen en uiteindelijk passend gekregen. De motor loopt.
Bewijs hieronder
Daar weet @Rob RD alles van.Korte update met vraag: alles aangesloten en na even knutselen past alles en werkt het, behalve de koppeling. Er zit weerstand op de koppelingshendel en ik heb die afgesteld met het schroefje op de tandwielcover, de koppeling ontkoppelt alleen niet. Kan dit iets simpels zijn zoals het balletje wat voor die pin is uitgevallen of moet de koppeling uit elkaar? Misschien weet iemand hier dit zo te zeggen.
Met draaiende motor en koppeling in gewoon in m'n 1 trappen met n beetje vaart? Ga ik eens proberen na de kerst.Effe een beetje op snelheid steppen in zin 1 trappen en voor je de straat uit bent ontkoppelt ze. Plakken vaak een beetje, niet alleen FZRren en niet alleen Yamaha's