Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je toevallig een witte tank ? })

Mijn GSR is al ff weg, maar rond de 200 km op een tank moet wel kunnen dacht ik. Afhankelijk van je rijstijl tussen de 1/15 en 1/20.

Dacht dat er eerst een blokje gaat knipperen en erna een pomp logo lampje gaat branden . Dan wordt het wel tijd. Die 16.5 liter is inclusief reserve.

Dacht dat er in het instructie boekje wel wat over in stond. En anders rondjes om de bezinepomp rijden en testen ;)
Haha, je was me voor _O-

Inderdaad eerst knipperend blokje, daarna gaat de hele benzinemeter nog knipperen. Hoeveel KM ik precies rijd op een tank heb ik eigenlijk nooit bijgehouden. Ga ik volgende keer eens doen. Los daarvan is het in ieder geval goed om even te checken wanneer de kleppen zijn gesteld als dit uberhaupt al eens gedaan is. Zou bij 25k km ongeveer gedaan moeten worden.
 
Zijn er ook mensen die een topkoffer op de GSR hebben zitten? en zoja wat voor merk model etc.?
Voor zover ik weet rijdt er niemand hier met een topkoffer op de GSR. Meen dat CorvetteFreak er ooit een had......nr1motor heeft een paar opties

Je kan het zo duur en gek maken als je zelf wil :t
 
Hoe is het lichtbeeld? en Welke lamp heb je precies gekocht? Zat er namelijk zelf ook over te denken om een LED lamp te kopen puur vanwege de mooie heldere kleur
Behoorlijk fel! 😅. Ik heb al eens het idee gehad dat ze het als groot licht zien… maar er zijn ook verschillende soorten..
 
Excuus voor de late reactie weer, ik moet echt wat vaker op MF kijken :+

De plus voor de kentekenplaatverlichting is afgetakt van die van het achterlicht, zou een grijs draadje moeten zijn. Mocht die er niet mer zitten, zou je hem daar altijd zelf nog in kunnen splicen. De massa is uiteraard zwart/wit, zoals je ook op de afbeelding kunt zien. Als jouw vrije stekkertje dus een grijs en een zwart/wit draadje heeft kun je die gebruiken. :t
Toch nog een vraag. Ik heb eindelijk de nodige dingen besteld en binnen om eindelijk de kentekenverlichting aan te sluiten.
Welke kabel is plus en welke min?
Het stekkertje heeft inderdaad de grijze en zwart/witte kabel. Dus voordat ik straks kortsluiting veroorzaak door dit verkeerd te doen.. :+

Edit: het is al gelukt!
 
Laatst bewerkt:
De vriendin wilt haar GSR pimpen. Dus ik mag lekker sleutelen in mijn mancave. Wordt tijd dat ik de houtkachel ga aansluiten want het is een jasje frisser. Vandaag de kappen gedemonteerd en een ander uitlaatje gemonteerd.
Heeft iemand de uitlaat kapjes en de ringen van de achterlichten nog in het zwart liggen? De vriendin wilt de grijze delen van de motor army matt groen gespoten hebben. Alleen denk ik dat die uitlaat kapjes en de ringen rondom de achterlichten, niet mooi worden in het matt groen. 22 oktober rijdt de vriendin af. Dan wilt ze hem natuurlijk rijdend hebben.
Dus wordt vervolgd!

P.s: weinig activiteit in de topic btw...
 

Bijlagen

  • 20211016_233223.jpg
    20211016_233223.jpg
    227,4 KB · Weergaven: 39
  • 20211016_233157.jpg
    20211016_233157.jpg
    157,4 KB · Weergaven: 41
De vriendin wilt haar GSR pimpen. Dus ik mag lekker sleutelen in mijn mancave. Wordt tijd dat ik de houtkachel ga aansluiten want het is een jasje frisser. Vandaag de kappen gedemonteerd en een ander uitlaatje gemonteerd.
Heeft iemand de uitlaat kapjes en de ringen van de achterlichten nog in het zwart liggen? De vriendin wilt de grijze delen van de motor army matt groen gespoten hebben. Alleen denk ik dat die uitlaat kapjes en de ringen rondom de achterlichten, niet mooi worden in het matt groen. 22 oktober rijdt de vriendin af. Dan wilt ze hem natuurlijk rijdend hebben.
Dus wordt vervolgd!

P.s: weinig activiteit in de topic btw...
Nice! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
 
Voortgang project GSR van de vrouw:

Na eerst mijn eigen motor naar mijn smaak te hebben gemaakt is nu de motor van de vrouw weer aan de beurt. Aangezien ze dinsdag op gaat voor haar rijbewijs wilt ze de motor af hebben. Gezien de temperaturen buiten is het niet meer wijs om buiten alle kapjes e.d. te spuiten. Dan maar in de garage met een brandende houtkachel op de achtergrond. De primer laag is gezet. Nu een nacht laten uitharden en morgen wordt de laklaag aangebracht. Wordt wederom vervolgd...
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211118-200525_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20211118-200525_WhatsApp.jpg
    215,7 KB · Weergaven: 32
De vriendin wilt haar GSR pimpen. Dus ik mag lekker sleutelen in mijn mancave. Wordt tijd dat ik de houtkachel ga aansluiten want het is een jasje frisser. Vandaag de kappen gedemonteerd en een ander uitlaatje gemonteerd.
Heeft iemand de uitlaat kapjes en de ringen van de achterlichten nog in het zwart liggen? De vriendin wilt de grijze delen van de motor army matt groen gespoten hebben. Alleen denk ik dat die uitlaat kapjes en de ringen rondom de achterlichten, niet mooi worden in het matt groen. 22 oktober rijdt de vriendin af. Dan wilt ze hem natuurlijk rijdend hebben.
Dus wordt vervolgd!

P.s: weinig activiteit in de topic btw...
Lekker hoor, nog een Ghost op het forum! Let even op bij het terugplaatsen van de afdekkapjes van de uitlaat. Het gebeurt vrijwel altijd dat ze niet helemaal lekker uitgelijnd zitten en niet helemaal strak. Dit is makkelijk op te lossen door aan beide kanten bij de achterste bout wat ringetjes te gebruiken om op te vullen. Bij mij waren 2 stuks aan beide kanten voldoende. :)

In de koudere maanden is er inderdaad wat minder activiteit op het forum, maar vooral het wijzigen van de meldingsinstellingen door MF zelf is hier een grote oorzaak van. Eventueel hebben we ook een groep op Facebook, waar vaak wat sneller gereageerd word mocht je daar interesse in hebben!

Blijf vooral vragen en opmerkingen plaatsen, zo worden we er allemaal weer wijzer van!*O*
 
Final product! De GSR van de vrouw is af. Ze wilt nog andere spiegeltjes en nog wat kleine meuk. Maar in grote lijnen is het projectje klaar. Het zadel wordt nog bekleed deze winter in volledig zwart.
Tevens oxford handvatverwarming gemonteerd. Ik ben nog aan het kijken voor een led lamp. Iemand ervaring met een goede led lamp voor in de koplamp?

20211220_133245.jpg
 
Final product! De GSR van de vrouw is af. Ze wilt nog andere spiegeltjes en nog wat kleine meuk. Maar in grote lijnen is het projectje klaar. Het zadel wordt nog bekleed deze winter in volledig zwart.
Tevens oxford handvatverwarming gemonteerd. Ik ben nog aan het kijken voor een led lamp. Iemand ervaring met een goede led lamp voor in de koplamp?

Bekijk bijlage 1706635
Ziet er netjes uit :t
Ledlamp.....Technoglobe. Goede lamp, goede service. Na 1,5 jaar was het plaatje dat in de behuizing valt losgetrild en zonder vragen of wat dan ook kreeg ik een nieuwe want dat mocht niet gebeuren. Is sindsdien ook niet meer gebeurt en we zijn alweer een lange poos verder. Inmiddels hebben ze alweer veel nieuwere modellen die ook nog eens goedkoper zijn zag ik net.
 
Final product! De GSR van de vrouw is af. Ze wilt nog andere spiegeltjes en nog wat kleine meuk. Maar in grote lijnen is het projectje klaar. Het zadel wordt nog bekleed deze winter in volledig zwart.
Tevens oxford handvatverwarming gemonteerd. Ik ben nog aan het kijken voor een led lamp. Iemand ervaring met een goede led lamp voor in de koplamp?

Bekijk bijlage 1706635
Nice! Originele kleur ook!
 
Ik stond vandaag met pech op de N14. Hij sloeg ineens helemaal af en stonk naar verbrand plastic. Na een hoop gedoe met rijkswaterstaat en de anwb (allemaal wel super behulpzaam):
Spanningsregelaar helemaal doorgebrand.

Zonder spanningsregelaar daarna met de anwb in twee etapes (halverwege moest de accu weer handmatig worden opgeladen) naar de dichtstbijzijnde motorzaak gereden. Nu maar gelijk een nieuwe beurt en nieuuwe regelaar.

nooit van het bestaan van een spanningsregelaar afgeweten, maar die vergeet je nu niet meer .. haha 😛
 

Bijlagen

  • E9DC90B0-C801-4789-908D-CCE5C6D4526C.jpeg
    E9DC90B0-C801-4789-908D-CCE5C6D4526C.jpeg
    486,3 KB · Weergaven: 11
Final product! De GSR van de vrouw is af. Ze wilt nog andere spiegeltjes en nog wat kleine meuk. Maar in grote lijnen is het projectje klaar. Het zadel wordt nog bekleed deze winter in volledig zwart.
Tevens oxford handvatverwarming gemonteerd. Ik ben nog aan het kijken voor een led lamp. Iemand ervaring met een goede led lamp voor in de koplamp?

Je zal er inmiddels vast al eentje hebben, maar ik onlangs deze koplamp in mijn fiets gezet. Geeft goed licht, en na een beetje afstellen ook niet verblindend voor tegenliggers! Lijkt op de foto wellicht iets erger, maar dat komt omdat m'n camera vooral shit is.
1642068604948.png
1642068648741.png
 
Ik stond vandaag met pech op de N14. Hij sloeg ineens helemaal af en stonk naar verbrand plastic. Na een hoop gedoe met rijkswaterstaat en de anwb (allemaal wel super behulpzaam):
Spanningsregelaar helemaal doorgebrand.

Zonder spanningsregelaar daarna met de anwb in twee etapes (halverwege moest de accu weer handmatig worden opgeladen) naar de dichtstbijzijnde motorzaak gereden. Nu maar gelijk een nieuwe beurt en nieuuwe regelaar.

nooit van het bestaan van een spanningsregelaar afgeweten, maar die vergeet je nu niet meer .. haha 😛
Vervelend, heb het helaas ook al eens gehad. Hele stekker van de spanningsregelaar ook weggesmolten'( Check even op OVI: RDW Kentekencheck of er voor jouw kenteken een terugroepactie is geweest en of er toen ook daadwerkelijk wat gedaan is. Wellicht kun je de kosten nog verhalen o.i.d.
Er zijn een flink aantal Suzuki motoren teruggeroepen i.v.m. problemen met de spanningsregelaar
 
Tx! Het was een import motor dus dat verklaart mogelijk het e.e.a.

De uitslag grondige check door goede motorzaak:
- Achterband nog goed profiel maar van 2015.
- Kettingset nog vd fabriek (2007). Nu na zoveel jaren en 20k wel aan vervanging toe.
- Accu door spanningsregelaardoorbranden nog maar 44% goede cellen
- Electra (stekker inderdaad ook verbrand) aansluiting spanningsregelaar moet ook vervangen worden.
- motor had bij aanschaf in april maar 16k op de teller maar dat klopt gelukkig wel helemaal, ondanks import en achteraf wat minder chique afleverbeurt. Rijtechnisch en motordelen ook helemaal in orde gelukkig.

Kortom, een behoorlijke kostenpost bij elkaar maar dan kan ik wel even vooruit met deze naar voren getrokken beurt.
 
Tx! Het was een import motor dus dat verklaart mogelijk het e.e.a.

De uitslag grondige check door goede motorzaak:
- Achterband nog goed profiel maar van 2015.
- Kettingset nog vd fabriek (2007). Nu na zoveel jaren en 20k wel aan vervanging toe.
- Accu door spanningsregelaardoorbranden nog maar 44% goede cellen
- Electra (stekker inderdaad ook verbrand) aansluiting spanningsregelaar moet ook vervangen worden.
- motor had bij aanschaf in april maar 16k op de teller maar dat klopt gelukkig wel helemaal, ondanks import en achteraf wat minder chique afleverbeurt. Rijtechnisch en motordelen ook helemaal in orde gelukkig.

Kortom, een behoorlijke kostenpost bij elkaar maar dan kan ik wel even vooruit met deze naar voren getrokken beurt.
Misschien dat je bij reparatie de kosten een beetje kunt drukken, de stekker is dezelfde als van een Burgman scooter. Die zijn nog wat vaker 2e hands te vinden....
 
Ik heb nog een nieuwe spanningsregelaar liggen voor weinig. Komt uit China dus geen idee hoe de kwaliteit is en gebruik op eigen risico. Toen voor de zekerheid gekocht maar nooit nodig gehad en inmiddels geen GSR meer.
 
Ik heb nog een nieuwe spanningsregelaar liggen voor weinig. Komt uit China dus geen idee hoe de kwaliteit is en gebruik op eigen risico. Toen voor de zekerheid gekocht maar nooit nodig gehad en inmiddels geen GSR meer.
Dank je wel, Erwin. Zeer gewaardeerd maar ik kies toch maar even voor zekerheid en kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Hey hoi, kom ook weer eens buurten ... want ... ik heb een GSR600 op het oog. Toch wel een beetje oude liefde roest niet, want de GSR heeft me destijds heel veel plezier gegeven.
Misschien doet het jullie een beetje pijn om te zeggen dat ik deze kandidaat GSR600 niet heel erg lief ga behandelen, want ik ga deze 'verbouwen' om er Motogymkhana mee te gaan rijden aankomend seizoen. Dus dan komt er sowieso een flinke valprotectie op, die ervoor moet zorgen dat de boel niet verder afbrokkelt, maar ook dat ik altijd mijn been van onder de motor vandaan kan halen als ik me mijn rijkunsten heb overschat en op mijn snuffert ga.

Hoe zit het met vervangende onderdelen tegenwoordig? Is daar een beetje aan te komen? De motor die ik in gedachte heb heeft al hardhandig op zijn rechterkantje gelegen, dus het pedaal van de achterrem is kaduuk, en ook het rechter voetpedaal is helemaal van de plaat afgebroken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan