Suzuki GS500 Topic #26 - Een betere is nog niet uitgevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klepspeling wordt over het algemeen alleen maar strakker, een losse klepspeling maar binnen de toleranties lekker zo laten, er net boven zou ik inderdaad wel binnen de toleranties brengen.
 
Klepspeling wordt over het algemeen alleen maar strakker, een losse klepspeling maar binnen de toleranties lekker zo laten, er net boven zou ik inderdaad wel binnen de toleranties brengen.

Merci, dus idd de 0,10mm pak ik aan. Nu ben ik nog een n00b, maar waarom wordt klepspeling juist strakker? De n00b logica zegt mij dat speling in de tijd ruimer wordt omdat de kleppen inslijten in de cilinderkop. Maar ik zie vast wat over het hoofd :X
 
Merci, dus idd de 0,10mm pak ik aan. Nu ben ik nog een n00b, maar waarom wordt klepspeling juist strakker? De n00b logica zegt mij dat speling in de tijd ruimer wordt omdat de kleppen inslijten in de cilinderkop. Maar ik zie vast wat over het hoofd :X

Je bent er bijna, nog iets harder nadenken.... })

Als de klep inslijt in de zitting komt deze dichter naar de nokkenas>klepspeling wordt strakker
 
Je bent er bijna, nog iets harder nadenken.... })

Als de klep inslijt in de zitting komt deze dichter naar de nokkenas>klepspeling wordt strakker

Eh oeps, inderdaad zit de klep andersom dan ik even dacht ... :$
Wat dat betreft kun je dan beter bovenaan de tolerantie zitten, dus op 0,08mm, omdat deze toch kleiner gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen mijn achterband laten vervangen en nu nog effekes de band inrijden en dan bochten maken maar. De voorband was er nog niet en wordt volgende week gedaan.

De achterband is een Bridgestone BT45
 
Beste lezer,

Sinds kort ben ik geslaagd voor mijn A2 en vandaag heb ik een GS 500 aangeschaft! Proefritje gemaakt, niet echt iets ontdekt wat niet klopte. 100 km naar huis gereden, maar ik ben er op de snelweg erachter gekomen dat de motor niet veel harder wil dan 110/120. Kraantje op PRI zetten zorgt dat ie wat beter loopt, maar hij blijft niet boven de 6000 toeren komen op de snelweg. in Neutraal wil hij wel naar 10.000 toeren. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn? Als de motor warm is blijft hij netjes op 1500 toeren ong. aan. Er zit een laser K1 uitlaat op. Iemand tips naar wat het probleem zou kunnen zijn? :)

Groetjes,

Een nieuwe GS rijder
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij de grote motorzaak in Bodegraven de 265 shim in kunnen ruilen voor een 270. Drie euro bijbetaling dus netjes zo. Vandaag teruggeplaatst en nu nog even wachten tot de blauwe Permatex binnen is zodat ik het kleppendeksel weer terug kan schroeven. Rubberen pakking lijkt nog in orde te zijn dus wil ik hergebruiken.

De carburateur zit weer in elkaar, maar ik heb nog niet echt begrepen hoe ik de juiste vlotterhoogte kan controleren dus ik hoop dat die binnen de marges valt.
Dat microsproeiertje heb ik er uit gelaten omdat ik niet weet waar ik die moet plaatsen en ik er maar 1 heb. Omdat ik deze ook nergens op foto's of youtube filmpjes terug zie komen denk ik dat ze niet erg belangrijk zijn.

Dan maar eens een mooi CarbSync metertje bouwen met de 5 meter 6mm aquariumslang die ik vandaag heb gehaald.

Het luchtfilter is trouwens wel vrij vuil en vettig. Hoe belangrijk is het om die te vernieuwen? 35 euro bij de dealer vandaag vond ik wat veel dus heb ik maar even laten liggen omdat ik geen onnodig geld in deze motor wil steken.
 
Laatst bewerkt:
Beste lezer,

Sinds kort ben ik geslaagd voor mijn A2 en vandaag heb ik een GS 500 aangeschaft! Proefritje gemaakt, niet echt iets ontdekt wat niet klopte. 100 km naar huis gereden, maar ik ben er op de snelweg erachter gekomen dat de motor niet veel harder wil dan 110/120. Kraantje op PRI zetten zorgt dat ie wat beter loopt, maar hij blijft niet boven de 6000 toeren komen op de snelweg. in Neutraal wil hij wel naar 10.000 toeren. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn? Als de motor warm is blijft hij netjes op 1500 toeren ong. aan. Er zit een laser K1 uitlaat op. Iemand tips naar wat het probleem zou kunnen zijn? :)

Groetjes,

Een nieuwe GS rijder

25kw set erin?
 
Beste lezer,

Sinds kort ben ik geslaagd voor mijn A2 en vandaag heb ik een GS 500 aangeschaft! Proefritje gemaakt, niet echt iets ontdekt wat niet klopte. 100 km naar huis gereden, maar ik ben er op de snelweg erachter gekomen dat de motor niet veel harder wil dan 110/120. Kraantje op PRI zetten zorgt dat ie wat beter loopt, maar hij blijft niet boven de 6000 toeren komen op de snelweg. in Neutraal wil hij wel naar 10.000 toeren. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn? Als de motor warm is blijft hij netjes op 1500 toeren ong. aan. Er zit een laser K1 uitlaat op. Iemand tips naar wat het probleem zou kunnen zijn? :)

Groetjes,

Een nieuwe GS rijder

De GS500 heeft een gedrocht van een brandstof systeem, twee kraantjes en een hoop slangetjes.
Hoe ziet de tank er van binnen uit, hoogstwaarschijnlijk is het filter van de hoofdkraan verstop en al helemaal als er roest in de tank zit.
 
Vandaag bij de grote motorzaak in Bodegraven de 265 shim in kunnen ruilen voor een 270. Drie euro bijbetaling dus netjes zo. Vandaag teruggeplaatst en nu nog even wachten tot de blauwe Permatex binnen is zodat ik het kleppendeksel weer terug kan schroeven. Rubberen pakking lijkt nog in orde te zijn dus wil ik hergebruiken.

De carburateur zit weer in elkaar, maar ik heb nog niet echt begrepen hoe ik de juiste vlotterhoogte kan controleren dus ik hoop dat die binnen de marges valt.
Dat microsproeiertje heb ik er uit gelaten omdat ik niet weet waar ik die moet plaatsen en ik er maar 1 heb. Omdat ik deze ook nergens op foto's of youtube filmpjes terug zie komen denk ik dat ze niet erg belangrijk zijn.

Dan maar eens een mooi CarbSync metertje bouwen met de 5 meter 6mm aquariumslang die ik vandaag heb gehaald.

Buy Delo Air Filter | Louis Motorcycle & Leisure
Het luchtfilter is trouwens wel vrij vuil en vettig. Hoe belangrijk is het om die te vernieuwen? 35 euro bij de dealer vandaag vond ik wat veel dus heb ik maar even laten liggen omdat ik geen onnodig geld in deze motor wil steken.

Buy Delo Air Filter | Louis Motorcycle & Leisure
 
25kw set erin?

Lijkt me dat ie met een 25kw set de 150 wel moet halen? De Motor staat momenteel in zn nieuwe slaaphok, ik zal 'm morgen even bekijken. Hij is van bj 1992 en heeft ong 47k. gelopen. Ik ben zelf niet zo heel technisch dus hij zal sowieso naar de dealer moeten, maar het is handig als ik zelf alvast dingen uit kan sluiten. Bij een defecte benzinekraan zou die toch gewoon de 180 moeten kunnen halen op standje PRI? ;) Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Lijkt me dat ie met een 25kw set de 150 wel moet halen? De Motor staat momenteel in zn nieuwe slaaphok, ik zal 'm morgen even bekijken. Hij is van bj 1992 en heeft ong 47k. gelopen. Ik ben zelf niet zo heel technisch dus hij zal sowieso naar de dealer moeten, maar het is handig als ik zelf alvast dingen uit kan sluiten. Bij een defecte benzinekraan zou die toch gewoon de 180 moeten kunnen halen op standje PRI? ;) Alvast bedankt voor het meedenken.

Yup dat klopt. 140/150 met 25kw gok ik. Maar kan een combinatie zijn van 25kw + slechte benzinetoevoer. Je zou eens moeten proberen om m op pri te zetten. Carbs helemaal vol laten stromen en dan een topsnelheids run moeten doen. Je zou dan makkelijk voorbij de 120 moeten kunnen komen.
 
op de PRI stand moet de benzine nog steeds door eenzelfde filter, slangetjes en dergelijke.

Dan zet je de motor uit... Zolang de vlotterbakken maar vol zitten kan je wel een keer doortrekken tot 150. Lukt dat, dan weet je zeker dat t aan de benzinedoorstroming ligt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net even in de tank gekeken, ik zie alleen de geelachtige (zit tegen een soort oker aan) kleur van benzine, geen bruin. Rond het tankdopje zit een heel dun laagje vliegroest, de tank zelf is op de plekken die ik kan zien (o.a. een buis die er doorheen loopt) gewoon netjes. Het doortrekken met volle vlotterbakken heb ik nog niet gedaan.

Extra info:De motor heeft een sportuitlaat die bij gas los heel licht ploft (harder bij gas los vanaf hoge toeren).

pps: Zou een flesje moto forte nog soelaas bieden of is dat dweilen met de kraan open? Anders laat ik de motorgarage wel even ernaar kijken a.d.h.v. mijn beschrijving. Zal wel een dure grap worden '(

Alvast bedankt. Ik ga kijken of ik m ergens open kan trekken, zitten niet zoveel 130 wegen in de buurt...
 
@YourSong,

Die after market uitlaat is dat er een van het type "extreem luid"?

Dat ploffen in de uitlaat wordt veroorzaakt door een arm mengsel. Ik denk dat de motor (door de andere uitlaat? ) wat te arm staat.

Het knutselen aan het mengsel is niet moeilijk (sproeiers vervangen) maar je moet wel precies weten wat je doet. Ik denk dat het voor jou het verstandigst is even een monteur er naar te laten kijken.
In jouw geval zou ik de hoofdsproeier verdenken, ik zou een maatje groter proberen.
 
@Sav,

De uitlaat betreft een laser K1, met db killer. geluid is een redelijke brom maar volgens mij niet asociaal luid. De uitlaat zat er al op toen ik hem kocht, ik weet dus niet of de vorige eigenaar hem heeft laten afstellen. Zou een verkeerde afstelling kunnen verklaren dat hij niet harder gaat dan 110/120 op snelheid? :) Ik laat er volgende week een monteur naar kijken. Ik zit dus te denken aan benzineleidingen (filtertje oid verstopt?) of afstelling. Enorm bedankt voor het meedenken. :) De PRI rijtest moet ik nog even doen vandeweek.

Ps: motor ziet er verder netjes uit, nauwelijks roest en heel weinig krassen (alleen gebruikssporen).


Edit: T was wel koud op de snelweg, carb icing miss nog een optie?
 
Laatst bewerkt:
@Sav,

De uitlaat betreft een laser K1, met db killer. geluid is een redelijke brom maar volgens mij niet asociaal luid. De uitlaat zat er al op toen ik hem kocht, ik weet dus niet of de vorige eigenaar hem heeft laten afstellen. Zou een verkeerde afstelling kunnen verklaren dat hij niet harder gaat dan 110/120 op snelheid? :) Ik laat er volgende week een monteur naar kijken. Ik zit dus te denken aan benzineleidingen (filtertje oid verstopt?) of afstelling. Enorm bedankt voor het meedenken. :) De PRI rijtest moet ik nog even doen vandeweek.

Ps: motor ziet er verder netjes uit, nauwelijks roest en heel weinig krassen (alleen gebruikssporen).


Edit: T was wel koud op de snelweg, carb icing miss nog een optie?
Carb icing zou kunnen.
 
@YourSong, toevallig de motor bij De jonge motoren gekocht? Die had een gs500 verkocht met k1 laser uitlaat.
Gewoon terug gaan ermee als je hem daar gekocht hebt. Heb toen ook gezeur gehad met mijn carbs. Is toen voor noppes verholpen.
 
@YourSong, toevallig de motor bij De jonge motoren gekocht? Die had een gs500 verkocht met k1 laser uitlaat.
Gewoon terug gaan ermee als je hem daar gekocht hebt. Heb toen ook gezeur gehad met mijn carbs. Is toen voor noppes verholpen.

Ja ;) Die paarse hehe. De beste man woont alleen niet in de buurt, is toch dik een uur rijden... Heb hem in ieder geval wel een mailtje gestuurd, hij lijkt me niet de beroerdste om even te kijken dus zal denk ik wel goed komen. Ik hou jullie updated :j Ik zat in eerste instantie te denken om het zelf op te lossen, maar het aantal opties is denk ik te groot. :+
 
Ik zal via Prive bericht wel even zijn 06 geven. Hij antwoord doorgaands daar sneller op dan een mailtje hoor.

En zelf niet aan gaan zitten kloten, maar gewoon laten verhelpen door hem. Ik had wel vuil bij de sproeiers en moest toen een o-ring vervangen worden + afstellen en synchroniseren van de carbs.
100km rijden is niks man. 2 dagen terug nog 200+km gereden, dus dat is meer dan die 100km.
Was op de dag toen er een grote fik was bij een afvalverwerkingsbedrijf rond de haven van antwerpen.

In WhatsApp gewoon uitleggen wat is er en vragen of hij dit netjes onder de garantie kan verhelpen ( doorgaans denk ik van wel ).

Nadeel is dat hij daar alleen werkt, en dus niet zomaar weg kan gaan daar.
Ook was hij niet te beroerd om de zaak anderhalve uur eerder open te gooien voor mij gisteren voor een nieuwe band.
 
Laatst bewerkt:
@daandeurloo,

Thanks! Ik heb doordeweeks weinig tijd dus geen haast. Ik heb nog niks gedaan, behalve dat ik bij wegrijden het kraantje van ON naar PRI draai :P. Volgens mij moet ik die +/- 100 km op PRI wel redden. En overal 100 rijden. Zijn we gister misschien wel niet langs elkaar gelopen gister? :P

De Jonge had overigens 5 motoren verkocht die dag, geen slecht dagje voor hem :Y :$
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan