De chemie heeft gewerkt. Dat is veruit de makkelijkste manier om iets te ontroesten die ik al geporbeerd heb. Ik ben er nu al zeker van dat ik deze techniek in de toekomst nog zal gebruiken.
Bekijk bijlage 1552208
Bekijk bijlage 1552209Bekijk bijlage 1552210
De tank staat nu in het chauffagekot, lekker warm en droog. Morgen gaat er wat olie in om nieuwe roestvorming tegen te gaan en in afwachting van een definitieve behandeling.
De carburatoren liggen klaar voor de grote kuis. Alles kwam relatief makkelijk los. De meeste van kruiskop boutjes heb ik eerste met een tang losgetrokken. Ik ga ze wisselen voor inbus boutjes. Daar zal ik binnen 10 jaar bij de volgende reviesie zeker voordeel van hebben. Bij carb nr 4 hadden we wel een verassing. Er zat geen rubber stopje op de "pilot jet" in en er ontbreekt ook een rondel aan de hoofdsproeier. De motor zal toch niet zo mooi gelopen hebben denk ik. Het goede nieuws is alles kwam goed los en er is niks afgeborken, geen draad geschonden, geen membramen gescheurd komt helemaal goed.
Bekijk bijlage 1552211
Ik zal maar eens gaan zoeken waar de voelermaatjes liggen om de klepspeling te controleren.
Bekijk bijlage 1552214
Een uitlaat vinden zal nog spannend worden...