Suzuki gs450L caferacer project

Vonkt de bougie wel van de betreffende cilinder ?
Ja heb alles al omgewisseld, heb zojuist compressie gemeten en kom tot de treurige conclusie dat deze te laag is, ene cilinder is 10bar en de andre maar 6 ongeveer de klepspeling is een beetje te veel meer dat zou voor de compressie niet uit moeten maken, balen dan ligt het of aan de zuiger/cilinder of aan klep die toch iets doorlaat op een of andere manier. Kan natuurlijk de koppakking ook nog zijn trouwens.
Ik heb het met de verkoop totaal niet gemerkt helaas.
 
Ondanks slechte compressie de cilinder net gewoon aan het meelopen gekregen. Misschien zat er ergens vuil ofzo? Toch gek dat hij nu ook geen brandstof meer terugspuwd terwijl ik niks heb veranderd
 
Dus nu loopt ie zoals het hoort op 2 pitten ? Mooi toch ! Kun je altijd nog bekijken of je wat aan de mindere compressie wilt gaan doen.
 
Dus nu loopt ie zoals het hoort op 2 pitten ? Mooi toch ! Kun je altijd nog bekijken of je wat aan de mindere compressie wilt gaan doen.
Hij loopt op 2 pitten, hittebestendige verf begint daar nu ook te dampen. Morgen kijken of ik hem ook echt goed aan het lopen krijg, zou mooi zijn dan maak ik een filmpje en post ik hem hier even.
 
Het heeft even geduurt en ik zal jullie dan ook niet teleurstellen. Het probleem zat in de inlaat klep die met een plaatje van 2.85 ongeveer .2 mm speling had en tussen de 0.03 en 0.08 hoort.
Echter het probleem was niet te veel speling maar te weinig:? want met een plaatje van 2.50 heb ik tering veel speling maar loopt hij prima als een zonnetje.
Dus ik verwacht dat de nok niet helemaal netjes is qua vorm ofzo ik zou het anders ook niet weten.
In elk geval hier waar jullie allen op gewacht hebben: ( ps het na-ploffen is al verholpen )
 
Jaaa dat dacht ik dus ook, het klink beetje gek via film maar het is echt goed gedempt en echt niet doofmakend hard dus gewoon netjes. Ben echt blij en leuk dat het gewoon gelukt is eigen dempers te maken, kan vanavond goed slapenO-)
 
Zo het is weer even tijd voor een updatje, ketting is in elkaar geklonken en zit er op, de voorrem is aangesloten. De gaskabel zit er aan met het handvat evenals de koppeling. Heel veel meer heb ik eigenlijk nog niet kunnen doen tot nu toe dus wanneer er weer wat meer info komt zal ik deze zeker even achterlaten👍
 
Goedemorgen beste lui,
Dit weekend heb ik de motor dan zover klaar gekregen dat hij rijdbaar is, de puntjes op de i moeten nog wel gezet worden want er zijn nog kleine dingetjes gebeuren moeten maar ik kan er gewoon mee rijden. Verder loop hij nog wel een beetje rouw met wat gestotter op half gas, dit is denk ik puur afstelling of de luchtfilters die de membranen deels blokkeren. Over het algemeen ben ik tevreden en is het lekker om weer eens op een tweewieler te zitten.:] iedereen reuze bedankt voor de tips en motivatie het was leuk iedereen op de hoogte te houden, en denk dat ik dit af en toe ook wel blijf doen de komende tijd aangezien er nog wat aan moet gebeuren.
 
Je blijft toch wel updates geven. Ben nog wel benieuwd naar de sproeier bezetting en natuurlijk foto's 👍
 
Euhm als ik mij niet vergis heb ik de sproeiers met 1.25 mm opgeboord en was geloof ik 1.15
Hij rijd er eigenlijk verrassend goed mee en start prima etc. Verder heb ik even ee zijstandaard er opgemaakt want zonder was toch wel lastig. Ook van de filters heb ik weinig last met betrekking tot de blokkade van de vacuum inlaat deze worden iets geblokkerd door de aftermarket filters maar ik merk er weinig van. Acceleratie is goed misschien dat het verschil merkbaar is zonder filters. Hier een foto hoe hij er nu bij staat.
20210601_115119.jpg
 
Oja om even terug te komen op het verschil in compressie van beide cilinders, dit had waarschijnlijk te maken met de slechte synchronisatie van de carbs in samenhang met de klepspeling. Als ik iets gas geef tijdens een compressie test slaat de meter meteen hoger uit. Rechter cilinder loopt ook net niet mee stationair dus synchroniseren lijkt mij niet verkeerd.
 
Jaa ik weet het maar het leek mij dus dat je ondanks dat het gas dicht is wel ongeveer de zelfde waardes moest meten maar die theorie bleek in mijn geval in rook op te gaan
 
O kijk daar kan ik wat mee, ik zag schroefjes aan mijn inlaten. Beide hebben er een ik dacht dat deze er uit moesten maar blijkt van niet dus
 
Nee zit een schroefje bij de inlaat, tussen het blok en de carburateur, daar draai je een plugje in en op het plugje zit dan de slang.
Als plug heb ik een hulp stukje gebruikt voor het oppompen van een frans fietsventiel. heb hier andere draad op gesneden, dus over de bestaande draad heen, niet helemaal perfect, maar met een rubber ringetje er achter sluit het toch goed af en dan op het glade gedeelte zit dan
de doorzichtige plastic slang, die heb ik bij de bouwmarkt gekocht. als olie heb ik rode 2 takt olie gebruikt, waarom, die had ik nog staan. :+

hulp stukje fransfiets ventiel.JPG
 
Jaa zoiets moet ik ook gaan maken. Ik heb even een foto gemaakt als hst goed is moet ik deze schroeven hebbem toch? Die tussen het inlaatrubber en de cilinder
20210602_122124.jpg
 
Schroeven op de inlaat om vacuüm te meten.
Schroef tussen de 2 carbs om te synchen.
En als je je kraan op PRI laten staan heb je kans op een blok vol benzine.
 
Schroeven op de inlaat om vacuüm te meten.
Schroef tussen de 2 carbs om te synchen.
En als je je kraan op PRI laten staan heb je kans op een blok vol benzine.
Leuk dat je dat zegt, vlotter was vannacht al blijven hangen van de rechter carb. Kon ik eerst weer de bougie er uitdraaien en de benzine er uit halen. Dus vanaf nu kraan altijd dicht:Y
 
Vandaag al wat gedaan: begonnen met synchronisatie bordje maken met brandstofslang van 3 meter. Onvegeer 0.5 meter per carb op de plank alleen nog even kijken hoe ik de olie in de slang krijg.
Schiet me te binnen terwijl ik dit typ, kan wel met de rem ontluchter die werkt ook gewoon andersom.
En misschien vanmiddag even synchroniseren!
Hoevel olie moet er ongeveer in? Het word denk ik rode 2takt olie namelijk. Als ik een kwart van de slang vol maak aan beide kanten op het bordje is dit denk ik meer dan genoeg of niet? Kan het iet precies vinden in de howto.
Alvast bedankt! Zal straks even foto maken zit nu bij de kapper.
 
Zo heb ik het gedaan . Is wel bij een xtz 750. Maar dat maakt niet uit. Wel gebruik ik een ander tankje voor de benzine. Dan kan je makkelijker bij de schroefjes van de carburateurs.
20210331_202224.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan