Yamaha TZ met RD35O blok race project

monoracer71

MF veteraan
8 aug 2009
1.865
902
20231022_161301.jpg
 
Tjeetje Willem, waar begin je aan. Dan bedoel ik dat RD blok. Zijn daar nog (betaalbare) onderdelen voor leverbaar?

Mijn maatje racete in de tijd met een Bakker frame met een RD350 blok met TZ onderdelen. Moet zeggen, een supermono kan stuk, maar een TZ zeker ook en is bovendien erg afhankelijk van een goede afstelling en die veranderd bij een 2 takt ieder uur.

Dapper dat je er aan begint, heb je een beetje 2 takt kennis ?

Wat ga je doen als de motor klaar is? Mag je er SAM mee rijden?

Succes, Rob
 
Rd blokken zitten ook in banshee quads , alles is nog nieuw te krijgen , cilinders, carters, versnellingsbakken…..
 
Vind dit wel een leuke optie +4mm meer slag , 5mm langere drijfstang en dan samen met opgeboorde ypvs cilinders.


Sale!

Krukas set Yamaha YFZ 350 Banshee

€ 580,00 € 545,00

GRATIS verzending
Krukas set

  • Yamaha YFZ 350 Banshee 1987-2006

  • Merk: HOT RODS

  • Bevat +4 mm stroker krukas met +5 mm langere stang, hoofdlager/afdichtingen en complete pakkingset voor complete installatie.
  • Vereist Vertex zuigers met lange stang voor gebruik met originele (OEM) cilinderkop.
 
Tjeetje Willem, waar begin je aan. Dan bedoel ik dat RD blok. Zijn daar nog (betaalbare) onderdelen voor leverbaar?

Mijn maatje racete in de tijd met een Bakker frame met een RD350 blok met TZ onderdelen. Moet zeggen, een supermono kan stuk, maar een TZ zeker ook en is bovendien erg afhankelijk van een goede afstelling en die veranderd bij een 2 takt ieder uur.

Dapper dat je er aan begint, heb je een beetje 2 takt kennis ?

Wat ga je doen als de motor klaar is? Mag je er SAM mee rijden?

Succes, Rob
Hoi Rob.

Heb 2 jaar geraced met een aprilia rs250.
Wil het behoudend afstellen , hoef niet de laatste paar pk.
sam racen moet ik ook eens gaan doen , neem ik ook de Norton mee.
 
Zuigers 66 mm 2 mm groter dan origineel.

Zuiger set long rod Yamaha YFZ 350 Banshee​

Zuiger set long rod Yamaha YFZ 350 Banshee


€ 142,50
GRATIS verzending
mm
64,00 mm 64,50 mm 65,00 mm 65,50 mm 66,00 mm
12345678910Meer
In winkelwagen
Zuiger set long rod

  • Yamaha YFZ 350 Banshee 1987-2006

  • Merk: WISECO


  • Wiseco zuiger van uitstekende kwaliteit
  • Set bestaat uit: Zuiger, borgringen, pen en ringen
 
De krukkendokter was niet te spreken over Wiseco in een RD350.
Wat raad hij dan aan ?

Deze heb ik ook gevonden :

  1. Yamaha Banshee 350 Vertex +4mm Stroker Long Rod Cast Piston Kit (For use with HR +4mm Stroker, Stock Cylinders, and Stock Cylinder Head)
Yamaha Banshee 350 Vertex +4mm Stroker Long Rod Cast Piston Kit (For use with HR +4mm Stroker, Stock Cylinders, and Stock Cylinder Head)
  • Yamaha Banshee 350 Vertex +4mm Stroker Long Rod Cast Piston Kit (For use with HR +4mm Stroker, Stock Cylinders, and Stock Cylinder Head)

Yamaha Banshee 350 Vertex +4mm Stroker Long Rod Cast Piston Kit (For use with HR +4mm Stroker, Stock Cylinders, and Stock Cylinder Head)​

VERTEX PISTONS

MSRP: $119.95
$97.46
(U bespaart $22.49 )

(Nog geen beoordelingen) Een beoordeling schrijven
SKU:216-059-101-2306Beschikbaarheid:Usually Ships in 3-5 Business DaysVerzending:Berekend tijdens het afrekenen

Manufacturers Part #:23607XXX (XXX indicates Oversize Piston Specs)Purchase Notes:These Pistons are sold individually, 2 Piston Kits required for complete engine rebuild.
 
Ik heb het gevraagd voor je, wordt vervolgd.
Hallo, TKRJ ,dus de japan uitvoering,of ASSO , Vertex is heel goed maar duur die heb ik in mijn standaard ypvs. ART was standaard montage vanaf fabriek voor RD in 0,25 en 0,50 overmaat, maar je vind ze haast niet meer,ART staat in de binnenzijde van de zuiger.Altijd binnen kant merk opzoeken als je een RD zuiger in je handen krijgt. Ik zelf zou voor ypvs opgevoerd Vertex nemen ,duur maar goed.
 
Ik heb ook overmaat Vertex zuigers in mijn RZ350 zitten, door de vorige eigenaar nog gedaan, en die doen het bij mij al 3000 km uitstekend.
Maar die van mij kan je hooguit als mild getuned omschrijven, misschien dat nog niet eens. :P
 
Ik heb ook overmaat Vertex zuigers in mijn RZ350 zitten, door de vorige eigenaar nog gedaan, en die doen het bij mij al 3000 km uitstekend.
Maar die van mij kan je hooguit als mild getuned omschrijven, misschien dat nog niet eens. :P
Vertex kan ook de speciale zuigers voor de lange slag krukas dus die zal het wel moeten worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan