Suzuki GSR *deel 9*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou binnen 14 dagen een bezoek je willen brengen aan een nichtje die in Nederland woont.
Nu zou ik dat graag doen met de GSR.
Alleen weet ik niet , als BELG of ik in regel ben met de wetgeving in Nederland.
IK heb open Yoshi's , en ik heb geen DB-killers.
IK weet niet hoe de wet beschreven staat in Nl, dus langs deze weg aub een antwoordt
Dank u,

Geloof dat je officieel niet meer dan 80 db mag produceren qua uitlaat lawaai.
Maar controle hierop is er niet of nauwelijks. Als je jezelf normaal gedraagt in het verkeer zul je ook niet snel de aandacht van de politie krijgen... ;)
 
Ik zou binnen 14 dagen een bezoek je willen brengen aan een nichtje die in Nederland woont.
Nu zou ik dat graag doen met de GSR.
Alleen weet ik niet , als BELG of ik in regel ben met de wetgeving in Nederland.
IK heb open Yoshi's , en ik heb geen DB-killers.
IK weet niet hoe de wet beschreven staat in Nl, dus langs deze weg aub een antwoordt
Dank u,

Ik hoorde afgelopen week van een collega, dus het is een beetje mond op mond gegaan, en daarom mogelijk wat uit verband getrokken, dat zijn buurjongen met een Kawa Z750 met sportdemper zonder db-killer is aangehouden en na meting op 99dB uitkwam. Omdat volgens de politie ook nog eens de motor standaard geen xenon heeft, en deze Zed had dat wel, wilde onze blauwhelmen de motor in beslag nemen. Dat is geweigerd, maar de eigenaar van de motor heeft wel papieren kunnen inleveren, en moet de motor laten herkeuren.

Al met al, ik denk dat de eigenaar van de motor zich behoorlijk misdragen heeft tegenover de blauwhelmen, het gebeurt echt niet zo maar dat ze dit soort maatregelen nemen.
 
Ik hoorde afgelopen week van een collega, dus het is een beetje mond op mond gegaan, en daarom mogelijk wat uit verband getrokken, dat zijn buurjongen met een Kawa Z750 met sportdemper zonder db-killer is aangehouden en na meting op 99dB uitkwam. Omdat volgens de politie ook nog eens de motor standaard geen xenon heeft, en deze Zed had dat wel, wilde onze blauwhelmen de motor in beslag nemen. Dat is geweigerd, maar de eigenaar van de motor heeft wel papieren kunnen inleveren, en moet de motor laten herkeuren.

Al met al, ik denk dat de eigenaar van de motor zich behoorlijk misdragen heeft tegenover de blauwhelmen, het gebeurt echt niet zo maar dat ze dit soort maatregelen nemen.
Mwoa, ze kunnen behoorlijk mierenneuken hoor...

Mijn ZR-7 had een Bos sportdemper zonder db-killer er in. Ben staande gehouden ivm de herrie. DB-killer vond de agent ook maar niks.

Agent: zo wat een herrie..das niet legaal he
Ik: geen idee.. hij heeft e-keur, ik heb een certificaat op zak en de db-killer ligt in de buddy
Agent: maakt me niks uit, ik ken dit soort uitlaten en zelfs met e-keur en db-killer maakt hij teveel geluid. Die e-keur is alleen voor Duitsland belangrijk. In NL meten wij het geluid bij de helft van de maximale toeren.
Ik: oh?
Agent: dus zet je standaard demper er weer op
Ik: heb deze sportdemper net gekocht voor 250euro, dus die blijft er op. Zal wel de db-killer er in zetten (deze week..)
Agent: oh zie ik daar een MF sticker?? die zijn ook verboden..die moet je thuis er even afhalen.
Ik: oke, fijne dag.
 
Dat is geen ruitje, maar een complete koplamp-cover. Vervangt dus de grijze kapjes naast je koplamp. Heb hem over kunnen nemen van een andere MF-GSR-rijder. Weet het exacte merk/type niet, maar af en toe wordt op eBay een ongelakte imitatie aangeboden als 'b-king look-a-like'. Die kosten dan rond de 80euro. Gelukkig is de mijne al gelakt in een prachtige GSR zwart metallic.

[afbeelding]

Thnx Kiwi! Ga het eens overwegen. Misschien wel een leuke toevoeging :)

@CorvetteFreak, files heb ik nauwelijks mee te maken. Vooral openstaande bruggen en stoplichten. Schuldgevoel is ook een betere term dan "aso" :)
 
Zijn die verboden? Heb er net eentje besteld -O-

:+
Ja..nee..misschien. We weten het niet. Volgens mij is de huidige stand dat het teveel gedoe was om dit via een proefproces uit te zoeken. In theorie is het verboden om modificaties aan te brengen aan de kentekenplaat. In praktijk komt het er op neer: als een agent je verplicht hem er af te halen, dan bestel je diezelfde avond gewoon een nieuwe sticker.
 
Heb er gelijk 4 besteld, dus 3 reserve, ze zijn maandag binnengekomen dus bij gelegenheid ff opplakken en dan zie ik het wel of oom agent moeilijk gaat doen.
 
Wat is begreep is dat het bevestigen van deze sticker mag, dit is namelijk aangevochten
en dat proces is gewonnen.
 
Wat is begreep is dat het bevestigen van deze sticker mag, dit is namelijk aangevochten
en dat proces is gewonnen.
:N

Topic in 2005 waarbij twee MFers (waaronder Baksteen, motorpolitie) de proef op de som hebben genomen. Resultaat:

"Ik weet wel dat t PV weliswaar goed in elkaar zat O-) maar dat men weinig zijn had om eraan te beginnen ivm de tijd die erin zou gaan zitten afgewogen tegen het belang. Kan ik me wat bij voorstellen. Ik denk dat men het blijft prioriteren (naar de onderkant van de stapel) totdat echt niemand er meer aan denkt en dat dan een sepot zal volgen "gering maatschappelijk belang" ofzoiets. "

Het proces is dus wel gestart, maar had te weinig prioriteit om ooit behandeld te worden.
 
Als het laatste brandstof blokje ook gaat knipperen hoeveel heb ik dan nog? Toen ik naar mijn werk ging knipperde onderweg het brandstof icoontje. Op de terugweg vlak voor thuis komst (+/- 35 km) ging ook het laatste blokje mee knipperen. Zal ik dan morgen mijn werk nog halen 31 kilometer? Of kan ik beter die gok niet wagen en onderweg tanken? :)
 
Als het laatste brandstof blokje ook gaat knipperen hoeveel heb ik dan nog? Toen ik naar mijn werk ging knipperde onderweg het brandstof icoontje. Op de terugweg vlak voor thuis komst (+/- 35 km) ging ook het laatste blokje mee knipperen. Zal ik dan morgen mijn werk nog halen 31 kilometer? Of kan ik beter die gok niet wagen en onderweg tanken? :)
Wat schiet je op met zo'n gok? Vind het zelf maar niks, dus zoek direct een tankstation op zodra het eerste geknipper begint.

Maar dat vraag je natuurlijk niet. Ik gok dat je het net niet haalt. De GSR verbruikt zo'n 1:15 (bij mij tenminste, anderen halen 1:25..maar die worden waarschijnlijk ingehaald door een 45km wagentje), wat betekend dat je 2 liter nodig bent. Ik denk niet dat dat er nog in zit. Daarnaast is volledig leegrijden nooit aan te raden gezien je dan ook al het afval uit je tank mee de cilinders/filters in drukt.
 
Lekker verstandig tanken. Mocht je vuil/water in je tank hebben dan ga je dat opslurpen als je bijna leeg bent.
 
meneer belg, wij nederlanders zijn gek op openuitlaten!
wij zullen u dan ook met open armen ondvangen en als u een MF sticker hebt wordt het helemaal dol!

(zonder gein, gewoon nederland in rijden zo lang je niet op het achterwiel rijd of met de knie aan de grond over een klaverbald rijd zal er niet veel aan de hand zijn. er word geconteroleerd bij bv de TT en zo)


GR NEMO!
 
euhh, ik ben geen scheikundige, maar heeft water niet een grotere dichtheid dan benzine? zit water niet sowieso onder in je tank? en waar zit het kraantje, denk je? lijkt me stug dat je veel water en vuil in je tank aan zult treffen!
 
Thnx voor de reacties. Morgen direct maar ff met haar langs de pomp :) Vind het ook wel uitdagend om te zien of ik het haal maar de uitdaging zal er snel vanaf zijn als ik halverwege mag lopen/duwen ;) + het wel of niet ophalen van "vuil" in de tank is de keuze snel gemaakt.

@Kiwi, de sticker gaat er sowieso op. Denk niet dat de veldwachter hier er een probleem van gaat maken :)
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor de reacties. Morgen direct maar ff met haar langs de pomp :) Vind het ook wel uitdagend om te zien of ik het haal maar de uitdaging zal er snel vanaf zijn als ik halverwege mag lopen/duwen ;) + het wel of niet ophalen van "vuil" in de tank is de keuze snel gemaakt.

@Kiwi, de sticker gaat er sowieso op. Denk niet dat de veldwachter hier er een probleem van gaat maken :)

Ik weet zeker dat je een paar lachende koekblikkers zult tegenkomen als jij zwoegend je GSR voortduwt. -O- Gewoon een tankstation opzoeken als je tank-icoontje in zijn eentje knippert. Volgens de overlevering heb je dan 2 liter nog te gaan. Ik denk dat het iets meer is, maar het noodlot moet je niet tarten.
 
Nou, ik heb zelf custom db-killers gemaakt voor in mijn mivv dempers. Klink meteen een stuk liever. Ben in iedergeval niet meer doof na een ritje MET oordoppen. Het enige is dat ik geen officiele maten heb/had. Bij mijn (auto)garage zeiden ze dat het niet zomaar mis kan gaan zolang de motor maar niet "inhoud". Iemand hier een andere mening over? Foto's komen nog.
 
Nou, ik heb zelf custom db-killers gemaakt voor in mijn mivv dempers. Klink meteen een stuk liever. Ben in iedergeval niet meer doof na een ritje MET oordoppen. Het enige is dat ik geen officiele maten heb/had. Bij mijn (auto)garage zeiden ze dat het niet zomaar mis kan gaan zolang de motor maar niet "inhoud". Iemand hier een andere mening over? Foto's komen nog.

Mis gaan is een groot woord, maar er zijn hier best een stel mensen die hun motor laten "tunen". Een reden hiervan is het beruchte ON/OFF effekt, of combi inlaat/uitlaat goed op elkaar af laten stemmen.

Misschien heeft jouw motor wel eens op een dyno gestaanmet de MIVV dempers. En die custom-made killers, als die nauwelijks van echt te onderscheiden zijn, voorzie ik ook geen ramp en tegenspoed voor jouw brommert.
 
Als het laatste brandstof blokje ook gaat knipperen hoeveel heb ik dan nog? Toen ik naar mijn werk ging knipperde onderweg het brandstof icoontje. Op de terugweg vlak voor thuis komst (+/- 35 km) ging ook het laatste blokje mee knipperen. Zal ik dan morgen mijn werk nog halen 31 kilometer? Of kan ik beter die gok niet wagen en onderweg tanken? :)

Afhankelijk van je rijstijl kun je het redden... Als het icoontje gaat knipperen tank je ongeveer 12,5 liter. Als het laatste blokje gaat knipperen en je tankt direct gaat er zo'n 14,5 liter in...heb je dus nog 2 liter over...Bij vlot schakelen en niet teveel optrekken/afremmen kun je hier nog +/- 35 km mee rijden*

*Daar bovenstaande gebaseerd is op schattingen en een eigen benauwd moment kan ik niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele afwijkingen en teleurstellingen :+

Maar als het niet nodig is zou ik niet de gok nemen en gewoon tanken :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan