MotorBaasje
Die hard MF'er
Ergens in het midden is prima, 0,04/0,05 speling is top.
OK, ik realiseer me net dat de shims in stapjes van 0,05mm gaan dus ik ga alleen de 0,10mm klepspeling aanpassen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ergens in het midden is prima, 0,04/0,05 speling is top.
Klepspeling wordt over het algemeen alleen maar strakker, een losse klepspeling maar binnen de toleranties lekker zo laten, er net boven zou ik inderdaad wel binnen de toleranties brengen.
Merci, dus idd de 0,10mm pak ik aan. Nu ben ik nog een n00b, maar waarom wordt klepspeling juist strakker? De n00b logica zegt mij dat speling in de tijd ruimer wordt omdat de kleppen inslijten in de cilinderkop. Maar ik zie vast wat over het hoofd
Je bent er bijna, nog iets harder nadenken....
Als de klep inslijt in de zitting komt deze dichter naar de nokkenas>klepspeling wordt strakker
Beste lezer,
Sinds kort ben ik geslaagd voor mijn A2 en vandaag heb ik een GS 500 aangeschaft! Proefritje gemaakt, niet echt iets ontdekt wat niet klopte. 100 km naar huis gereden, maar ik ben er op de snelweg erachter gekomen dat de motor niet veel harder wil dan 110/120. Kraantje op PRI zetten zorgt dat ie wat beter loopt, maar hij blijft niet boven de 6000 toeren komen op de snelweg. in Neutraal wil hij wel naar 10.000 toeren. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn? Als de motor warm is blijft hij netjes op 1500 toeren ong. aan. Er zit een laser K1 uitlaat op. Iemand tips naar wat het probleem zou kunnen zijn?
Groetjes,
Een nieuwe GS rijder
Beste lezer,
Sinds kort ben ik geslaagd voor mijn A2 en vandaag heb ik een GS 500 aangeschaft! Proefritje gemaakt, niet echt iets ontdekt wat niet klopte. 100 km naar huis gereden, maar ik ben er op de snelweg erachter gekomen dat de motor niet veel harder wil dan 110/120. Kraantje op PRI zetten zorgt dat ie wat beter loopt, maar hij blijft niet boven de 6000 toeren komen op de snelweg. in Neutraal wil hij wel naar 10.000 toeren. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn? Als de motor warm is blijft hij netjes op 1500 toeren ong. aan. Er zit een laser K1 uitlaat op. Iemand tips naar wat het probleem zou kunnen zijn?
Groetjes,
Een nieuwe GS rijder
Vandaag bij de grote motorzaak in Bodegraven de 265 shim in kunnen ruilen voor een 270. Drie euro bijbetaling dus netjes zo. Vandaag teruggeplaatst en nu nog even wachten tot de blauwe Permatex binnen is zodat ik het kleppendeksel weer terug kan schroeven. Rubberen pakking lijkt nog in orde te zijn dus wil ik hergebruiken.
De carburateur zit weer in elkaar, maar ik heb nog niet echt begrepen hoe ik de juiste vlotterhoogte kan controleren dus ik hoop dat die binnen de marges valt.
Dat microsproeiertje heb ik er uit gelaten omdat ik niet weet waar ik die moet plaatsen en ik er maar 1 heb. Omdat ik deze ook nergens op foto's of youtube filmpjes terug zie komen denk ik dat ze niet erg belangrijk zijn.
Dan maar eens een mooi CarbSync metertje bouwen met de 5 meter 6mm aquariumslang die ik vandaag heb gehaald.
Buy Delo Air Filter | Louis Motorcycle & Leisure
Het luchtfilter is trouwens wel vrij vuil en vettig. Hoe belangrijk is het om die te vernieuwen? 35 euro bij de dealer vandaag vond ik wat veel dus heb ik maar even laten liggen omdat ik geen onnodig geld in deze motor wil steken.
25kw set erin?
Lijkt me dat ie met een 25kw set de 150 wel moet halen? De Motor staat momenteel in zn nieuwe slaaphok, ik zal 'm morgen even bekijken. Hij is van bj 1992 en heeft ong 47k. gelopen. Ik ben zelf niet zo heel technisch dus hij zal sowieso naar de dealer moeten, maar het is handig als ik zelf alvast dingen uit kan sluiten. Bij een defecte benzinekraan zou die toch gewoon de 180 moeten kunnen halen op standje PRI? Alvast bedankt voor het meedenken.
op de PRI stand moet de benzine nog steeds door eenzelfde filter, slangetjes en dergelijke.
Carb icing zou kunnen.@Sav,
De uitlaat betreft een laser K1, met db killer. geluid is een redelijke brom maar volgens mij niet asociaal luid. De uitlaat zat er al op toen ik hem kocht, ik weet dus niet of de vorige eigenaar hem heeft laten afstellen. Zou een verkeerde afstelling kunnen verklaren dat hij niet harder gaat dan 110/120 op snelheid? Ik laat er volgende week een monteur naar kijken. Ik zit dus te denken aan benzineleidingen (filtertje oid verstopt?) of afstelling. Enorm bedankt voor het meedenken. De PRI rijtest moet ik nog even doen vandeweek.
Ps: motor ziet er verder netjes uit, nauwelijks roest en heel weinig krassen (alleen gebruikssporen).
Edit: T was wel koud op de snelweg, carb icing miss nog een optie?
@YourSong, toevallig de motor bij De jonge motoren gekocht? Die had een gs500 verkocht met k1 laser uitlaat.
Gewoon terug gaan ermee als je hem daar gekocht hebt. Heb toen ook gezeur gehad met mijn carbs. Is toen voor noppes verholpen.