Suzuki GSR 750 & vermogen ???

Ipv flauw te doen ,, kom eens met mij mee rijden..
Ik nodig graag uit.
En geen zorgen Ik rij niet in de stad of in het dorp hoor waar de spelende kindjes zijn ;)

Heb mijn rijbewijs ondertussen al 5 jaar.. 10 motoren gehad ! 85.000km afgelegd
kan je ze allemaal opnoemen en fotos doorzenden.

en nog geen enkele boete noch ongeval ;)

Waarvan 30.000 op een scooter :+
 
FZ1 / Z1000 / B-KING?

Ik rij zelf de FZ1 en het is echt een heerlijke soepele fiets. 60 rijden in 6 en inhalen kan. Wheelies in 2 op het gas is geen probleem. Je kan er op comfortabel toeren en je kan er ook helemaal op los als je dat wil. Top licht rond de 270.

Anders die GSR 750 kopen en direct de tandwielverhouding iets aanpassen of....... een SBK stuur op de GSXR zetten :9~
 
Laatst bewerkt:

Ik zou zeggen dat gezien de fiets die je rijdt je het volledig eens bent met mijn opstelling. Je had ook de 999 kunnen nemen. Exact hetzelfde uiterlijk als jouw fiets, maar hogere top en zwaarder. Maar nee jij hebt gekozen voor de lichtere, wendbaardere variant. Dat is dus een budget kwestie geweest?

Ik vind het prima dat iemand een zwaardere motor wil, heb ik zelf ook. Maar dat je zo'n fiets wil omdat ie harder op top gaat, dat vind ik een beetje een jammere reden.

Ps. dit was een reactie op Drinkyoghurt, niet op TS ;)
 
FZ1 / Z1000 / B-KING?

Ik rij zelf de FZ1 en het is echt een heerlijke soepele fiets. 60 rijden in 6 en inhalen kan. Wheelies in 2 op het gas is geen probleem. Je kan er op comfortabel toeren en je kan er ook helemaal op los als je dat wil.

Anders die GSR 750 kopen en direct de tandwielverhouding iets aanpassen of....... een SBK stuur op de GSXR zetten :9~~


De fz1 vind ik echt een superleuke motor.
Normaal ben ik altijd meer te vinden voor suzuki , maar ik moet toegeven dat yamaha het toch beter gedaan heeft op dit vlak.
150 pk voor een touring is gewoon super.


Maar zoals eerder vermeld rijkt mijn budjet daar dit jaar niet meer toe.
En volgend jaar krijg ik nog maar 5500 euro terug ..
En stijgt de prijs van de gsr 750 van de superscherpe introductie prijs van 8400 naar 9000 euro..
 
Ik zou zeggen dat gezien de fiets die je rijdt je het volledig eens bent met mijn opstelling. Je had ook de 999 kunnen nemen. Exact hetzelfde uiterlijk als jouw fiets, maar hogere top en zwaarder. Maar nee jij hebt gekozen voor de lichtere, wendbaardere variant. Dat is dus een budget kwestie geweest?

Ik vind het prima dat iemand een zwaardere motor wil, heb ik zelf ook. Maar dat je zo'n fiets wil omdat ie harder op top gaat, dat vind ik een beetje een jammere reden.

Ps. dit was een reactie op Drinkyoghurt, niet op TS ;)

Huh wat.

999 was wel chiller geweest omdat ik daar wss minder hard mee zou rijden, het was toen meer een budget kwestie. Maar, 749 verkocht en hypermotard voor teruggekocht. 15pk minder maar wel zo'n 20nm meer koppel :9. Top van 210 ofzo, maar dat is echt niet leuk :')

met de 749 reed ik redelijk vaak 160+ binnendoor, met de hyper blijf ik daar vaker onder dan dat ik er overheen ga. En de hyper was geen "budgettechnisch" besluit :+

En ik was het idd eens met jou.
 
Laatst bewerkt:
Maar aangezien hier nu toch al een paar testrijders zijn geweest ?

Kan mij niemand vertellen , als ik hem kan vergelijken met een bandit 1200 ?
Die heeft ook maar 100pk
MAAR Met lekker lange versnellingen ?

Dat is meer dan genoeg voor mij
 
Ga nou is gewoon proefrijden. Als die dealer dat niet toestaat dan laat em lekker in de stront zakken met z'n GSR.
 
Maar aangezien hier nu toch al een paar testrijders zijn geweest ?

Kan mij niemand vertellen , als ik hem kan vergelijken met een bandit 1200 ?
Die heeft ook maar 100pk
MAAR Met lekker lange versnellingen ?

Dat is meer dan genoeg voor mij

Bekend verhaal, jij wilt gewoon een bak koppel waarmee je lekker kan sleuren en waar je als je geen zin hebt niet hoeft te schakelen.

Ik denk eerlijk gezegt niet dat je dat gaat vinden bij een GSR.
Dat vind je enkel bij de +1000CC viercilinders of +700cc V(Twin/V4)

Ik vind ook ook eeuwig zonde dat Suzuki een enorm gat heeft tussen de GSR en de B-King '(. Suzuki heeft niks in de range FZ1 - Z1000
 
Laatst bewerkt:
http://www.promotor.nl/2010/10/06/suzuki-gsr-750-met-een-prachtblok/

Volgens deze site zit de 750 op zon 120pk!

Das genoeg voor een naked hoor! :Y

Zit promotor er even goed naast

Motorfreaks

106pk's opgegeven, en vind het alsnog een bak geld als je kijkt naar de afwerking van die fiets :N

Voor de TS: aangezien je een rechtdoorridder bent en dus regelmatig de snelweg opzoekt kan je beter voor een FZ1N of een Z1000 gaan.

Ik heb zelf een FZ1 gehad maar rij nu op een Z750-R met 106pk maar vermaak mij er prima op in/rond de stad en landwegen :Y Top ligt op zo'n 240 op de teller maar dat rij ik toch nooit.
 
Huh wat.

999 was wel chiller geweest omdat ik daar wss minder hard mee zou rijden, het was toen meer een budget kwestie. Maar, 749 verkocht en hypermotard voor teruggekocht. 15pk minder maar wel zo'n 20nm meer koppel :9. Top van 210 ofzo, maar dat is echt niet leuk :')

met de 749 reed ik redelijk vaak 160+ binnendoor, met de hyper blijf ik daar vaker onder dan dat ik er overheen ga. En de hyper was geen "budgettechnisch" besluit :+

En ik was het idd eens met jou.

Dan vergiste ik me in je reactie ;) Sorry for that.
 
top van de Z750 is 255-265 op teller, hangt er vanaf hoe zwaar je bent
ik vermoed dat het daar in de buurt ligt

iemand op belgisch forum heeft een GSR750 gekocht, andere uitlaat erop en dan nog een eliminator van iets wat het vermogen in de eerste 2 versnellingen zou tegenhouden

trekt nu op het gas op het achterwiel zegt hij, daarvoor deed hij dit niet
een z750 doet dit sowieso niet, dus denk dat het vermogen wel redelijk is

een test in 1 of ander boekje tussen alle huidige budgetnakeds kwam de gsr er als beste uit dus denk dat het wel een oké fiets is

het blijft natuurlijk wel een budgetfiets dus alles is maar zo-zo, vering, remmen, frame, motor, ...
je moet geen wonderen verwachten
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf overgestapt van een GSXR1000(K1) naar de GSR750 en ik heb er nog maar één keer spijt van gehad en dat was met kutweer 200km op en neer naar Assen.
Voor de rest heb ik de 1000 nog geen moment gemist.

Topsnelheid heb ik nog niet uitgeprobeerd, het is in ieder geval boven de 220km/h, dat was nog met de std. demper inmiddels zit er een Akra onder.
Ik heb de GSR juist gekocht om niet meer zo achterlijk hard over de snelweg te rijden, met de 1000 moest ik altijd uitproberen of ie nog wel in de buurt van de 300 kwam :X
Met een naked is die drang een stuk minder (in mijn geval tenminste)

Verbruik is gem. 1 op 18 met sportief rijden.

De GSR trekt vanaf lage toeren al erg goed, het enigste punt is doordat ie van onderuit heel linear door blijft trekken, je voor je gevoel een eindschot mist.

En een plaatje er dan maar bij, gewoon omdat het kan... :9
full
 
Bekend verhaal, jij wilt gewoon een bak koppel waarmee je lekker kan sleuren en waar je als je geen zin hebt niet hoeft te schakelen.

Ik denk eerlijk gezegt niet dat je dat gaat vinden bij een GSR.
Dat vind je enkel bij de +1000CC viercilinders of +700cc V(Twin/V4)

Ik vind ook ook eeuwig zonde dat Suzuki een enorm gat heeft tussen de GSR en de B-King '(. Suzuki heeft niks in de range FZ1 - Z1000


Ik denk dat je je eigen daar best wel in vergist, ik vind/vond de GSR verrassend goed trekken voor een 750 en je kan er vreselijk schakellui mee rijden, zonder dat de motor gaat protesteren.
 
Ik vind het jammer dat ze wat styling van de 600 niet overgenomen hebben, zoals bijvoorbeeld de knippers enzo. In de motoplus heeft een uitgebreide test gestaan met allerhande nakeds. Dat is ongeveer één en twee nummers geleden. Misschien daar ook eens doorheen bladeren.

En altijd proefrijden! Dat is nou het hele voordeel van een nieuwe kopen. Het hele uitzoektraject ervoor. ;)
 
Ik zit ff naar je geboorte datum te kijken

dat verklaard een hele hoop
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan